16 Reacties

4 maanden geleden

Herkenbaar haha, ik volg

4 maanden geleden

Wij gebruiken nu dezelfde methode die bij ons in de nacht succes heeft geboekt. Eerst als de baby overstuur is gelijk troosten (tenzij zij in actieve slaap is) dan borst en dan stopt ze met drinken en dan los koppelen en in slaap laten vallen. Zodra ze slaapt 20 minuten vast houden en dan wegleggen. Dit bouw je langzaam af. Wij hebben van 20-15-10-5 minuten gedaan en nu leggen wij haar in de avond na de borst wakker en wel in haar inbaker doek en valt ze in haar eigen bedje in slaap. Deze methode passen wij nu ook ongeveer toe overdag: voeden - verschonen- box met een liedje - voeden - in slaap laten vallen met speen/sssh geluidjes en dan weer de 20-15-5 minuten methode en leggen we haar in een baby nestje.

4 maanden geleden

Reactie op MommyTime2024

Wij gebruiken nu dezelfde methode die bij ons in de nacht succes heeft gebo ...
Ook na 20 minuten weg leggen heeft die slimmerd direct door dat ze niet in je armen ligt en is het huilen geblazen. Helaas werkt ook inbakeren overdag niet alleen in de avond/nacht

4 maanden geleden

Ik heb vandaag voor het eerst de 5S methode geprobeerd en dit werkte! Alleen dan zonder het inbakeren, want die van ons rolt al op haar zij (5 weken oud)

4 maanden geleden

Reactie op Oktobermeisje

Ik heb vandaag voor het eerst de 5S methode geprobeerd en dit werkte! Allee ...
Speen pakt ze helaas al niet. Zijligging 5 min rolt ze terug naar haar rug en dan is het weer huilen

4 maanden geleden

Heb je al een draagzak of doek geprobeerd? Dan kan ze toch lekker bij je zijn en eventueel nog een slaapje doen. Onze dochter heeft ook een tijd niet willen liggen overdag. Sinds 2 dagen gaat het gelukkig weer wel. Ze is nu 9 weken.

4 maanden geleden

Reactie op ingele88

Speen pakt ze helaas al niet. Zijligging 5 min rolt ze terug naar haar rug ...
Je moet ze ook als ze rustig zijn in zijligging, heel rustig naar de rug toe rollen en ondertussen blijven sussen. Misschien werkt het 👍🏻

4 maanden geleden

Ons zoontje deed ook een week moeilijk met in slaap vallen. Huilen en alleen op mij en dan ook met huil aanvallen en vooral s avonds drama. Vandaag heb ik hem steeds bij het eerste gaapje mee naar boven genomen en bij mij (naast of op me) in slaap laten vallen daarna ingebakert en weggelegd. En hij was de hele dag vrolijk wanneer hij wakker was! Dus mijn theorie is nu, eerder in een rustige omgeving in slaap laten vallen ipv wachten tot hij gaat huilen van vermoeidheid. Maar ja, misschien werkt het morgen niet meer. Blijft zoeken he naar wat werkt.

4 maanden geleden

Reactie op ingele88

Speen pakt ze helaas al niet. Zijligging 5 min rolt ze terug naar haar rug ...
Als ze op haar zij niet huilt maar pas bij het terug rollen werkt een zijligkussen misschien?

4 maanden geleden

Als ze op haar zij niet huilt maar pas bij het terug rollen werkt een zijli ...
Hebben al rollen erachter geprobeerd werkt helaas ook 9vande 10 x niet. Hoop dat iemand de gouden tip heeft😅 anders nog 2 maandjes accepteren denk.ik

