413 Reacties

één maand geleden

Reactie op ss00

Mijn dochter van 10 weken clustert vanaf 19:00 uur. Vanaf dat moment is zij ...
Hier precies het zelfde. Ik heb er met het consultatiebureau erover gehad en met een jeugdarts maar zij zeggen dat dit helemaal normaal is en ongeveer kan duren tot en met 3 maanden

één maand geleden

Hoi dames ik zou graag de nacht kolf eraf willen dus van 23:00 tot 07:00 niet kolven en live voeden, kan dit ? Ik. Probeer het al weken door uitstel van tijd maar word iedere nacht wakker rond 03:00 van de pijn / stuwing en natte bh.

één maand geleden

Reactie op Milanani

Hoi dames ik zou graag de nacht kolf eraf willen dus van 23:00 tot 07:00 ni ...
Bedoel je dat je kindje doorslaapt van 23-7 en jij dan nog kolft? Dat kan je zeker afbouwen. Je kan ervoor kiezen steeds korter te kolven in de nacht of te proberen het moment bijvoorbeeld een half uur of een uur uit te stellen. Op die manieren bouw je het rustig af.

één maand geleden

Om de hoeveel uur voeden jullie nog op een dag? Mijn kleintje is bijna 9 weken en wil meestal echt nog iedere 3 uur drinken overdag en soms zelfs wel eerder. Ik voed volledig op verzoek, maar soms vraag ik me af wanneer hij er meer tijd tussen gaat laten. In de nacht laat hij er overigens meestal zo’n 5/6/7 uur tussen.

één maand geleden

Om de hoeveel uur voeden jullie nog op een dag? Mijn kleintje is bijna 9 we ...
Ik voed ook volledig op verzoek. Overdag gaat t vaak als volgt: tussen eerste en tweede voeding zit 1.5 uur dan 4 uur dan weer 1.5 uur en 4 uur en dan een aantal keer 1 uur. Snachts laat ze er dan tussen 6 en 9 uur tussen.

één maand geleden

Om de hoeveel uur voeden jullie nog op een dag? Mijn kleintje is bijna 9 we ...
‘S nachts laat hij z’n eerste blok er 6-7 uur tussen en z’n tweede blok 3-5 uur, wisselt een beetje. Overdag zijn de voedingen waar hij 3 uur tussen laat echt op 1 hand te tellen. Op z’n langst laat hij er 2,5 uur tussen, maar we zitten eerder aan de 1,5-2 uur. ‘s Avonds echt nog ieder half uur (lang leve clusteren). Het is volledig op verzoek, maar z’n “ritme” nu lijkt echt wel ‘‘s nachts slapen en overdag inhalen, en dat vind ik zelf ook wel fijn.

één maand geleden

Om de hoeveel uur voeden jullie nog op een dag? Mijn kleintje is bijna 9 we ...
Ik voed op verzoek. Overdag meestal 1-2,5 uur ertussen. In de nacht een langer blokje (3-6 uur) en daarna nog een blokje van 3-4 uur. Bij elkaar vaak 11-12 keer per 24 uur.

één maand geleden

Om de hoeveel uur voeden jullie nog op een dag? Mijn kleintje is bijna 9 we ...
Overdag tussen 3/4 uur en in de nacht slaapt ze soms wel 6/7 uur door. Ik voed verder op verzoek, bv.

één maand geleden

Reactie op ss00

Mijn dochter van 10 weken clustert vanaf 19:00 uur. Vanaf dat moment is zij ...
Onze zoon doet dit ook. Het helpt als we dan een flesje gekolfde melk geven, dat drinkt hij wel rustig op

één maand geleden

Sinds kort geeft mijn baby heel veel over als hij borstvoeding krijgt en het lijkt meer op een yoghurt laten we zo zeggen hij kan best daarvan vol zetten maar na iedere keer van het overgeven wilt hij toch weer drinken ik heb sinds gisteren even bij kruidvat anti reflux poedermelk gegeven en daar geeft hij niet van over bij iemand herkenbaar of ooit mee gemaakt ? Ik geef alleen in nacht als hij wakker is wel nog borstvoeding

