26 Reacties

4 maanden geleden

Wij doen onze kleine naar haar eigen kamer sinds ze twee weken was. Voor ons echt een uitkomst geweest want we horen haar zeker wel als er wat is, maar alle ‘extra’ geluidjes zoals kreunen en slikken en dat soort dingen horen we niet meer. De eerste paar nachten even wennen maar we slapen vele malen beter. Belangrijkste is dat je eraan toe bent. En gelukkig bestaat de babyfoon 😉

4 maanden geleden

Hii, wij hebben onze dochter (vandaag 7 weken) nu 4 nachten op eigen kamer en het bevalt mij super! Ze maakt ook veel lawaai ‘s nachts waardoor iedereen slaapt behalve ik 😒. De eerste nacht vond ik erg spannend en ik heb de camera wel 100 keer gecheckt maar mevrouw heeft het super gedaan. Elke nacht merk ik dat ik relaxter word, ik weet nu dat ik haar wel hoor als er wat is (ligt best ver van onze kamer af). De eerste nachten werd ze opeens weer om 5 uur wakker terwijl ze normaal doorslaapt maar vandaag is de eerste nacht waarbij we haar om 00:30 hebben weggebracht en ze slaapt nu nog steeds!! Hopelijk dus weer terug naar het oude ritme. Ik raad het echt aan, mijn nachten zijn aanzienlijk beter nu.

4 maanden geleden

Ik lees even mee. Onze dochter nu 7 weken..komt nog twee keer in de nacht voor borstvoeding. Wilde haar heel vroeg op kamer leggen maar merk dat ik er nog niet volledig achter kan staan. Misschien meer angst dan iets anders...haar kamer is 2 meter van ons bed vandaag hahah

4 maanden geleden

Eerst sliep ons dochtertje in een wiegje naast mij. Ze kreeg dan tussen 11 en 12 de laatste avond fles en kwam dan weer tussen 2 en 3 uur en tussen 5 en 6 uur en dan rond 8 uur weer. Toen ze 6 weken was hebben wij haar over gelegd in het ledikantje. Wel naast mij, omdat ze haar eigen kamertje nog niet kende. Dus nieuwe omgeving en nieuw bedje waar ze aan moest wennen. Dus naast ons in ledikant. Ineens sliep ze in 1 x door meteen de eerste nacht in haar ledikant. Laatste fles was weer rond 11 - 12 uur en kwam dan pas 04.30 weer (voor ons doorslapen). Nu hebben wij gister avond haar, een week later (7 weekjes oud) naar haar eigen kamer gedaan in haar ledikant. Ze heeft gisteren om 11 uur de laatste fles gehad en kwam vanochtend pas weer om 06.00u. Daarna fles en terug gelegd en toen kwam ze 09.00u. Ik vind het mega fijn, want ik heb de babyfoon aan staan maar wel geluid uit. Dus ik hoor de geluiden niet meer. Ik ging haar vaak namelijk de fles geven als ze onrustig was, maar 9 van de 10 x als ik haar uit bed haalde sliep ze gewoon nog. Nu hoor ik die geluidjes dus niet meer en hoor ik het pas wanneer ze huilt, dan ga ik er pas heen en weet ik zeker dat ze wakker is.

4 maanden geleden

Onze baby sliep met 3 weken op zn eigen kamer. Ik voelde me hierover best schuldig. Maar ik deed geen oog dicht met al die geluidjes van hem in zijn slaap. Waardoor ik echt helemaal op was. Hij heeft er overigens geen last van vind zijn eigen kamertje prima en huilt niet meer dan toen die bij mij lag. Inmiddels beiden aan gewend en gaat prima!! wel staat zn deur wagenwijd open en die van ons ook :)

4 maanden geleden

Onze meid sliep na 1 week al op haar eigen kamer (inmiddels is ze 7,5 week)...ik merkte dat ik enorm onrustig werd van alle geluiden en zelf slecht aan mijn slaap toekwam. Ze slaapt super goed in haar eigen bedje. En we hebben babyfoon aan staan, maar ik hoor haar ook echt als er wat is..op begin vond ik het wel spannend maar dat was al snel verdwenen. Nu moet ik ook eerlijk bekennen dat ze haar fles rond 2300 krijgt en zich pas weer rond 0600 uur meld..dus ze slaapt ook door waardoor we er in de nacht niet meer uit hoeven. Dat maakt het ook wel makkelijk. Maar doe vooral wat goed voelt.

