419 Reacties

één maand geleden

Reactie op Pippa90

Lieve mama’s, Willen jullie even meedenken? Sinds een week weigert mijn d ...
Ik heb dit vaak in de avond en mijn enige tip is blijven proberen… als dat niet gaat, lukt het niet, maar soms zit ik 15 minuten te worstelen tot hij aanhapt😂 Wat ik persoonlijk denk dat het probleem is, is dat ik bijna geen toeschietreflex meer heb… ik merk dat hij wil dat de melk meteen komt en niet wil zuigen tot er wat komt. Wederom mijn vraag, kan je de toeschietreflex ophogen/verbeteren? (Ik heb gegoogled en vind niks :( )

één maand geleden

Reactie op MomOfTwo94

Een paar dingen waar ik aan denk: - Krijgt ze flesjes? Dan is het misschien ...
Bovenste idee heb ik inderdaad nog niet geprobeerd. Dankjewel 🙏

één maand geleden

Reactie op Babymei24

Ik heb dit vaak in de avond en mijn enige tip is blijven proberen… als dat ...
Chips zo frustrerend hè?! Toeschietreflex kan het I inderdaad ook zijn. Heb toevallig dit gevonden (waarschijnlijk had je dat zelf ook al gevonden) https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/je-melk-laten-toeschieten-als-je-gaat-afkolven-of-voeden/#:~:text=Als%20je%20gaat%20afkolven%20kan,uitademen%20helpt%20vaak%20al%20goed. Wat hier soms nog werkt is een paar slokjes aan de fles en dan snel weg halen en de borst geven.

één maand geleden

Hallo dames, Momenteel is mijn zoontje bijna 10 weken en zit ik nog steeds op de 9-12 voedingen per dag. Ik heb geprobeerd te rekken tot elke 3 uur voeden, maar mijn zoontje raakt dan zó overstuur en wordt woest😂😬. Dus dan ga ik toch overstag om eerder te voeden, want dat vind ik het ook niet waard. Ik lees in dit topic meerdere voorbeelden van vrouwen die ook nog minstens 9 voedingen per dag hebben. Maar ik ben erg benieuwd naar voorbeelden van wanneer het bij eerdere kindjes eindelijk naar minder voedingen ging? Ik ga de strijd niet meer aan en blijf gewoon voeden op verzoek, maar ik ben wel opzoek naar een soort stip op de horizon wanneer dit minder wordt, want ik vind het soms best intensief😥

één maand geleden

Reactie op Suzy22444

Hallo dames, Momenteel is mijn zoontje bijna 10 weken en zit ik nog steeds ...
Deed mijn dochtertje.. ik ben nu meer gaal kolven ipv aanleggen. Nu zit ik op 6 voedingen en weet ik precies wat ze binnen krijgt

één maand geleden

Ik merk dat ik geleidelijk aan nu op meestal 6 of soms 7 voedingen zit. Ik houd nog steeds 3 uur aan in mijn hoofd, maar dit wordt nu vaak in praktijk 3.5 uur omdat hij gewoon nog even op zich laat wachten. En doordat hij in de nacht langer slaapt.

één maand geleden

Reactie op Pippa90

Chips zo frustrerend hè?! Toeschietreflex kan het I inderdaad ook zijn. Heb ...
Hahhahahaha ik moet zo lachen! Die laatste regel, dit doe ik bijna elke avond nu, trapt er elke keer in. We hebben een gelijk denkende baby denk ik 😂

één maand geleden

Om de hoeveel uur voeden jullie nog op een dag? Mijn kleintje is bijna 9 we ...
Bij mij ook op verzoek. Soms elk uur, soms wat langer, maar zelden na 3 uur. Ik geef het dan gewoon. Werk nu toch nog niet dus probeer er maar gewoon van te genieten dat ik hem dit kan geven 😊. Snachts komt hij wel maar 1x dus daar doe ik het wel voor!

één maand geleden

Reactie op Pippa90

Lieve mama’s, Willen jullie even meedenken? Sinds een week weigert mijn d ...
Onze zoon doet dit af en toe ook. Wat bij hem helpt is hem heel even een speen geven en als hij even gezogen heeft die uit zijn mond halen en de borst nog eens aanbieden. Dan hapt hij bijna altijd wel goed aan.

één maand geleden

Nog meer baby's hier die met dit warme weer niet uit de borst willen drinken??