één maand geleden

Reactie op ss00

Mijn dochter van 10 weken clustert vanaf 19:00 uur. Vanaf dat moment is zij ...
Je kan het beste om haar even naar osteopaat brengen misschien heeft ze toch ergens last van want mijn kleintje is ook 10 weken en die heeft ook last van overstrekken

één maand geleden

Vraagje over het bewaren van gekolfde melk… Kan het kwaad als ik wat extra gekolfde melk bij een eerdere kolfsessie bij doe in de koelkast of kan zoiets niet? Het gaat met name om de avond sessies. Merk dat het dan heel weinig is en vind het dan zonde om dat klein beetje apart te bewaren.

één maand geleden

Reactie op DJMJ

Vraagje over het bewaren van gekolfde melk… Kan het kwaad als ik wat extra ...
Kan geen kwaad, zolang de melk die je samenvoegt dezelfde temperatuur heeft. Dus de vers gekolfde melk eerst een uurtje apart laten afkoelen in de koelkast en dan kan je het samenvoegen met een eerder gekolfde portie.

één maand geleden

Reactie op Ramanur

Help! Mijn zoontje is nu 2 + 3 weken oud. Sinds de eerste kraamweek bleek h ...
Ik heb een paar keer zitten powerkolven om de productie omhoog te krijgen. Uurtje lang 10 minuten kolven, 10 minuten rust en zo het uur vol gemaakt. Dat deed ik dan een uur a 1.5 uur na de live voeding. Het hielp bij mij goed, zou je kunnen proberen.

één maand geleden

Lieve mama’s, Willen jullie even meedenken? Sinds een week weigert mijn dochter met regelmaat de borst. Ze geeft duidelijk voeding signalen af en de klok kan je er gelijk op zetten dat ze iedere 3 uur overdag komt voor voeding. De nacht voeding en eerste ochtend voeding pakt ze “gewoon” de borst zonder problemen. Als ze de borst weigert dan draait ze gewoon haar hoofd weg en probeert ook niet aan te happen. Iemand nog een idee? Liefs

één maand geleden

Reactie op Pippa90

Lieve mama’s, Willen jullie even meedenken? Sinds een week weigert mijn d ...
Misschien kan je proberen in het donker te voeden. Andere houding proberen. Doet ze het bij beide borsten of een specifieke houding?

één maand geleden

Reactie op Jessara

Misschien kan je proberen in het donker te voeden. Andere houding proberen. ...
Beide borsten helaas

één maand geleden

Reactie op Pippa90

Lieve mama’s, Willen jullie even meedenken? Sinds een week weigert mijn d ...
Weet je zeker dat ze geen (beginnende) spruw heeft? Bij mijn dochter begon dat ook zo. Nacht en ochtend voeding ging oké maar overdag steeds mee problemen en uiteindelijk ook de ochtend voeding

één maand geleden

Reactie op NoaHC

Weet je zeker dat ze geen (beginnende) spruw heeft? Bij mijn dochter begon ...
Dank voor je bericht. Als ze zo wakker is check ik dat gelijk even. Fles drinkt ze wel gewoon. In de borst zit een duidelijk (normale) toeschietreflex en genoeg voeding in de borst

één maand geleden

Reactie op Pippa90

Lieve mama’s, Willen jullie even meedenken? Sinds een week weigert mijn d ...
Een paar dingen waar ik aan denk: - Krijgt ze flesjes? Dan is het misschien flesvoorkeur? Je kan eventueel even kijken voor een kleinere speenmaat dan, zodat de fles niet makkelijker is dan de borst - Terug veel huid-op-huid - Niet wachten tot ze erg veel honger heeft, maar al sneller aanleggen - Wandelend voeden (dit helpt het best bij onze dochter als ze te overstuur is om aan te happen) - Vlak na een dutje proberen aanleggen als ze nog wat slaperig is