3 Reacties

4 maanden geleden

Is op de zij slapen een optie? Met zijliggingskussen voor de veiligheid?

4 maanden geleden

De oudste sliep ook graag op de buik, wij hadden sowieso een aerosleep topmatrasje aangeschaft. Overdag begonnen we elk slaapje op de rug, lukte dit niet dan draaiden we hem naar zijn buik. De nachten had hij geen keuze, dan was het echt gewoon de rug. Daarnaast was hij door fysio gecheckt en had hij al sterke nekspieren dus zou hij zich in principe moeten redden. Ook kregen wij oefeningen van de fysio om hem zo spoedig mogelijk zelf te draaien aan te leren. Toen hij dit zelf kon, rug en buikslapen losgelaten, dit was met 4 maanden ongeveer. (We liepen bij fysio ivm zware bevalling waar hij ‘schade’ aan over gehouden had en hij was een huilbaby)

4 maanden geleden

Bij ons slaapt de kleine overdag (in de box) altijd op haar buik. Dan zijn we er wel altijd bij. Heeel soms moeten we d'r hoofd naar de zijkant draaien, maar meestal gaat het goed. In bed vind ik het nog te spannend, dat durf ik niet maar tot nu toe gaat dat nog goed. Hopelijk blijft dat zo 🤞 Ik herken wel dat het spannend is hoor. In het begin zat ik er ook met haviksogen naast, maar zo in de box gaat het heel goed. Ik zou het een aantal keer proberen en kijken of je je er iets meer comfortabel bij gaat voelen. Zo niet, dan zou ik het niet doen en toch proberen aan te leren op de rug. Bij onze oudste werkte het nunki lakentje van kees&fedde heel goed als slaap associatie bijvoorbeeld. Wel ook een soort "druk" net als kindjes die buikslapen.