420 Reacties

één maand geleden

Reactie op Pippa90

Lieve mama’s, Willen jullie even meedenken? Sinds een week weigert mijn d ...
Ha pippa, hoe gaat het nu? Hier al tijdje hetzelfde. En nu na rotavaccin ook niet echt beter geworden (slechter). X

één maand geleden

Reactie op AAV

Hier ook gehad! Echt een paar dagen zelfs vanaf 03.00uur elk uur. Vaak zie ...
Vannacht hetzelfde maar dan vanaf 02:30 haha, dat ik er nu op ingesteld was maakt het beter te handelen :-)

één maand geleden

Reactie op letsirkk

Vannacht hetzelfde maar dan vanaf 02:30 haha, dat ik er nu op ingesteld was ...
Precies! En de gedachte dat alles een fase is helpt ook. Nu heeft ze 2 nachten alweer blokjes van 4uur geslapen weer. Dus komt allemaal goed haha!

één maand geleden

Reactie op camri

Ha pippa, hoe gaat het nu? Hier al tijdje hetzelfde. En nu na rotavaccin oo ...
Hi Camri, Dat rotavaccinatie heeft hier (denk) voor onrust en buikklachten gezorgd en bij jullie? Hoeveel lukt bij jou bv? Hier blijft het wisselend per dag. Soms 1/8 borstvoeding en andere dag 4/8 voedingen. Wanneer ik haar gelijk pak als ze wakker wordt dan lukt het weer. Eerst lukte dat ook niet eens meer.

één maand geleden

Reactie op Pippa90

Hi Camri, Dat rotavaccinatie heeft hier (denk) voor onrust en buikklachten ...
Hallo pippa, Met 1/8 bedoel je 1 van de 8 sorry ken het niet helemaal! Inderdaad rond slapen (uitgerust zijn) lukt het het beste maar blijft echt zoeken. Gelukkig in de nacht sowieso goed vooralsnog. Nu twee dagen ook moeilijk met fles drinken dus denk ook echt niet lekker en idd krampen na vaccinatie en meer huilerig… gewoon niet in haar hummetje. Hopelijk gaat het snel beter bij jullie! X

één maand geleden

Ik heb zin in ijskoffie maar ik haal t steeds niet ivm cafeine. Wss is een kopje niet slecht maar ben bang dat hij dan nier erna kan slapen (is al een slechte slaper) wat zeggen jullie, doen of niet doen🤣🫠

één maand geleden

Reactie op girift1379

Ik heb zin in ijskoffie maar ik haal t steeds niet ivm cafeine. Wss is een ...
Ik drink zelf elke dag 2 cappuccino's en probeer dit telkens na een voeding te doen. Onze dochter heeft er geen last van. Als je er zo'n zin in hebt, probeer het gewoon eens. 😉

één maand geleden

Reactie op girift1379

Ik heb zin in ijskoffie maar ik haal t steeds niet ivm cafeine. Wss is een ...
Ik drink al sinds de zwangerschap elke dag twee bakken koffie. En ook ijskoffie. Twee bakken is volgens de richtlijn prima. Heb nooit last gehad van iets en onze dodhter ook niet..

één maand geleden

Reactie op girift1379

Ik heb zin in ijskoffie maar ik haal t steeds niet ivm cafeine. Wss is een ...
Zoals al gezegd kun je inderdaad wel wat cafeïne drinken. Als je dat liever niet doet kun je ook cafeïnevrije koffie drinken? Dat deed ik al voor m’n zwangerschap en ben er nu gewoon mee doorgegaan :). Zit nog steeds wel iets cafeïne in, maar in ieder geval een stuk minder!

één maand geleden

Hallo mama’s Na lange tijd weer tonijn gegeten. Vandaag hadden we zin in tonijn wrap, maar nu voel ik me ontzettend schuldig 🥹 ik wist dat het tijdens zwangerschap afgeraden wordt en heb t daarom ook gelaten… Nu lees ik dat het met bv ook niet goed is… Hoelang zal het in moedermelk blijven zitten? Of is het niet erg?

één maand geleden

Reactie op DJMJ

Hallo mama’s Na lange tijd weer tonijn gegeten. Vandaag hadden we zin in t ...
Oeps ik wist dit nieteens heb ook weleens tonijn gegeten.. zal wel niet extreem erg zijn toch?

één maand geleden

Reactie op DJMJ

Hallo mama’s Na lange tijd weer tonijn gegeten. Vandaag hadden we zin in t ...
Oh nou ik heb het vn de week ook gegegent. Wist ik ook niet, oeps

één maand geleden

Reactie op DJMJ

Hallo mama’s Na lange tijd weer tonijn gegeten. Vandaag hadden we zin in t ...
Mag wel hoor, die leefregels zijn er niet meer voor borstvoeding, zie bijvoorbeeld La Leche League: https://www.borstvoeding.nl/het-dagelijks-leven/mag-je-alles-eten-en-drinken/

één maand geleden

Ik heb een vraagje: voedt iemand van jullie op schema en hoe doen jullie dat? Ik voed op verzoek (en dat wil ik zo houden hoor), maar ik merk dat onze zoon totaal geen ritme heeft, veel kleine beetjes drinkt ivm spugen dus ik ben benieuwd naar jullie verhalen. Wellicht kom ik er wat tips in tegen hoe ik kan voeden op verzoek maar enigszins iets kan toevoegen (of niet haha)

één maand geleden

Hoi dames, onze dochter drinkt ineens al twee voedingen niet meer uit mijn rechterborst. Links drinkt ze wel, maar ook niet mega veel. Rechts zojuist geprobeerd te kolven en kwam maar 20 ml uit. Snap er niks van 🤷‍♀️. Die 20 ml geprobeerd in een flesje te geven, maar moest ze niet. Ze is verder wel tevreden en aan het lachen gelukkig. Herkent iemand dit / heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Thx alvast☺️

één maand geleden

Reactie op Evaevaeva

Hoi dames, onze dochter drinkt ineens al twee voedingen niet meer uit mijn ...
Ik had het ook.... maar was ongesteld en mijn ter kwam pas na 45 seconden. Volgens mij ging productie ook omlaag door ongesteldheid. Zoontje werd dan erg gefrustreerd en ging overstrekken en gillen. Ik ging dan naar een andere plek of lopend voeden of gewoon even wachten en dan lukte het wel

één maand geleden

Reactie op camri

Hallo pippa, Met 1/8 bedoel je 1 van de 8 sorry ken het niet helemaal! Ind ...
Hoe gaat het nu? Zojuist 3 weken behoorlijk aan het doorzetten en het lijkt er op dat ze het nu weer meer de borst pakt

één maand geleden

Ik heb een (beginnende) borstontsteking 😭 onwijs veel pijn en helemaal rood/warm aan de onderkant. Voel me ook echt niet fit, maar gelukkig geen koorts. Iemand de gouden tip?

één maand geleden

Ik heb een (beginnende) borstontsteking 😭 onwijs veel pijn en helemaal roo ...
https://www.borstvoeding.nl/uitdagingen-bij-borstvoeding/borstontsteking-hoe-ga-je-er-mee-om/

één maand geleden

Hoeveel kolven jullie per borst als die vol zit ? Ik wil proberen m'n productie iets omlaag te krijgen want ik geef nu vaak 1 borst per keer maar heb veel lekkage tussen voedingen door.... ik krijg nu s morgens uit een volle borst tussen de 140-170 ml en dat lijkt me wat overdreven....