4 maanden geleden

Ja zeker! Ons zoontje heeft tot 5 weken oud naast ons in de co sleeper geslapen maar hebben we vanwege ook de vele geluidjes en het zelf niet kunnen slapen hem naar zijn eigen bedje gedaan in zijn eigen kamer. Dit is bij ons zoontje meteen heel soepel verlopen. We zijn er heel blij mee want nu slapen we zelf ook rustiger en met de deuren open worden we ook wel meteen wakker als hij echt gaat huilen. Voor ons allemaal beter

4 maanden geleden

Vanaf dag 2 in eigen kamer. Zit direct naast onze slaapkamer. Ik kon de bijgeluidjes ook slecht hebben😂

4 maanden geleden

Reactie op jazzapple

Vanaf dag 2 in eigen kamer. Zit direct naast onze slaapkamer. Ik kon de bij ...
Bij ons zit de kamer ook gelijk naast onze kamer, heb je dan wel alsnog de babyfoon aan?

4 maanden geleden

Reactie op qqww

Bij ons zit de kamer ook gelijk naast onze kamer, heb je dan wel alsnog de ...
Nee, is niet nodig. We horen haar goed als ze huilt!

4 maanden geleden

Onze zoon ligt nu sinds een week op z'n eigen kamer en dat gaat super en we slapen een stuk beter nu we niet al zijn slaaplawaai horen 😅. Hij is nu 7 weken.

4 maanden geleden

Onze dochter (bijna 8 wk) ligt nu bijna twee weken op haar eigen kamertje. Ik slaap er veel beter door. Nog steeds slaap ik heel licht dus met één oordop in en als ik onze deur op een kier zet hoor ik haar prima. Bv geven deed ik 's nachts altijd al op haar kamer dus het was al een vertrouwde plek. Haar broer heeft 4 mnd bij ons gelegen destijds en tijdens de 4 mnd slaapregressie ging dat niet goed. Dat wilde ik nu voor zijn: overgaan als slapen goed gaat, niet als het slecht gaat

4 maanden geleden

Sinds afgelopen woensdag (precies 5 weken) op zijn eigen kamer gedaan. Ik werd ook te veel wakker. Oudste heb ij met 5 dagen naar zijn eigen kamer gedaan en ging ook prima. Sinds de jongste nu op zijn eigen kamer ligt komt hij s nachts enkel nog tussen 3 en 4 1x en de rest slaapt hij perfect. Lekker naar de eigen kamer doen als dat goed voelt

4 maanden geleden

Hoelaat leggen jullie de kindjes dan in hun bedje?

4 maanden geleden

Net na de 3 weken op zijn eigen kamertje gelegd. Ik kon ook niet slapen van alle geluidjes. Ik vond het wel vroeg maar we hebben onze slaap hard nodig! Onze dochter hebben we toen wel bijna 6 maanden op onze kamer gehad, dat ging toen goed.

4 maanden geleden

Reactie op Lovebaby1

Hoelaat leggen jullie de kindjes dan in hun bedje?
Nu nog tussen 22 en 23, wanneer hij voor de laatste voeding komt. Vanaf aankomende week willen we gaan proberen met de voeding ervoor. Merken ook steeds meer dat hij met de voeding tussen 19 en 20 bij ons op de bank slaapt. Eerst was hij die altijd veel wakker en dan heeft het toch geen zin om ze in bed te leggen

4 maanden geleden

Wij vanavond, hij is morgen 4 weken. Ik lig wakker van zijn geluiden terwijl hij zelf lekker aan het slapen is :/. Ik neem hem rond 19 a 20 mee naar boven omdat ik zelf dan meestal ook al boven zit en ga klaarmaken om te slapen. hij wordt nog wel vaak wakker dan om te clusteren..

4 maanden geleden

Bij ons slapen ze, tweeling, vanaf twee weken oud ongeveer al op hun eigen kamer. We hadden op t laatste moment wiegjes aangeschaft omdat ze twee weken in het ziekenhuis lagen en ik niet nog langer apart van ze wilde slapen, maar we merken dat zij veel rustiger slapen en je hoort ze echt wel. Wij hebben ze eerst overdag eens op hun kamer gelegd om te kijken hoe ze het zouden doen en merkten dat ze dit heel fijn vonden, daarna gelijk die nacht nog daar neergelegd en ze sliepen heerlijk door.

4 maanden geleden

Wij zitten er ook over te denken om ons zoontje naar z’n eigen kamertje te doen. Hij maakt zoveel geluid ‘s nachts. Nu geven we hem vaak rond 4/5 uur nog een fles, maar dan maken we hem wel een soort van wakker. Hij wordt niet zelf wakker en gaat huilen omdat hij een fles wilt. Meer dat we horen dat hij heel onrustig is, maar hij slaapt dan nog wel. Wanneer geven jullie een fles dan in de nacht? Als je kindje echt wakker wordt en gaat huilen? Of preventief eentje? Misschien kan hij wel langer doorslapen, als we hem dus niet wakker maken voor een fles. Ben even benieuwd naar jullie mening :)

4 maanden geleden

Reactie op PienDix

Wij zitten er ook over te denken om ons zoontje naar z’n eigen kamertje te ...
Ik zou persoonlijk wachten tot hij zich meld als hij verder goed aankomt. Ik pak mijn baby pas op als ze duidelijke honger signalen geeft. Je kan het eens testen?