662 Reacties

3 maanden geleden

Ik liet gister een flesje melk (80 cc) vallen op de bank en het eerste wat ik dacht was: aaaaahhhh nee mn melk!!!! En pas daarna: ow sjit, op onze nieuwe bank ...!!

3 maanden geleden

Reactie op quin1997

Even een vraag. Volgende week ga ik weer werken en ik geef nu elke 2,5 uur ...
Ik kolfje 3x op een 9 urige werkdag met totaal 1 uur reistijd dus ongeveer 11 uur van mijn kind weg. Ik geef altijd 1 borst per voeding maar kolf beide borsten. Wat ik op een drukke dag ook wel eens deed is thuis na de ochtend voeding gelijk nog kolven dan kon ik 1 kolf beurt op het werk overslaan. Wat eerder ook al genoemd is, als jij 8 uur werkt heb je recht op 2 uur kolftijd als je dat nodig hebt. Succes met weer werken

3 maanden geleden

Mijn zoontje is vandaag voor het eerst naar de opvang. Hij is 15 weken en weegt ongeveer (geschat) 7 kg. Nu drinkt hij hele wisselende hoeveelheden kwa voeding. Het ene flesje 100 ml, en andere flesje maar 70 ml. Is dit herkenbaar? Ik vind het zo zonde voor de resterende melk die overblijft, en het is zo lastig inschatten hoeveel melk je moet meegeven. Ik vind 70 ml voor een flesje (1x in de 3 uur) zo weinig. Hoe zien jullie dit?

3 maanden geleden

Reactie op saffiee

Ohhh echt! Hoe heb je dat aangepakt? Wel heel fijn dat er zo een ritme is g ...
Nu ik erover nadenk stuur ik misschien toch wel wat meer bij dan het in mijn vorige berichtje lijkt. Vanaf het begin er eigenlijk zoveel mogelijk voor gezorgd dat er minstens twee uur tussen voedingen zat. Daardoor hebben mijn oudste en #2 nooit echt geclusterd (konden mijn tepels ook niet aan. Daarnaast heb ik bij #2 er op een gegeven moment op aan gestuurd dat er in de avond wat vaker gedronken werd zodat ze met een lekker vol buikje de nacht in ging. Ik vind borstvoeding vooral 茅茅n grote zoektocht hoor馃槄 En heel persoonlijk wat wel of niet werkt. Ik ben een control freak dus ook hierin, dat werkt voor mij. En bij de tweede gaat het ook makkelijker dan bij de eerste puur door ervaring. Hoewel ik bij #2 veel vaker op het punt heb gestaan te stoppen, maar uiteindelijk het nu (ok茅, met 茅茅n flesje kv) langer volhoud dan bij de eerste. En herkenbaar dat weigeren van de tweede borst, zie het helemaal voor me馃槄 Mijn dochtertje trok een heel vies gezicht als ik haar probeerde aan te leggen, supergrappig 馃槀

3 maanden geleden

Reactie op Myroosz

Mijn zoontje is vandaag voor het eerst naar de opvang. Hij is 15 weken en w ...
Hier ook wisselende hoeveelheden! Als het een keer opgewarmd is mag het nog terug in de koelkast om binnen 24 uur nogmaals te geven! Hier net wat makkelijker door papa te doen dan op de opvang denk ik, maar ik heb tot nu toe pas 1 keer 40ml weg hoeven gooien. Weggooien hoeft eigenlijk sws niet, want het kan ook nog in het badje, maar deze stonk en ik vind dat ze niet stinkend uit bad hoeft te komen 馃槀. Maar wisselende hoeveelheden zijn volgens mij dus wel normaal!

3 maanden geleden

Reactie op Myroosz

Dat is heel normaal! Aan de borst drinken kindjes ook wisselende hoeveelheden, alleen zien we dat dan natuurlijk niet. Zolang hij voldaan is na de fles en voldoende plasluiers etc. heeft, mag je er van uit gaan dat hij genoeg drinkt. Wat ook nog kan meespelen is het wennen aan de opvang, dat hij door de vele prikkels nu even wat minder drinkt. Dan zal hij dat straks hoogstwaarschijnlijk wel inhalen bij jou. Nog niet teveel zorgen maken. 馃槈

3 maanden geleden

Reactie op Myroosz

Oh en over het meegeven van melk. Ik gaf bij onze oudste flesjes mee met de gemiddelde hoeveelheid die hij op dat moment dronk. In de vriezer van de opvang had ik nog een paar kleinere porties (30-50ml)liggen. Deze konden zij snel ontdooien als hij toch nog niet genoeg had. Dat werkte erg goed en ga ik nu ook weer op die manier doen.

