7 Reacties
4 maanden geleden
Ik zou zelf doorzetten met overdag consequent wakker maken voor voedingen zodat ze (hopelijk) ‘s nachts weer de voeding gaat overslaan.
Hier ook een buik slaper maar ik doe dat ‘s nachts niet, vind het ook te spannend.
Je hebt wel van die zijslaap kussens maar die zijn ook niet helemaal veilig bevonden volgens mij, maar wel veiliger dan buikslapen.
4 maanden geleden
Ons zoontje slaapt sinds hij 3 weken oud is dag en nacht op zijn buik. Vanaf 2 weken alleen overdag, om hem in de gaten te kunnen houden. Met 3 weken had ik genoeg vertrouwen. Hij is enorm sterk in zijn nek, kan zo een minuut zijn hoofd omhoog houden en rondkijken. Tijdens het slapen draaide hij soms met zijn gezicht plat omlaag, ik ging er dan meteen bij staan kijken, maar elke keer draaide hij ook zijn hoofd weer vrij snel opzij. Dit gaf genoeg vertrouwen om het in de nacht ook toe te laten.
Als je baby nog niet zo sterk is in haar nekje zou ik er nog even mee wachten. Anders je gevoel volgen! Eerste nachten bleef ik ook spannend vinden maar nu is het heel normaal🤗
4 maanden geleden
Hier ook een buikslaper, overdag laar ik dit toe maar snachts gewoon op de rug.
Gaat niet alleen om draaien met get hoofdje, lees hieronef:
Op het buikje is niet zo’n veilig manier. In die positie zal je baby namelijk iets minder lucht inademen en kan de bloeddruk minder goed gereguleerd worden, wat kan leiden tot het Sudden Infant Death Syndrome, ofwel wiegendood. Dat risico bestaat vooral in de eerste drie maanden.
4 maanden geleden
Overdag sta ik het toe en slaapt hij urenlang ontzettend diep. Ondanks dat hij vanaf de geboorte al een heem sterk nekje heeft en in zijn slaap overdag goed zijn hoofdje draait, durf ik het in de nacht niet aan. In de nacht leggen we hem wel al sinds zijn geboorte op z'n zij te slapen en dan draait hij zelf op een gegeven moment naar z'n rug.
4 maanden geleden
Ik zou het risico ook niet nemen, want zoals hieronder al is gezegd: je vergeeft het jezelf nooit áls het misgaat… Dan maar vermoeid als je het mij vraagt!