10 Reacties

één maand geleden

Bij ons was het probleem verholpen toen we de maxi cosi om hebben geruild voor een joie i-spin safe. Daar zit ze heerlijk in. Zou zoiets een optie zijn? Je hebt namelijk wel meer stoelen die geschikt zijn vanaf geboorte tot een jaar of 3-4. Het is inderdaad voor alle partijen niet te doen als je kindje zo huilt tijdens het autorijden.

één maand geleden

Reactie op Lisa1320

Bij ons was het probleem verholpen toen we de maxi cosi om hebben geruild v ...
Dankjewel voor je reactie! Ja, misschien toch maar eens oriënteren op een andere stoel en kijken of dat werkt. Had jullie dochtertje hetzelfde in de MC?

één maand geleden

Ik herken het, moet ook regelmatig lange ritten maken (mijn familie woont niet in de buurt) en na 20 min is mijn zoontje er wel klaar mee. Ik hoop altijd dat hij snel in slaap valt dan heb ik tenminste een half uurtje rust haha. Helaas geen tips. Als ik samen met mn vriend rijd helpt ernaast zitten, of we stoppen een paar keer. En zn favoriete speeltje op zn schoot leggen of wat kinderliedjes opzetten. Maar dit helpt allemaal maar even. Toen ik laatst alleen met hem 2 uur in de auto heb gezeten kwam ik zelf ook overprikkeld en doodmoe thuis 😅 Ondanks dat probeer ik het toch maar te doen, wie weet went hij er nog aan en anders kan ik bijv nooit naar mijn familie.

één maand geleden

Reactie op aardbeitje4

Dankjewel voor je reactie! Ja, misschien toch maar eens oriënteren op een a ...
Ja! Ik vermoed dat ze de "gebogen" houding niet zo prettig vond. De eerste paar weken ging het wel oké, maar toen begon ze echt te protesteren. We hadden van de oudste de Joie nog staan, dus dachten laten we dat eens proberen. En sindsdien huilt ze niet meer. Ze ligt rustig om zich heen te kijken of gaat slapen. Uiteraard huilt ze nog wel als ze echt honger of een vieze luier heeft, maar verder niet meer. Autorijden is nu juist lekker rustig, zowel peuter als baby vallen regelmatig in slaap😅

één maand geleden

Ik las laatst ergens dat de luier een stuk losser doen kan helpen. Ergens wel logisch dat een baby daar last van zou kunnen hebben.

één maand geleden

Hier zet ons zoontje het ook regelmatig ineens op een krijsen. Vaak gaat het een poosje goed, tot hij ineens in de gaten lijkt de krijgen dat hij alleen is ofzo en dan begint hij ineens te huilen. Helaas geen tips, want hier belanden we vaak even met hem op schoot. Niet heel veilig uiteraard, maar om even te troosten wel effectief. Als hij weer rustig is zetten we hem zsm weer terug. Nog beter is om even te stoppen, maar dan komen we voor ons gevoel nooit ergens;). Hopelijk is het inderdaad voorbij als ze rechtop kunnen zitten in een kinderstoeltje!

één maand geleden

Bij ons hield het om de hoofdsteun iets omhoog te doen. Ze zat dan een stuk comfortabeler.

één maand geleden

Herkenbaar. Mijn familie woont ook ver weg, dus ik rijd ook regelmatig lange afstanden. Soms valt ze in slaap, dan stop ik ergens als ze weer wakker wordt en begint te huilen. Ik loop dan buiten met haar rond. In de auto kan ze echt overstuur raken, ze kan zichzelf helemaal in het zweet huilen. Doorrijden is er dan sowieso niet bij. Ik heb haar al naast me voorin, want in de base is het gelijk mis. Ik blijf nu maar logeren bij mensen, zodat ik na 19u kan vertrekken en ze haar nachtslaap in de auto start. Ik geef haar dan eerst voeding en leg haar daarna in de maxicosi op de bijrijdersstoel. Ik kan haar dan haar speentje teruggeven, zing/neurie haar slaapliedje en leg mijn hand op haar buikje. Als ze dan eenmaal slaapt, dan blijft ze wel slapen gelukkig en kan ik rustig verder rijden met 2 handen aan het stuur ipv 1. We hebben de cybex cloud t i size trouwens. Kan ze redelijk in liggen, maar dat helpt dus niet. In de bakfiets (laatst gehuurd) kan hij volledig in de ligstand, dat vindt ze ook vreselijk. Terwijl ze het prima vindt als ik de stoel op het onderstel van de kinderwagen klik en zo met haar wandel. Bij die van mij ligt het daardoor denk ik niet aan de stoel, maar aan het alleen zitten. Kun je misschien nog proberen voordat je een nieuwe stoel koopt, want zo goedkoop zijn ze niet :)

één maand geleden

Reactie op Loenie87

Ik las laatst ergens dat de luier een stuk losser doen kan helpen. Ergens w ...
Goede tip, gaan we eens proberen! Dankjewel!

één maand geleden

Reactie op T8998

Herkenbaar. Mijn familie woont ook ver weg, dus ik rijd ook regelmatig lan ...
Oh herkenbaar allemaal, die van ons huilt zich ook helemaal in het zweet. Kleertjes zijn helemaal klam als we hem eruit halen. Zo sneu ☹️ Bij ons trouwens hetzelfde als we de MC op het onderstel klikken, dan horen we hem ook niet. Dat vindt ‘ie prima en kan hij makkelijk 2 uur volhouden. Misschien dat het dan idd het alleen zitten is. We moeten morgen weer 2 uur rijden dus zal eens kijken hoe het gaat als een van ons ernaast zit.