15 Reacties

3 maanden geleden

In de nacht is er overigens geen probleem en als hij moe is ook niet maar dan drinkt hij ook niet echt dan valt hij sabbelend in slaap

3 maanden geleden

En afgekolfde melk geven? Dat al geprobeerd? Wellicht dat kv meer suiker bevat en dus zoeter is? We hebben de voorkeur voor zoet namelijk.

3 maanden geleden

Reactie op Sanne---

En afgekolfde melk geven? Dat al geprobeerd? Wellicht dat kv meer suiker be ...
Of diehard hem alleen maar borstvoeding aanbieden en 0 kv. Dan is het een dagje wellicht aanpoten, maar volhouden en dan geeft hij zelf toe als hij honger heeft.

3 maanden geleden

Reactie op Sanne---

Of diehard hem alleen maar borstvoeding aanbieden en 0 kv. Dan is het een d ...
Heb ik ook gedacht maar ben dan bang dat ie uitdroogt nu het zo warm weer is... kan dat wel denk je? En gekolfde melk doe ik ook aanbieden. Drinkt ie dan prima op. Ben ook op andere flesvoeding over gegaan, op hipp omdat daar geen suikers in zitten en het meeste op borstvoeding lijkt.

3 maanden geleden

Mijn 1e had dit ook. Hij bleek een te kort tongriempje te hebben waardoor hij de vaccuum niet goed vast kon houden. Hij kreeg er uiteraard heel veel stress en frustratie van. Tegen de tijd dat ze het tongriempje geklieft hadden en het probleem dus opgelost was, was het helaas al te laat, want hij had die negatieve emoties zo gekoppelt aan de borst dat hij al begon te gillen als ik hem aan wilde gaan leggen. Uiteindelijk dus ook de keuze moeten maken om te stoppen en door te gaan met fulltime kolven en de bv in flesjes te geven. Maar hier ging ik echt aan onderdoor. Het verdriet van niet kunnen voeden, het voelde echt alsof het me afgenomen werd, terwijl ik het zo graag wilde. Kolven duurde lang en vond ik vreselijk, dan nog de voeding geven en alles schoonmaken, het voelde alsof ik de hele dag alleen maar als een soort melkkoe fungeerde. Dus na een maand heb ik uiteindelijk de handdoek in de ring gegooid en ben overgegaan op kv. En heel eerlijk, nu achteraf had ik die keuze veel eerder moeten nemen. Mijn baby genoot van zn flesjes, ik kon weer genieten van de voedingsmomenten, en er was veel meer tijd en energie vrij voor leuke momentjes samen. Ik kon eindelijk genieten van het moeder zijn. Ik was bang voor het stoppen met bv ook vanwege de goeie bacterien en antistoffen die ze meekrijgen. Maar mijn zoontje is er heel goed op gegroeid, was echt zelden ziek, en als hij ziek was was het altijd maar kort. Dus nooit gedacht "misschien was het beter geweest als hij bv had gehad". Heel jammer voor jou dat het niet wil lukken allemaal. Ik wil niet zeggen dat je over moet op kv, maar wilde je alleen mijn verhaal meegeven. Misschien heb je er wat aan. Succes 😘

3 maanden geleden

Reactie op katrien1995

Heb ik ook gedacht maar ben dan bang dat ie uitdroogt nu het zo warm weer i ...
Een baby droogt niet maar zo uit. Ik denk dat wanneer het kindje honger of dorst heeft het vanzelf zich gaat melden. Ik had bij m’n eerste kindje dat ze de fles niet wilde accepteren. Toen heb ik haar een dag lang zowat geen borst aangeboden; alleen maar het flesje, totdat ze toe ging geven. Als ze honger hebben; doen ze het vanzelf. Dus als je blijft aanbieden hapt hij vanzelf toe! Dit was allemaal op het advies van een logopedist.

3 maanden geleden

Reactie op Sanne---

Een baby droogt niet maar zo uit. Ik denk dat wanneer het kindje honger of ...
Ik denk zeker dat wanneer hij in de nacht dus wel drinkt uit de borst, dat je mogelijk dit kunt proberen. En misschien eventjes voor de zekerheid langs de huisarts gaan (ik weet niet of zij de geschikte persoon zijn om dit te checken), of het tongriempje oké is. Zoals het verhaal hieronder. Dan kun je dat iig uitsluiten.

3 maanden geleden

En persoonlijk zou ik anders gewoon blijven afkolven en dat blijven aanbieden als het uiteindelijk niet lukt met de borst. Maar ik vermoed dat je dat gaat lukken! You can do this! Het zal een dagje kwakkelen zijn en wat pittiger dan anders, maar daarna zou hij je borst weer accepteren! Het is het proberen waard! En dus misschien al van te voren eventjes dat tongriempje uitsluiten!

