656 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op waitingstar

Hai, hoe gaan jullie om met een drankje drinken? Ik wil vanavond 1 wijntje ...
Ik doe ervoor even kolven zodat ik zeker weet echt minimaal 3u “vrij ben” en vaak langer omdat dat flesje later word gegeven dan dat ik iets drink

3 maanden geleden

Reactie op waitingstar

Hai, hoe gaan jullie om met een drankje drinken? Ik wil vanavond 1 wijntje ...
Je kunt geowon 1 drankje drinken zonder te kolven.

3 maanden geleden

Ik geniet zo van borstvoeden <3

3 maanden geleden

Ik zit zo te twijfelen en erg onzeker.. ookal is dit kindje nr 4 die bv krijgt😅 Mijn dochter verslikt zich vaak tijdens voeden waardoor ze gaat huilen en eerder stopt met drinken zelf drinkt ze ook snel. Ik heb bij mijn andere kids dit nooit gehad, nu opeens een harde toeschiet reflex ?? Ik kolf nu ook voordat ik haar voed om dit tw verminderen. Maar vandaag drinkt ze maar 5 min aan de borst en ik had nog volle borst heb kolf, ik kolfde 100cc gaf in flesje en dat drinkt ze zonder moeite in een keer leeg.. Ik heb het idee dat ze een flesje fijner vind dan borst.. Ik zelf heb ik echt een hekel aan kolven vind het niet fijn en krijg er pijnlijke tepels van. Ik kijk het nog even aan maar zit toch te twijfelen of ik door moet gaan met bv fulltime kolven vind ik echt helemaal niks.. Jullie misschien nog tips? Ik wil het liefst live borstvoeding blijven geven.

3 maanden geleden

Reactie op langnekoor

Ik geniet zo van borstvoeden <3
Ik ook🥰

3 maanden geleden

Reactie op Wilmaxx

Ik heb ook een vraagje; mijn zoontje van nu 11 weken had totdat hij 8 weken ...
Ik lees mee hier precies hetzelfde behalve de vaccinatie voor rota virus

3 maanden geleden

Reactie op Zienat

Ik lees mee hier precies hetzelfde behalve de vaccinatie voor rota virus
Het is hier nog steeds zo! Inmiddels zitten er wel 5 of 6 dagen tussen een poepluier. Het CB gaf aan dat dit helemaal normaal is omdat de darmpjes inmiddels aan de voeding gewend zijn! 😃

3 maanden geleden

Reactie op MijnDraakjes

Ik zit zo te twijfelen en erg onzeker.. ookal is dit kindje nr 4 die bv kri ...
Naar achter liggen tijdens het voeden zodat het er niet zo in 'klotst'.Dat ze tegen de zwaartekracht in moet drinken. Ik zou niet bijvoeden met gekolfde melk tenzij haar groei stagneert. Dat ze flesje drinkt wil niet altijd zeggen dat ze het ook nodig heeft 😊

3 maanden geleden

Reactie op MijnDraakjes

Ik zit zo te twijfelen en erg onzeker.. ookal is dit kindje nr 4 die bv kri ...
Stoppen met kolven, zo gaat je lichaam alleen maar meer melk aanmaken wat zeker niet helpt als je een flinke toeschiet hebt. Wat je kunt proberen: -achterover geleund voeden -je kindje even los maken als de melk toeschiet en even wat melk weg laten lopen (dus niet stimuleren, maar gewoon even wachten tot het wat minder snel stroomt) -geduld. Je productie moet zich aanpassen aan wat je kindje nodig heeft en als je kindje wat groter wordt zal het verslikken ook minder worden. -wat vaker voeden zodat ze wat minder grote hoeveelheden drinkt.

3 maanden geleden

Hi dames, Ik ben benieuwd hoeveel voedingen jullie per dag geven. Overdag zit er bij ons zo'n tweeënhalf uur tussen wat natuurlijk niet handig is als de dutjes overdag langer worden. Ze is morgen 14 weken en ik geef al zo'n 7 weken lang één flesje kv per dag. Voedingsritme ziet er nu ongeveer zo uit: 5.30 BV (rechts) 9.00 BV (links) 11.30 BV (rechts) 14.00 BV (links) 16.30 KV (120+4) 19.00 BV (rechts) 21.30 BV (links (droomvoeding)

3 maanden geleden

Reactie op Rissje89

Hi dames, Ik ben benieuwd hoeveel voedingen jullie per dag geven. Overdag ...
Hier geen vast voedingsritme. Wij volgen haar, ze krijgt volledig op verzoek. We hebben zo'n 6-9 voedingsmomenten per dag.

