420 Reacties

één maand geleden

Weet iemand waarom je borstvoeding thee van weleda niet mag drinken?

één maand geleden

Reactie op Taurus1994

Weet iemand waarom je borstvoeding thee van weleda niet mag drinken?
Er zit venkel en anijs in. Welke afgeraden worden omdat er een giftige stof in zou zitten die dan via je melk doorgegeven wordt aan je kindje. Dit zit niet enkel in die van Weleda trouwens, alle borstvoedingsthee wordt afgeraden.

één maand geleden

Reactie op MomOfTwo94

Er zit venkel en anijs in. Welke afgeraden worden omdat er een giftige stof ...
Ohh ik heb aan het begin volgens mij ook venkel thee gedronken los 😓. Dat raadde de kraamzorg toen aan en ik heb het niet meer gegoogeld.. hopelijk is dat niet erg

één maand geleden

Reactie op Taurus1994

Ohh ik heb aan het begin volgens mij ook venkel thee gedronken los 😓. Dat ...
Een keertje zal vast geen kwaad kunnen. 😊 Vroeger werd het trouwens net aangeraden. Mijn moeder vertelde dat zij dagelijks venkel thee dronk toen zij mij borstvoeding gaf, want dat zou helpen tegen krampjes. Zij schrok dus dat het nu afgeraden wordt. Ik heb er in ieder geval niks aan over gehouden. 😉

één maand geleden

Reactie op MomOfTwo94

Een keertje zal vast geen kwaad kunnen. 😊 Vroeger werd het trouwens net a ...
Nou dat zegt mijn moeder net ook haha. Maar wel slecht dat de kraamzorg het ging aanraden…

één maand geleden

Heeft iemand ervaring met het huren van een kolf van het ziekenhuis? Ik weet niet zo goed hoe je dat doet en van het internet wordt ik ook niet veel wijzer

één maand geleden

Reactie op Laura1908

Heeft iemand ervaring met het huren van een kolf van het ziekenhuis? Ik wee ...
Je kan bij Medipoint (thuiszorgwinkel) de Medela Symphony huren. Bij ons kan je gewoon naar de locatie toegaan, of vooraf even bellen of hij op voorraad is.

één maand geleden

Reactie op Yassmin Younes

Hebben jullie ook wat slap borsten terwijl jullie borstvoeding geven ? Ik v ...
Jup hier hetzelfde!

één maand geleden

Reactie op Yassmin Younes

Hebben jullie ook wat slap borsten terwijl jullie borstvoeding geven ? Ik v ...
Nee dit blijft helaas 😅 Je borsten zijn nu gewend en maken alleen melk aan op verzoek vandaar dat ze nu “leeg” voelen. Paar maandjes na het stoppen werden ze (bij mn 1e) wel weer wat steviger zoals voor de zwangerschap!

één maand geleden

Wat zijn jullie ervaringen met het aanbieden van 1 borst per keer / blokvoeden. Ik ben sinds een paar dagen hiermee begonnen door overproductie dat niet minder werd. Ik merk al verbetering, maar soms ook dat hij blijft trekken aan de borst omdat aan het einde natuurlijk maar weinig melk meer uit komt. Herkennen jullie dit? Wordt dit beter ook in de loop van de tijd?

één maand geleden

Reactie op MMBL

Wat zijn jullie ervaringen met het aanbieden van 1 borst per keer / blokvoe ...
Voor mij heeft 1 borst per keer aanbieden enorm geholpen bij mijn overproductie! Het was even opnieuw afstemmen van de borsten inderdaad, maar na ongeveer een week was het weer goed afgestemd en de voedingen verlopen nu zoveel rustiger. Als je denkt dat er te weinig melk is, kan je ook altijd nog alsnog een tweede borst aanbieden. Ik heb zelf wat vaker gewogen en zie dat dat er hiermee keurig uitziet, dus wij gaan door met 1 borst per voeding. Wel veel voedingen trouwens, 10-12 per 24 uur.

één maand geleden

Reactie op MMBL

Wat zijn jullie ervaringen met het aanbieden van 1 borst per keer / blokvoe ...
Wij zijn ook terug naar een borst per keer. Ben er nu heel tevreden over 😊

één maand geleden

Reactie op MMBL

Wat zijn jullie ervaringen met het aanbieden van 1 borst per keer / blokvoe ...
Hier al vanaf het begin 1 borst per keer en dat gaat nu al bijna 3 maanden goed. Vind het erg makkelijk zo. Heel soms wordt ze onrustig en begint ze te trekken zoals jij beschrijft, dan bied ik gewoon de andere borst aan. Dan drinkt ze daar nog heel even en is ze voldaan.

één maand geleden

Reactie op MMBL

Wat zijn jullie ervaringen met het aanbieden van 1 borst per keer / blokvoe ...
Hier eigenlijk ook snel natuurlijk overgegaan op 1 borst per keer. 2e wilde ze vaak al niet. En als ze inderdaad gaat trekken etc. Dan andere borst aanbieden. Hier drinkt ze ook wel heel vaak. Maar ze groeit goed op 1 borst. Heel goed zelfs haha!

één maand geleden

Vraagje, komt jullie kleine ook zoveel in de nacht? Bij mij nu om de 2 uur.. ik ben kapot. Ze is 13 weken. En nog een vraag, ze sliep een tijdje door maar ik ging toen niet kolven in de nacht. Doen jullie dit wel?

één maand geleden

Reactie op Taurus1994

Vraagje, komt jullie kleine ook zoveel in de nacht? Bij mij nu om de 2 uur. ...
Hier komt ze ook ‘ineens’ weer een keer in de nacht haha, luxe want het is maar 1 keer, maar ze sliep eerst de hele nacht door. Ik kolfde toen niet, 2 nachten flink gespannen borsten, daarna was het over. En nu ze s nachts weer wel komt zal de productie wel weer oplopen, ga ik maar gewoon vanuit

één maand geleden

Hier komt ze ook ‘ineens’ weer een keer in de nacht haha, luxe want het is ...
Oke, ja dat dacht ik ook.. ga geen wekker zetten om te kolven als ik eindelijk kan slapen. Ik hoop dat ze binnenkort ook wat minder komt! Het ging een aantal weken heel goed maar ik ben nu gestopt met inbakeren en dat is afzien

één maand geleden

Reactie op Taurus1994

Vraagje, komt jullie kleine ook zoveel in de nacht? Bij mij nu om de 2 uur. ...
Hier afgelopen nacht ineens elke anderhalf uur vanaf 01:30 😳… Whyyyy. Ging juist goed, afgelopen week maar 1x in de nacht. Hopelijk was het eenmalig zo vaak 🫣

één maand geleden

Reactie op letsirkk

Hier afgelopen nacht ineens elke anderhalf uur vanaf 01:30 😳… Whyyyy. Ging ...
Ik hoop het ook.. bij mij sliep ze zelfs een tijdje door. Vind het zo zwaar nu. Ik ga duimen voor ons! Haha

één maand geleden

Reactie op letsirkk

Hier afgelopen nacht ineens elke anderhalf uur vanaf 01:30 😳… Whyyyy. Ging ...
Hier ook gehad! Echt een paar dagen zelfs vanaf 03.00uur elk uur. Vaak zie je dat met ontwikkelingen. Was bij mijn oudste wel zo en hield vaak na een paar dagen weer op. Komt vanzelf goed😊