3 maanden geleden

Reactie op Rissje89

Nu ik erover nadenk stuur ik misschien toch wel wat meer bij dan het in mij ...
Ah ja precies. En dat werd dan ook geaccepteerd? Ik heb weleens geprobeerd de tijd ertussen de rekken maar dan wordt er echt net zo lang gebruld totdat hij de borst krijgt. Ligt er dus denk ik ook maar net aan of het kindje 鈥榯 accepteert. Ik snap je helemaal hoor, als dit voor jullie werkt dan is dat toch echt helemaal prima 馃挍馃挍. Het is idd 1 grote zoektocht en vond het bij de eerste zo enorm overweldigend hoe intensief borstvoeding is. Nu met de tweede maakt de ervaring het idd al een stuk makkelijk en wist ik welke intensieve tijd ons te wachten stond. Zo knap dat je het al langer hebt volgehouden dan bij de eerste!mag je super trots op zijn! Hahah ja echt he, een gezicht trekken van mam wat doeeeeee je me aan?! 馃槀

3 maanden geleden

Reactie op Myroosz

Hier is hetzelfde. Niet altijd peil op te trekken

3 maanden geleden

Reactie op Myroosz

Hier ook hoor, mijn zoontje drinkt gemiddeld 90ml, maar soms ook maar 70ml en in de avond 100ml mss.

3 maanden geleden

Reactie op Neline89

Hier ook hoor, mijn zoontje drinkt gemiddeld 90ml, maar soms ook maar 70ml ...
Ah fijn om die herkenning te lezen. Dacht dat het veel te weinig zou zijn. Maar ieder kindje is natuurlijk anders.

3 maanden geleden

Reactie op Rissje89

Hi dames, Ik ben benieuwd hoeveel voedingen jullie per dag geven. Overdag ...
Hallo rissje89, Ik voed ook ene borst per keer omdat ik merk dat ze daarna niet meer wil maar zijn voedingen van Max 5-10 minuten. Hoe is dat bij jullie? Groetjes!

2 maanden geleden

Reactie op camri

Hallo rissje89, Ik voed ook ene borst per keer omdat ik merk dat ze daarna ...
Hoi! Ook precies dat ja: 6, 7 of 8 minuten per keer is het meestal. Alleen tijdens een droomvoeding of als ze slaperig is langer. Wel lekker effici毛nt toch馃槃

2 maanden geleden

Reactie op Wilmaxx

Ik heb ook een vraagje; mijn zoontje van nu 11 weken had totdat hij 8 weken ...
mijn zoontje van 11 wk heeft precies hetzelfde met poepluiers en scheetjes zoals je beschrijft, geen vcc genomen

2 maanden geleden

Hoe weet ik of ik nog genoeg melk heb? Paar dagen geleden stond mijn borst heel erg vol en nu lijkt het alsof beide wat slapper zijn

2 maanden geleden

Reactie op girift1379

Hoe weet ik of ik nog genoeg melk heb? Paar dagen geleden stond mijn borst ...
Altijd lastig meetbaar. Ik zou in de gaten houden of je kindje een kortere tijd tussen de voedingen laat. Wellicht een keer kijken hoeveel ml je kolft

2 maanden geleden

Hey! Ik ben bang dat mijn productie terugloopt.. ik had eerst lichte overproductie, en een erg sterk TSR. Sinds een paar weken hoef ik niks meer af te kolven en voel ik geen spanning meer in mijn borsten. Maar sinds gister drinkt mijn dochter heel vaak en lang. Normaal is 1 voeding, 1 borst, 6 minuten. Nu gemiddeld 20 minuten. Ben vandaag in totaal al 3uur aan het voeden..

2 maanden geleden

Reactie op Loes96-

Hey! Ik ben bang dat mijn productie terugloopt.. ik had eerst lichte overpr ...
Ik heb letterlijk precies hetzelfde. Maar ik vermoed dat het ineens lang drinken verwant is aan sprong 3. Ik denk dat er niks mis is de productie. Zeker niet als je kindje gewoon lekker 20 minuten kan drinken 馃槉

2 maanden geleden

Reactie op Loes96-

Hey! Ik ben bang dat mijn productie terugloopt.. ik had eerst lichte overpr ...
Hoe oud is je kindje? Je hebt rond de leeftijd van 3 maanden weer regeldagen. Rond 4 maanden wordt je melkproductie nog meer vraag gestuurd. Je lichaam maakt de melk dan grotendeels tijdens de voeding aan en niet meer tussen de voedingen door. Waardoor je borsten 'leeg' aanvoelen. Hoeft dus niet per se te betekenen dat je productie terugloopt. 馃槉

2 maanden geleden

Reactie op MomOfTwo94

Hoe oud is je kindje? Je hebt rond de leeftijd van 3 maanden weer regelda ...
Ze is 10 weken (geboren met 40 weken) dus daf zou wel een beetje vroeg zijn.. ze drinkt ook niet effectief de hele tijd, nu hangt ze er al een half uur aan en sabbelt een beetje (zoals ze aan t begin van een voeding doet)