14 Reacties
4 maanden geleden
Hier beetje het zelfde verhaal. Ons meisje is nu 8 weken oud. We lieten haar overdag op der buik slapen en 's nachts op der rug. Sinds dien merken we dat ze 's nachts veel slechter slaapt. Gisteren bij cb geweest en die arts gaf heel duidelijk aan dat ze het niet mag adviseren maar dat ze heel sterk is en echt niet zomaar stikt. Vandaag fysio gehad ivm voorkeurshouding houding en ook die mag het niet adviseren. Maar ze zei ook dat ze echt sterk genoeg is en dat zij als fysio en ivm afvlakking van der hoofdje er heel blij van zou worden als ze ook 's nachts op der buik gaat. Nu Ligt ze dus op der buik in bed en lig ik klaar wakker op de babyfoon te kijken. Slaat eigelijk nergens op sant overdag zit ik ook niet constant op de babyfoon te kijken
4 maanden geleden
Onze ligt overdag uren super diep te slapen overdag maar leggen ae snachts op zn zij te slapen waarna hij op een gegeven moment naar z'n rug draait. We durven buikslapen in de nacht nog niet aan ondanks dat hij overdag al z'n hoofdje in z'n slaapt draait en al een heel sterk nekje heeft. Toevallig lag hij gistermiddag opeens toch best wel met z'n gezicht in het matras (eerste keer) en was ik dolblij dat we dat zagen.
Je vergeeft het jezelf nooit als er iets gebeurt. Liever nog heel even wat weekjes wachten zou ik daarom zeggen. En bijvoorbeeld kijken wat op z'n zij met al dan niet een zijslaapkussen oplevert. Wij laten hem met een normaal kussen op opgerolde deken achter z'n rug slapen.
3 maanden geleden
Reactie op Mutske
Hier beetje het zelfde verhaal. Ons meisje is nu 8 weken oud. We lieten haa ...
Onze baby slaapt inmiddels ‘snachts ook op zijn buik. Gaat onwijs goed. Hij is heel rustig, wordt nooit meer huilend wakker, ook niet voor een voeding. Ik hoor het een beetje woelig en snuffelen en dan weet ik dat hij honger heeft. Hij slaapt meestal van ong 22.00 tot 04.00 en dan tot 07.00 en dan weer eens tot 10.00 of 11! Heel blij mee
3 maanden geleden
Reactie op BB1121
Hier overdag en nacht op de buik. Al een hele poos ;) bij m’n eerste ook ge ...
Hoe oud is je kindje?
3 maanden geleden
Reactie op aj205a
Onze baby slaapt inmiddels ‘snachts ook op zijn buik. Gaat onwijs goed. Hij ...
Vanaf wanneer ook in de nacht gedaan? Slaap je er dan naast?
3 maanden geleden
Overdag hier ook op de buik. Maar s nachts durf ik het niet. Nekje is wel sterk, kan zn hoofdje al goed draaien en optillen maar wacht vermoedelijk nog eventjes met de nacht
3 maanden geleden
Wij hebben eerst overdag geoefend, om zelf ook wat vertrouwen te krijgen. We zagen al snel dat ze haar hoofdje regelmatig en krachtig draaide. We hebben toen een aerosleep topmatrasje aangeschaft en sinds vier nachten slaapt ze ook ‘s nachts op haar buik. Ik durf nu voorzichtig te geloven dat dit een eind heeft gemaakt aan onze helse nachten, waar ze voorheen echt hele nachten spookte gaat het nu hartstikke goed en sliep ze vanacht zelfs van 22.30 tot 05.00 aan een stuk! Ons kindje is 7 weken en 3 dagen oud.
3 maanden geleden
Reactie op Daphne5809
Wij hebben eerst overdag geoefend, om zelf ook wat vertrouwen te krijgen. W ...
Helpt overigens ook enorm bij haar krampjes, ze kronkelt soms zelfs in mn armen en wordt dan rustig als ik haar op haar buikje leg
3 maanden geleden
Reactie op aj205a
Onze baby slaapt inmiddels ‘snachts ook op zijn buik. Gaat onwijs goed. Hij ...
Het heeft bij ons 2 nachten geduurd voordat ik zelf rustig sliep. Maar hadden meteen nachten van 23.00 tot ergens tussen 7.00 en 8.00. Beste zet ooit geweest om der op der buik te laten slapen