652 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op Rbmg

Hoeveel kolven jullie per borst als die vol zit ? Ik wil proberen m'n produ ...
Ik kolf fulltime, nu nog 3x per dag. In de ochtend altijd zo 400ml met 2 borsten. Ik had flinke overproductie toen ik vaker kolfde, dat wordt nu dus iets minder omdat ik minder kolf :)

3 maanden geleden

Reactie op Rbmg

Hoeveel kolven jullie per borst als die vol zit ? Ik wil proberen m'n produ ...
Rechts tussen de 80 en 120 ml, links tussen de 40 en 80 ml. Alleen nog 's ochtends gekolfd 3 uur na een voeding dus later op de dag zal het minder zijn.

3 maanden geleden

Ik heb een (beginnende) borstontsteking 😭 onwijs veel pijn en helemaal roo ...
Hoe gaat het nu? Ik heb het 3 weken geleden gehad toen hielp koelen, 10 min koelen na elke voeding en dan 20 min niet en weer 10 min totdat die borst geen pijn meer deed. Daarnaast elke 8 uur 400 mg ibuprofen daarmee was het na 36 uur over maar man wat voelde ik mij beroerd.

3 maanden geleden

Ik geef zoals velen hier volledig bv. Ik wil nu mijn kleintje van 10 weken laten wennen aan een flesje met afgekolfde melk af en toe, zodat ze de fles later niet weigert. Maar ik wil zeker niet dat ze de borst na de fles zou weigeren. Andere mama's die volledig 'live' voeden, welke fles/flesspeen gebuiken jullie?

3 maanden geleden

Reactie op T8998

Ik geef zoals velen hier volledig bv. Ik wil nu mijn kleintje van 10 weken ...
Oeh ik vind 10 weken persoonlijk wel laat om een eerste flesje te geven. Er wordt eigenlijk aangeraden hier met 4-6 weken mee te beginnen... Wij gebruiken de Lansinoh fles met de XS-speen. Als je bang bent dat je kindje gaat borst weigeren, let er dan op dat de fles zeker niet makkelijker gaat dan de borst. Dus een kleine speenmaat gebruiken. Succes!

3 maanden geleden

Reactie op Pippa90

Hoe gaat het nu? Zojuist 3 weken behoorlijk aan het doorzetten en het lijkt ...
Oh pippa wat fijn!!!! Lukt me aardig om de momenten dat ze niet pakt te herkennen (niet genoeg honger, einde dag, moe, te gefrustreerd). En dan geef ik afgekolfde melk. Nu veel droom voeden of net na slapen wat je zei!

3 maanden geleden

Reactie op T8998

Ik heb een Difrax fles met prematuur speen van Dr Brown

3 maanden geleden

Reactie op MMEB

Hoe gaat het nu? Ik heb het 3 weken geleden gehad toen hielp koelen, 10 min ...
Het gaat nu alweer veel beter! Heb er eigenlijk maar één dag echt last van gehad. Heb de adviezen van thuisarts.nl gevolgd en niet van borstvoeding.nl. Dus toch steeds die pijnlijke borst als eerst aanbieden en indd koelen. Het is nu nog heel rood maar ik voel me gelukkig niet meer ziek! En de borst doet ook niet meer zoveel pijn. Ga er dus vanuit dat het al beter aan het worden is :)

3 maanden geleden

Reactie op T8998

Dr Browns met p-speen

3 maanden geleden

Reactie op Lace

Dr Browns met p-speen
Zelfde hier!

3 maanden geleden

Het gaat nu alweer veel beter! Heb er eigenlijk maar één dag echt last van ...
Wat fijn! Dat klinkt inderdaad of het herstellende is

3 maanden geleden

Reactie op camri

Oh pippa wat fijn!!!! Lukt me aardig om de momenten dat ze niet pakt te her ...
Heel fijn! Het is wel echt doorzetten hè?! Soms pakt ze de borst ook als ze wakker is maar dan moet niet extreem honger hebben

3 maanden geleden

Kijkt je baby je aan tijdens borstvoeding? Ik weet dat in de eerste weken mijn baby dat wel deed, maar nu kijkt hij alleen maar naar voren naar mijn borst of heeft zijn ogen uiteindelijk dicht na een tijdje voeden. Vond het altijd zo een fijn momentje om elkaar aan te kijken...

3 maanden geleden

Reactie op Suus2812

Kijkt je baby je aan tijdens borstvoeding? Ik weet dat in de eerste weken m ...
Vaak wel tegenwoordig! Ze is nu 13 weken en hoewel ik er helemaal loof van wordt dat ze overal afgeleid van raakt (ik moet nu echt liggend voeden zodat ze focus op de borst heeft) kan ik niet zonder dat verliefde lachje wat ik een aantal keer tijdens het voeden krijg. Je zal dit vast weer terugkrijgen ! Rond de 5 maanden schijnen ze zelfs wat terug te willen geven in de vorm van een hand in je mond stoppen ;) (zij melk en jij hand lijkt me een goede ruil haha)

3 maanden geleden

Reactie op Suus2812

Kijkt je baby je aan tijdens borstvoeding? Ik weet dat in de eerste weken m ...
Ja dit doet hij soms wel🥰 ik smelt echt van z’n lachje, maar aan de andere kant drinkt hij dan niet dus soms denk ik ook ‘ga nou drinken’ haha. Hij is bijna 11 weken. Eindigt de voeding wel vaak met z’n oogjes dicht 😴

3 maanden geleden

Hi! Hoeveel bv geven jullie als het gekolfd is? Zoon is nu 3 mnd en ruim 7kg.. geldt dan nog 130xgewicht? En hoe dan na 4 maanden?

3 maanden geleden

Mijn kindje klemt soms met zn kaakjes. Waarom? Het doet niet echt pijn maar ik kan me voorstellen dat als dit een gewoonte wordt en hij wat ouder is dit wel pijnlijk kan zijn. Herkent iemand dit en hoe kan ik hiermee om gaan?

3 maanden geleden

Reactie op langnekoor

Mijn kindje klemt soms met zn kaakjes. Waarom? Het doet niet echt pijn maar ...
Kan zijn omdat de melk te hard stroomt en hij het zo probeert te reguleren. En bij sommige mondproblemen doen ze het ook om vacuüm te kunnen houden. Als het blijft is dit wel iets om een lactatiekundige naar te laten kijken.

3 maanden geleden

Reactie op Jenny321

Hi! Hoeveel bv geven jullie als het gekolfd is? Zoon is nu 3 mnd en ruim 7k ...
Mijn zoontje is nu 12 weken en ik denk rond de 6,5 kg. Hij krijgt 100 ml in de fles. Volgens de berekening mag hij wel iets meer met zo'n 8 voedingen per dag maar hij drinkt niet meer. Volgens mij begin je met 150 ml/kg haal je er per maand 10 ml /kg af tot je op 100 ml/kg zit dus een kindje van 3 maanden (in de vierde maand van zijn leven) reken je met 120 ml/kg delen door het aantal voedingen per dag.

3 maanden geleden

Hai, hoe gaan jullie om met een drankje drinken? Ik wil vanavond 1 wijntje drinken en weet dat je na 3 uur weer mag voeden. Maar ergens voelt het niet helemaal oké ofzo.