10 Reacties
3 maanden geleden
wauwie je beschrijft precies mijn verhaal eigenlijk😅 wij ook jong! alleen ben ik nog niet ongesteld geworden… hebben het wel met condoom gedaan. ik geef bv ben 7 mei bevallen. geef jij kv of bv? ik ben namelijk zo benieuwd wanneer ik weer voor de eerste keer ongesteld ga worden. voelt dan toch een beetje gek en onzeker als je niet ongesteld word. weet dat het door bv langere tijd kan uitblijven maar alsnog..
3 maanden geleden
Reactie op n_babyvr
wauwie je beschrijft precies mijn verhaal eigenlijk😅 wij ook jong! alleen ...
Ik geef ook borstvoeding en werd na 5 weken 5 dagen pp voor het eerst ongesteld. Dit is mn 2e menstruatie na me bevalling nu
3 maanden geleden
Reactie op n_babyvr
super knap dat je even van je afschrijft trouwens! power momma ❤️
Dankjewel🥹. Ik merk dat ik het lastig vind om erover te praten met m’n vriend omdat hij er positiever in staat dan ik waardoor ik er ook wel zin in krijg. Toch is het niet wat ik momenteel wil
3 maanden geleden
Reactie op Moraizha Imani
Dankjewel🥹. Ik merk dat ik het lastig vind om erover te praten met m’n vri ...
goed bij je eigen gevoel blijven en proberen toch erover te praten. het is tenslotte jouw lichaam en ook jouw keuze. doe het rustig aan en geniet heel erg van je kleintje nu daar gaat alle liefde en aandacht nu naartoe. ze zijn maar 1 keer zo klein😘
3 maanden geleden
Ik heb dat na mijn 2de ook heel lang gehad, terwijl ik rationeel heel goed wist dat zo snel weer zwanger worden echt geen goed idee was, zowel lichamelijk als mentaal. Ondanks dat was ik elke menstruatie beetje down dat ik niet zwanger was, terwijl we het meestal wel veilig deden dus de kans er amper was 🤣🫣
3 maanden geleden
Ik heb dat na mijn 2de ook heel lang gehad, terwijl ik rationeel heel goed ...
opgelucht moest er nog bij, opgelucht maar ook verdrietig 😅
3 maanden geleden
Ik kan me wel voorstellen dat je je zo voelt, zeker als de wens voor een volgend kindje er wel is. Ik had dat ook toen we bijna wilden gaan proberen voor een kindje maar we nog even wilden wachten, omdat het anders te snel zou gaan. Rationeel vond ik het prima, emotioneel gezien was ik het liefst direct al zwanger toen. Ook al deden we het veilig.
Ik heb ervaring met een leeftijdsverschil van 2 jaar en 8 maanden (kind 1 en 2) en een leeftijdsverschil van 1 jaar en 8 maanden (kind 2 en 3).
Wat ze zeggen over 2 onder de 2 is wel waar. Je bent veel aan het sjouwen en tillen met de ‘oudste’ en dat is fysiek wel zwaar. Ook lopen de ritmes niet tegelijk, waardoor het soms echt even puzzelen is. Wat dat betreft is een wat groter leeftijdsverschil wel wat makkelijker. Dan snapt de oudste beter dat hij even moet wachten en kan hij ook helpen met kleine taakjes.
Ik werd 11 maanden na een bevalling weer zwanger. Deze zwangerschap was wel zwaarder dan de zwangerschap waar ik na 23 maanden ‘pas’ weer zwanger was.
Dat zijn wel dingen die je rationeel mee kan nemen in je beslissing. ☺️
3 maanden geleden
Hey! Hier hetzelfde, gaat allemaal heel fijn met de baby en ik zou niet al te lang willen wachten met een volgende mocht het ons gegund zijn.
Wat ik je mee wil geven, is het advies van mijn verloskundige. Zij gaf aan dat je baarmoeder echt wel 9 maanden de tijd nodig heeft om weer terug te komen in topvorm om het maar even zo te zeggen. Die is nu echt nog niet klaar om een tweede kindje te maken. Ze vergeleek het met een sportblessure: daarbij wacht je ook tot het volledig hersteld is voor je weer gaat sporten. Zo moet je dat met je baarmoeder ook zien. Dus in die zin zou ik zeker 9 maanden wachten en volop genieten van je baby. Dat is voor je lichaam in ieder geval de beste keuze!