3 maanden geleden

Reactie op Rissje89

Mooi voedingsritme wel zo! Wij zitten nog echt wel op 10-12 voedingen per dag, en nu met het warme weer vandaag zitten we al op 8 (waarvan 2 nachtvoedingen) en dan moet de namiddag en avond nog komen. Het is allemaal op verzoek en meneer heeft nogal wat verzoekjes 🤭

3 maanden geleden

Reactie op Rissje89

Zéker mooi ritme! Ben je zelf overgegaan op één borst per keer? En met welke reden? Lijkt mij namelijk ook heel fijn (en ik denk ook mogelijk met de productie).

3 maanden geleden

Even een vraag. Volgende week ga ik weer werken en ik geef nu elke 2,5 uur bv. Moet ik dan ook elke 2,5 uur kolven? Of mag ik hier bijvoorbeeld 4 uur tussen laten? Ik werk maar 2 dagen en mn werkgever deed al wat moeilijk over dat ik 2x wilde kolven op vaste tijden (die dus om de 4uur zijn) hij zei "specifiek op die tijden wordt lastig, maar je kan vast een keertje kolven" ik zit me dus behoorlijk druk te maken nu..

3 maanden geleden

Reactie op saffiee

Mooi voedingsritme wel zo! Wij zitten nog echt wel op 10-12 voedingen per d ...
Ik ook zo vaak hoor 🥹, mijn dochter is er dol op

3 maanden geleden

Reactie op quin1997

Even een vraag. Volgende week ga ik weer werken en ik geef nu elke 2,5 uur ...
Op een 8-urige werkdag zou ik op deze leeftijd 3x kolven. Je hebt er ook recht op om een kwart van je tijd aan kolven of voeden te besteden. Attendeer je werkgever maar eens op het voedrecht en schakel anders hulp van HR in.

3 maanden geleden

Reactie op letsirkk

Zéker mooi ritme! Ben je zelf overgegaan op één borst per keer? En met welk ...
Dank je! Toen mijn dochtertje zo'n drie weken oud was weigerde ze regelmatig de tweede borst, vooral 's nachts. Overdag dronk ze ook beduidend minder uit de tweede borst dus toen ben ik helemaal gestopt met tweede borst aanbieden. Ik wilde het minstens een week proberen en ze ging toen wel ietsje vaker drinken maar dat vond ik niet erg omdat het hele voedingsmoment zoveel sneller en makkelijker ging. Enige wat ik nu lastig vind is het verder langzaam afbouwen. Elke borst geeft 3 voedingen per dag en als ik nog één voeding vervang door een fles heeft één borst om de dag een voeding minder. Ben er nog niet over uit hoe ik daarmee verder wik gaan dus voor nu laat ik het maar zo😅 Ik ben nog niet aan het werk dus gaat prima voor nu.

3 maanden geleden

Reactie op saffiee

Mooi voedingsritme wel zo! Wij zitten nog echt wel op 10-12 voedingen per d ...
Haha veeleisende mannetje;) Bij mij is het altijd op verzoek geweest maar wel met wat sturing van mij. En daardoor zonder al teveel moeite is er een ritme ontstaan. De tijden kunnen dus ook gerust anderhalf uur afwijkingen van wat ik getypt heb, maar de rode lijn is er

3 maanden geleden

volgensmij ben ik al ongesteld geworden wat snel 😭😭 dacht al dat mijn productie wat minder was en mijn toeschietreflex minder. Komt net slecht uit met die warme dagen pff

3 maanden geleden

Reactie op Rissje89

Haha veeleisende mannetje;) Bij mij is het altijd op verzoek geweest maar w ...
Ohhh echt! Hoe heb je dat aangepakt? Wel heel fijn dat er zo een ritme is gekomen. Haha ja, hij lust het graag. Hij drinkt gewoon vaker kleinere porties, ook maar 1 borst per keer. Een tweede kan ik wel aanbieden maar dan gooit hij z’n hoofd strak naar achter en hoeft dan echt niet meer. Ach, wordt vanzelf wel minder. Nu geniet ik er nog van dat ik het kan geven 💙