18 Reacties

3 maanden geleden

Ik volg😉 onze dochtertje is nu 13 weken dus duurt nu ook niet lang meer.

3 maanden geleden

Ja dat kan zeker. Ongevraagd advies: het is beter om tot ongeveer zes maanden te wachten met hapjes ivm rijping van de darmen 😊

3 maanden geleden

Reactie op Jessara

Ja dat kan zeker. Ongevraagd advies: het is beter om tot ongeveer zes maan ...
Oke dankjewel, ik ga ook maar beetje geven en niet elke dag. CB zei dat ik vanaf 4maanden moest starten. Kijk het ook aan hoe hij erop reageerd. Dankjewel voor je advies. Altijd fijn als iemand iets goed bedoelt om te adviseren !

3 maanden geleden

Reactie op Jessara

Oefenhapjes mogen vanaf 4 maanden:)

3 maanden geleden

Mag je diepvries groentes koken en terug invriezen? Nooit geweten. Had het allemaal wel veel makkelijker gemaakt 🤣

3 maanden geleden

Jaa dat kan zeker! Bij mijn dochtertje van nu 4 alleen maar gedaan ;) scheelde een hele hoop werk haha

3 maanden geleden

Reactie op Demi97

Oefenhapjes mogen vanaf 4 maanden:)
volgensmij veranderen ze het langzaam weer naar 6, kreeg dat advies ook opeens!

3 maanden geleden

Reactie op BabyboefXX

Mag je diepvries groentes koken en terug invriezen? Nooit geweten. Had het ...
Ik heb ook altijd geleerd dat dat niet mag, maar zelfs via de site van het Voedingscentrum lees ik dat het gewoon kan! Wat een topadvies dit haha, scheelt echt veel tijd en moeite bij het maken van de eerste oefenhapjes! Voor wie benieuwd is naar de officiële informatie, zie hier de link: https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/koken-en-bewaren/kun-je-een-maaltijdrestje-tweede-keer-invriezen.aspx

3 maanden geleden

Reactie op Jessara

Dit klopt inderdaad! De WHO, AAP en Unicef adviseren te wachten tot 6 maanden. Het Voedingscentrum adviseert vanaf 4 maanden omdat er financiële belangen zijn. Er zijn talloze onderzoeken die aantonen dat het beter is om te wachten met de eerste hapjes. Zo heeft je baby meer kans om eczeem, allergieën of luchtwegproblemen te ontwikkelen als je al met 4 maanden start.

3 maanden geleden

Reactie op Maanlicht

Dit klopt inderdaad! De WHO, AAP en Unicef adviseren te wachten tot 6 maand ...
Hey! Dit is niet aanvallend bedoeld, maar heb je een bron met link over de laatste opmerking (dat ze meer kans hebben op eczeem, allergieën etc)? Mij is namelijk geadviseerd om juist met 4 maanden te starten ivm mijn eigen allergieën als kind, dus nu je dit zo zegt ga ik twijfelen.

3 maanden geleden

Reactie op sunshine_

Hey! Dit is niet aanvallend bedoeld, maar heb je een bron met link over de ...
Ik heb dit uit de poepdokter junior. Zal even kijken of ik een duidelijke foto kan posten van de bladzijde!

3 maanden geleden

Reactie op Maanlicht

Ik heb dit uit de poepdokter junior. Zal even kijken of ik een duidelijke f ...
Dankjewel!

3 maanden geleden

1

3 maanden geleden

2

3 maanden geleden

3

3 maanden geleden

@maanlicht op fb op het borstvoedingsforum heeft iemand dit ook helemaal uitgeplozen. Ik vond het erg interessant om te lezen. Ik durf zelf niet samen te vatten wat zij zei, maar mocht je het interessant vinden, ik zocht het steeds opnieuw op via ‘vakidioot’ 😂 en kan het linkje evt delen (moet je wel lid zijn van die Facebook pagina). Ik ben normaal niet zo van ‘Gerda op Facebook zei…’, maar ik moet zeggen dat ze het erg goed onderbouwde! Ging over oefenhapjes en dus niet hapjes ter vervanging van melk! Maar zelf dus nog niet helemaal eruit wat wij gaan doen haha

3 maanden geleden

Reactie op Maanlicht

3
Dank je wel Maanlicht! Ik ga nu wel liever wachten tot onze dochtertje 6 mnd is ipv bij 4 mnd.