één maand geleden

Ik denk dat wij vandaag een regeldag hebben en man wat vind ik het zwaar. Ik was dat gewoon al helemaal weer vergeten. Echt zo’n dag dat ik overweeg om te stoppen. Meer mensen met regeldagen rond deze tijd? Kleine is bijna 3 maanden. Ik wil nog niet stoppen maar pfoeee ik voel me leeg. En al helemaal met dit warme weer.

één maand geleden

Reactie op MijnDraakjes

Nog meer baby's hier die met dit warme weer niet uit de borst willen drinke ...
Vorige keer met het warme weer was dat hier ook inderdaad! Ook afgekolfde melk ging er slecht in

één maand geleden

Ik denk dat wij vandaag een regeldag hebben en man wat vind ik het zwaar. I ...
Hier ook! Als hij er vandaag 1,5 uur tussen liet dan was het veel. Zal ook met het warme weer te maken hebben maar het was een intensieve voedingsdag.

één maand geleden

Hebben jullie ook wat slap borsten terwijl jullie borstvoeding geven ? Ik vind het zo raar eruit zien en zooo zacht en is er iets om aan te doen ?

één maand geleden

Weet niet of deze vraag ook mag ik geef borstvoeding en wil gember shotjes doen nou lees ik via Google dat het niet mag en op andere plekken weer wel iemand ?

één maand geleden

Ik denk dat wij vandaag een regeldag hebben en man wat vind ik het zwaar. I ...
100%. Onze zoon is bijna 12 weken en heeft gisteren 13 x gedronken. Ik zat de hele dag op de bank want hij moet lang rechtop ivm spugen. Mijn man heeft 's avonds nog 150cc afgekolfde melk gegeven want ik kon niet meer. Hij heeft dit standaard met warm weer heb ik gemerkt. We hebben een warm huis dus hij drinkt de hele dag en wil in de middag zelfs geen romper meer aan. Hij wordt dan heel ongelukkig dus draagt dan alleen een luier. Zijn temperatuur blijft wel goed. Pittig voor je zeg! Ik had gisteren avond ook het gevoel dat ik moest huilen. Persoonlijk hielp het mij om tussen de middag warm te eten, dan kan ik makkelijker tegen de rest van de dag. Juist met het warme weer voel ik me dan fitter. Misschien dat het jou ook even een boost geeft?

één maand geleden

Reactie op saffiee

Hier ook! Als hij er vandaag 1,5 uur tussen liet dan was het veel. Zal ook ...
Bij mij inderdaad net zo! Ik had hem 1 seconde weggelegd en daar was hij weer😅

één maand geleden

Reactie op Suzy22444

Hallo dames, Momenteel is mijn zoontje bijna 10 weken en zit ik nog steeds ...
100% herkenbaar. Hij is bijna 12 weken en drinkt zeker 10/11 keer per dag. Hij heeft al een paar dagen gehad waarop hij 7/8/9 keer dronk, dus langzaam komt het er. Maar met dit warme weer komt hij 12/13 keer.

één maand geleden

Reactie op DJMJ

Vraagje over het bewaren van gekolfde melk… Kan het kwaad als ik wat extra ...
https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/bewaren-van-moedermelk/ Dit is een heel handig artikel over het bewaren van melk😄

één maand geleden

Reactie op mir12345

100%. Onze zoon is bijna 12 weken en heeft gisteren 13 x gedronken. Ik zat ...
Pfoe dat klinkt idd ook zwaar, zeker ook met dat rechtop zitten! Hier gaat het vandaav weer wat beter, misschien toch de hitte geweest. Ook inderdaad alleen in luier en alsnog zweetkoppie, dat heeft ze van papa dan, want ik ben nog altijd een koukleum haha. Ik eet altijd warm tussen de middag, maar merk dat ik rond 3 ook gewoon echt wat moet eten (dat doe ik eigenlijk nooit), dan gaat het beter. Ik denk dat mijn ‘stress’ om binnenkort weer aan het werk te gaan ook meespeelt. Heb wel zin om te werken, maar vind het ook lastig om onze meid achter te laten en zie heel erg op tegen het kolven op het werk (wat ik overigens ook nog moet gaan bespreken en ook spannend vind om te gaan bespreken). Ff een dip weekje deze week. Zou me niks verbazen als ik ineens ongesteld zou worden ofzo hahahah zo voel ik me een beetje.