3 maanden geleden

Allemaal bedankt voor de reacties! Tongriempje is geen probleem bij hem. Ik had in de kraamweek lactatiekundige er bij en die heeft gekeken en daar was niks mis mee zei ze toen. Ook met het aanhappen of met mijn tepel was niks mis. Nu is het wel zo dat mijn toeschietreflex soms wel wat later op gang kwam dus hij eerst moest zuigen. Misschien is dat het geweest? Maar dat is nu niet meer aan de orde. Wel wilt hij alleen maar rond kijken steeds Dus ga ik boven in donkere kamer op bed liggen met hem en dan werkt het wel! Maar dat is ook geen doen want morgen familiedag dan kan ik dat niet doen.... Ik merk aan mezelf zo gauw het weer voedingtijd is, ik stress krijg van zal hij nu wel weer aanhappen of niet! Mijn productie is al vrij weinig Nu heb ik kruiden gekocht om het op te hogen (gezegend distel en fenegriek) Maar nu twijfel ik ook het überhaupt zin heeft om het in te zetten Want als mijn productie om hoog gaat maar hij wilt niet drinken zit ik er mooi mee En over 6 weken moet ik alweer aan het werk! Waar ik goed aan doe.... 😬

3 maanden geleden

Mijn dochter pakt de borst ook niet goed, al vanaf het begin niet. Dit komt waarschijnlijk door mijn toeschietreflex die erg sterk is en dat zij de tepel niet ver genoeg in haar mondje kan krijgen. Onze kraamverzorgster had een tepelhoedje bij en meteen ging het hartstikke goed. Nu 3 maanden verder en gebruiken nog steeds het tepelhoedje. Soms wel eens geprobeerd om hem niet te gebruiken maar dan laat ze dus steeds los. Ik heb inmiddels overal er wel een liggen zodat we nooit zonder zitten haha

3 maanden geleden

Yes! Ben toen gaan kolven. Doe ik nogsteeds… ik overweeg nu wel weer om te gaan stoppen. Erg tijdrovend en ze zit grotendeels toch al aan de kunstvoeding…

3 maanden geleden

Yes! Ben toen gaan kolven. Doe ik nogsteeds… ik overweeg nu wel weer om te ...
Weet jij ook waarom je kindje opeens de borst niet meer pakte? Hier nooit problemen gehad. Tot nu opeens de afgelopen 4 weken. Ene x pakt ie m alsnog goed en andere x huilen en wegduwen Maar is borst wel nodig om slaap te komen En nu ben ik weer bang dat hij mijn borst gaat gebruiken als fopspeen ofzo

3 maanden geleden

Hallo, hier ongeveer hetzelfde. Alles was goed op gang (afleren van tepelhoedjes, buiten gaan voederen) en kreeg me beebje spruw. Borstweigering! Ik helemaal kapot van, na 5 dagen bijna geen borst (ik alleen maar blijven proberen en kapot van gaan + opgezwollen borsten zelfs na al dat kolven) ging ze weer langzaam met tepelhoedje aan borst (wel; eerst flesje 1min, dan tepelhoedje 1 min, tad zonder). Regress, maar ik was al lang blij, met hoop dat we weer het gaan leren en het wordt alleen maar beter! Stapje voor stapje… kreeg beebje weer spruw 😳😳😳 borst weigeren weer en nu is het niet meer verklaarbaar. Een dag hele dag borst weigeren, gisteren wel dan af en toe eten, ik weer blij. Vandaag weer weigeren (behalve snachts), ik ben wat rustiger geworden in de zin van: ik kan geen logische verklaring vinden, ze heeft nog spruw, dus ik ga nog geen harde conclusies trekken. Maar ik ben dus al 3 weken te kutten en een beetje toch tegen de einde van mijn positieve mindset. Ik heb nu instelling: oke, effe aankijken. Ik ga nog kolven zolang ik daar niet te veel last van heb, iid totdat we klaar zijn met spruw medicijn, en als dit kutten nog dan niet voorbij is, dan laat ik het langzaam afbouwen. Super jammer: er is genoeg melk en ik vindt het zo fijn.. lekker met ze tweetjes.. ik wordt heel verdrietig van maar ik ga ook geen “die harde” acties ondernemen om dat toch weer bij elkaar te krijgen. Als ze per se flesje liever wil, wie ben ik om met me borsten forceren?

3 maanden geleden

Reactie op katrien1995

Weet jij ook waarom je kindje opeens de borst niet meer pakte? Hier nooit p ...
Hoi, geeeen idee! Had sowieso erg last van mijn tepels tijdens het voeden. Heel snel een kolf in huis gehaald om mezelf verlichting te bieden. Daarnaast ook bijvoeden met KV. Ik denk dat ze hierdoor teveel fles gewend was. Ze drinkt op heden wel m’n borst leeg, maar wilt niet veel moeite doen om mijn borst helemaal leeg te drinken. Alleen wat zeg maar ‘eruit moet’ daar doet ze moeite voor. Als het niet meer eruit schiet wilt ze niet al te hard werken en raakt ze gefrustreerd. Vandaar 2 maanden geleden toch overgestapt naar kolven. Maar dat kolven EN voeden ja dat is wel een karweitje hoor! Thuis kan ik nog wel 4x kolven, maar zodra wij de deur uit moeten is het een uitdaging om de momenten te vinden. Zeker met een baby en kleuter…

3 maanden geleden

Hier trouwens ook vermoedelijk spruw