4 maanden geleden

Reactie op ingele88

Hebben al rollen erachter geprobeerd werkt helaas ook 9vande 10 x niet. Hoo ...
Hier slaap ik ook al vanaf het begin met baby op mijn borst hoor. Nu toevallig voor het eerst op z’n zij in z’n wieg, en tot nu toe ligt ie daadwerkelijk te slapen (al een kwartier ongeveer). Maar dikke kans dat hij elk moment weer op me wil liggen 😂. Het is soms inderdaad gewoon accepteren helaas... Als je een aerosleep matras hebt kan je ook kijken of ze op haar buik wil? Vriendin van me heeft getest of je kan ademen als je hoofd er vast in lag en zij kreeg prima lucht, dus als het goed is werkt het 😅. Vergeet niet: ze heeft 9 maanden in je buik gezeten, ze is er pas 8 weekjes uit en letterlijk alles is nieuw, het is niet gek dat ze graag zo dichtbij mogelijk is. Het wordt vanzelf echt beter en makkelijker, al voelt dat soms echt niet zo. Heb je trouwens een overkapping? Dan zou je nog kunnen proberen of ze daar overdag in bijvoorbeeld de kinderwagen wil slapen. Of als het droog is gewoon lekker in de tuin. Gek genoeg helpt de buitenlucht baby’s vaak om lekker te kunnen slapen. Die van mij hoor ik nu trouwens wakker worden dus we zitten in hetzelfde schuitje, je bent in ieder geval niet alleen erin 😂

4 maanden geleden

Hier slaap ik ook al vanaf het begin met baby op mijn borst hoor. Nu toeval ...
Super lief al je tips! Heb ze allemaal ook al geprobeerd 😁 Fijn igg te horen dat ik niet alleen ben soms twijfel ik nogal aan m'n skiles als eerste x moeder zijnde. Maar dan wordt het gewoon nog een tijdje accepteren

4 maanden geleden

Reactie op ingele88

Super lief al je tips! Heb ze allemaal ook al geprobeerd 😁 Fijn igg te hor ...
Skills*

4 maanden geleden

Reactie op ingele88

Super lief al je tips! Heb ze allemaal ook al geprobeerd 😁 Fijn igg te hor ...
Nee joh niet aan jezelf twijfelen! Als ze dus wel bij jou en papa wil liggen, voelt dat juist vertrouwd en doen jullie het dus juist hartstikke goed. Het ene kindje heeft net wat meer die troost nodig dan het andere kindje, maar dat zegt niks over hoe je het doet en ook niks over de toekomst! Mijn oudste was een mega huilbaby, en sliep tot iets ouder dan een jaar verschrikkelijk. Ineens ging ze geweldig slapen en als peuter sliep ze zelfs tot 9/10 uur uit! Nu zit ze op school dus is haar ritme anders, maar nog steeds gaat ze keurig slapen en slaapt gewoon de nacht door, lekker in haar eigen bed. Probeer soms ook te genieten, bij haar had ik zoveel stress erom dat ik daar nu soms moeite mee heb, want ze wordt ouder en wil liever niet meer bij mij in bed (ik bij haar vindt ze nog wel gezellig) en knuffelt veel minder en oooh wat mis ik dat tegenwoordig 💕. Hoe lastig het soms ook is en hoe gek ik er soms ook van wordt, ik probeer me nu dus wel veel bewuster te zijn van alle knuffeltijd die het geeft. Deze tijd krijg je nooit meer terug, je slaap, energie, etc. wel.

4 maanden geleden

Nee joh niet aan jezelf twijfelen! Als ze dus wel bij jou en papa wil ligge ...
Nog een vraagje hoe vaak doe jij je baby in bad? Ik merk wel dat ze daar rustig van wordt maar ik doe he om de 3 dagen gezien ze last heeft van berg

4 maanden geleden

Reactie op ingele88

Nog een vraagje hoe vaak doe jij je baby in bad? Ik merk wel dat ze daar ru ...
Te weinig 🙈. Ik was hem elke dag met zo’n vochtig washandje, maar echt helemaal in bad is op dit moment ongeveer eens in de 5 dagen tenzij hij een spuitluier heeft gehad oid. Ten eerste omdat hij een hele droge huid ervan krijgt ondanks met olie smeren enzo, en ten tweede omdat het gewoon echt een hele onderneming is omdat ik veel hele dagen alleen ben en ook nog een kleuter heb rondlopen, het is voor je het weet weer te laat 🙈. Als je merkt dat ze er rustig van wordt kan je wel proberen haar mee te nemen onder de douche. Een korte douche beurt is minder ‘ingrijpend’ op de huid dan een badje.