22 Reacties
4 maanden geleden
Onze bank staat met de rug naar de eettafel dus ik ga dan vaak op de plek zitten waar de visite niet is en ga daar voeden. Zo zit ik niet in het zicht maar kan ik wel nog mee doen aan gesprekken.
Soms voel ik me ook comfortabel genoeg om me niet te verplaatsen. En hoe vaker ik het oefen hoe makkelijker het ook gaat.
4 maanden geleden
Ligt eraan wie het is bij ons, die van mij ligt soms meer als een uur aan de borst dus dat is ook niet echt gezellig om naar boven te gaan haha, maar als k me niet fijn voel bij de visite dan zeg ik dat die moet eten en ga ik naar boven
4 maanden geleden
Hoi Witlof,
Wat vervelend dat je dit zo ervaart. Snap het wel.
Ik gebruik een doek. Zal het linkje hiervan zo delen. Misschien helpt dit je.
Liefs
4 maanden geleden
Bekijk Hydrofiele Borstvoedingsdoek - Voedingsdoek - Afschermdoek - Blauw op: https://www.bol.com/nl/p/hydrofiele-borstvoedingsdoek-voedingsdoek-afschermdoek-blauw/9300000175840592?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp
4 maanden geleden
Het ligt eraan wie er op bezoek zijn. Ik kies er soms voor mij even af te zonderen. En soms voel ik mij comfortabel genoeg om te voeden doe ik dat bij het bezoek. Ik merk wel dat ik daar beetje bij beetje mijn weg wat meer in begin te vinden.
Ik zie wel op tegen openbaar voeden. Iemand daar al ervaring mee? Wellicht dat ik mij daar ook meer op mijn gemak ga voelen als ik het gewoon ga doen.
4 maanden geleden
Ik geef zelf gewoon borstvoeding, in het begin is het wat onwennig maar hoe meer je het doet hoe normaler het voelt. Ik merk ook juist dat vooral de mannen direct weg kijken juist 😂. Maar als je je er echt niet prettig bij voelt gewoon lekker even naar je slaapkamer gaan ofzo, zullen ze vast begrijpen
4 maanden geleden
Bij mijn eerste kolfde ik altijd voor de kraamvisite, maar dat doe ik nu niet meer. Ik heb een borstvoedingsdoek voor als ik echt niet wil dat de visite iets ziet. Die gebruik ik bijvoorbeeld als collega’s komen of mensen met kleine kinderen. Maar verder voed ik ook vaak als de visite er is.
Meestal let ik dan op mijn kleding en doe ik een wat wijder shirt over een hemdje aan. Dan kan ik mijn bh goed loshalen zonder dat je borst ziet en als mijn baby loslaat dan valt dat shirt vanzelf weer een beetje naar beneden. De kans dat ik mijn bezoek loop te flashen is dan wat kleiner 😉 En als ze toch wat zien: jammer maar helaas.
4 maanden geleden
Ik voed gewoon als er visite is. Ze drinken/eten ook als ik en de baby er ben. Als ze het vervelend vinden, dan moeten ze maar de andere kant op kijken.
Openbaar voeden vind ik ook geen probleem. Je baby bedekt het grootste gedeelte en eventueel een hydrofieldoek bij de hand om een stukje te bedekken.
Mijn baby leg ik niet onder een doek zodat mensen het niet zien. Vind ik niet prettig voeden.
Wat betreft openbaar voeden vond ik bij mijn eerste vooral een kwestie van een aantal keer doen, dan is de spanning er snel af.
4 maanden geleden
Ik heb precies hetzelfde, probeer het te voorkomen en doe het anders wel met een hydrofiel er een beetje overheen. Mijn baby kan gerust een uur drinken, dus voelt heel vervelend dan als ik en baby hele tijd weg is.
4 maanden geleden
Ik voed ook gewoon waar kraamvisite bij is.. maar ik snap je wel. Laatst waren er vrienden van mijn vriend. Ben toen op een bureaustoel gaan zitten, even draaien, aanleggen, hydrofiel doek erbij en klaar!
En als we zelf op visite gaan vraag ik van te voren of ik even boven mag voeden mocht dit nodig zijn. Niet omdat ik in ‘t openbaar biet wil voeden, maar vooral omdat ik het dan zelf fijn vind om me even terug te trekken met de kleine meid en rustig te voeden.
4 maanden geleden
Ja precies hetzelfde hier. Als het mijn vrienden zijn boeit het me niet zoveel, maar de vrienden van mijn vriend vind ik toch echt wel ongemakkelijk. Ik heb laatst dus wel in de Ikea gevoed, maar niet als er vrienden van mijn vriend zijn. Ik merk wel dat als ik voed terwijl ik in aan het praten en lachen ben, dat onze meid dan onrustiger drinkt en vaak binnen een uur nogmaals wil. Zelf ook nog zoekende dus!
4 maanden geleden
Ik voed gewoon op de bank, tenzij ik weet dat iemand zich er echt niet prettig bij voelt. Mijn vader wil er bijvoorbeeld niet eens aan denken, laat staan zien hoe ik borstvoeding geef. Prima, dan ga ik wel op de babykamer zitten. Maar gelukkig is hij ook de enige die ik ken die er moeite mee heeft. Heel soms voel ik me niet prettig bij bepaalde mensen, dan ga ik ook op de babykamer zitten.
Wel een tip, zorg dat mensen weten dat je borstvoeding geeft. Anders levert het soms wat ongemakkelijke, maar zeker ook grappige situaties op. Mijn zwager wist bijvoorbeeld niet dat ik borstvoeding geef. Dus toen ze op bezoek waren en ik mijn borst opeens tevoorschijn haalde, verslikte hij zich zowat in z'n thee en wist niet waar hij moest kijken😂 ik wist ook niet dat hij het niet wist, anders had ik wel even gewaarschuwd. Hebben er achteraf hard om gelachen, maar op dat moment durfde hij niks te zeggen en vond hij het toch wel ongemakkelijk, arme jongen😂