30 Reacties
4 maanden geleden
Mijn baby is ook nog niet echt fan van de kinderwagen/maxi-cosi en dat draait ook uit op huilen. Nu vind ik dat op zich niet zo'n probleem, want baby's huilen nu eenmaal, maar het leidt wel enorm af als ik bv aan het winkelen ben. Dan ben ik dus de hele tijd de neiging om te troosten aan het onderdrukken😉 Dus ik kies vaak voor de draagzak. Ik zorg er altijd voor dat ik weg ga zodra het tijd is voor een dutje. Dan bied ik nog even de borst aan zodat haar buikje in ieder geval gevuld is en dan valt ze in de auto in slaap, prop ik haar op bestemming in de draagzak en dan slaapt ze eigenlijk altijd lekker verder. Zo kan ik rustig winkelen/boodschappen doen. Het is sporadisch eens voorgekomen dat ze toch weer wilde eten, maar dan voed ik gewoon in de auto.
Verder ga ik regelmatig met mijn oudste naar de speeltuin of met de honden naar het bos. Baby zit dan ook altijd in de draagzak/doek. Ook dit plan ik rond dutjestijd en ik voed vantevoren.
Zonder baby op pad gaan is een kwestie van wennen denk ik, maar ik merk wel dat ik daar met de tweede makkelijker in ben dan met de eerste. Voeden voordat ik vertrek en dan overleefd ze het wel bij mijn man hoor. Ben wel maximaal 1,5 uur weg, langer vind ik zelf ook niet prettig. Ze drinkt gelukkig wel uit een flesje, maar ik geef liever live dus ik zorg dat ik op tijd weer terug ben.
4 maanden geleden
Reactie op Chantal2023
Mag ik vragen welk klein onderstel je voor de maxi cosi in de auto hebt lig ...
Ik heb een quinny zapp buggy met adapters gescoord via marktplaats. De buggy zelf ga ik denk ik niet gebruiken, maar als onderstel is het wel een handig ding!
We hebben een bugaboo donkey duo als kinderwagen. Dat is een hele fijne wagen en er kunnen ook adapters op, maar op de oppasdagen heeft mijn oudste meestal die wagen mee. Ook daarom is dat quinny onderstel heel handig om te hebben!
4 maanden geleden
Mijn zoontje is nu 7 weken oud en sinds vorige week ben ik weer een beetje uitjes aant ondernemen. Het is wel mijn tweede kind want bij de eerste deed ik dat pas later. Ik geef ook borstvoeding en heb dat inmiddels al in het museum, in horeca, in een kleding winkel en op een drukke verjaardag gedaan. Moet wel zeggen dat de ervaring van de vorige en fijne voedingskleding daarbij helpt. Ik heb een luiertas met alles erin wat ik nodig kan hebben (luiers, hydrofiel, speen, 2 sets schone kleren, zoogcompressen en schoon shirt voor mezelf, eten en drinken voor mezelf) en het geluk dat mijn baby in de maxicosi en kinderwagen goed slaapt. Ik zorg dat ik wegga als ik net gevoed heb en een schone luier heb gedaan en dan weet ik dat ik iig een uur heb (behalve tijdens het clusteren s avonds maar ben nog niet avonds weg geweest). Als ik zonder baby wegga (pas 2x gedaan) zorg ik dat er een flesje gekolfde melk is.
4 maanden geleden
Ik zag er ook tegenop omdat ons zoontje alleen maar huilde. Uiteindelijk zijn we hem toch mee gaan nemen en de ervaring was dat het vaak heel erg meeviel. De andere omgevingen zorgden er denk ik voor dat hij wat rustiger was. En zo niet, dan huilde hij maar en moesten we de hele tijd troosten. Ik denk dat het ook een kwestie van gewenning is, want inmiddels neem ik hem overal mee naartoe. Misschien moet je het ook gewoon doen en wellicht valt het mee. Succes!
4 maanden geleden
ik geef ook borstvoeding op verzoek en ook bij mij zit er geen regelmaat in idd de ene keer om de 2 uur en de andere keer om de 4 uur
ik zorg ervoor dat voordat ik ga ze gegeten heeft en een schone luier
als zij honger krijgt als ik bv in de stad ben dan ga ik gewoon even naar een pashokje of ik ga ergens zitten met een hydrofiele doek,
2 maanden geleden
Reactie op aj205a
Ik snap je gevoel en ben benieuwd hoe het nu is? Ik vind het juist heerlijk ...
Lief dat je het vraagt! Het alleen op pad gaan gaat prima, dat kan ik inmiddels wel loslaten..
Met de kleine op pad probeer ik nog steeds maar is simpelweg geen succes. Borstvoeding geven in het openbaar of een gekolfd flesje mee is het probleem niet. Maar de kleine man wil gewoon echt met geen mogelijkheid in de kinderwagen slapen. Niet op z’n rug, niet op z’n buik en niet op z’n zij. Zelfs het normale bedritueel, maar hem dan in de kinderwagen ipv in bedje of in de box slaagt niet.
Dit resulteert erin dat we nooit lang op pad kunnen, of even lekker op het terras kunnen lunchen bijv. De draagzak gaat standaard mee, maar stilzitten is dan verboden en lang lopen met hem in de draagzak lukt mij lichamelijk helaas niet door de keizersnede omdat ik dan teveel last krijg van mijn buik en de wond…. 😅
Dus een beetje de tijd aan het uitzitten tot zijn wakkertijden wat langer zijn eigenlijk
2 maanden geleden
Reactie op Joure1992
Lief dat je het vraagt! Het alleen op pad gaan gaat prima, dat kan ik inmid ...
Ah wat fijn dat jij het alleen op pad gaat prima doet! O ja dat is wel herkenbaar… het niet slapen! En die wagen…. Wij moeten 2 trappen af en die wagen mee is dat ook best een onderneming en hier slaapt hij ook niet in de wagen! Door sterk moro reflex (in slaap ‘vallen’ en met die armpjes een soort spasme) schrikt hij alsmaar wakker. Hij slaapt ‘snachts ook op zijn buik. Dan maar de draagzak maar dat is lang ook niet fijn he. Hier ook geen terrasjes idd! ❤️
2 maanden geleden
Reactie op aj205a
Ah wat fijn dat jij het alleen op pad gaat prima doet! O ja dat is wel herk ...
Lastig soms he! Iedereen zei altijd ‘als ze niet slapen, lekker wandelen met de kinderwagen en dan zijn ze zo weg’, nou hier het tegenovergestelde dus haha
We hebben het inmiddels maar geaccepteerd, het is niet anders. Wel blijf ik het jammer vinden, maar dat is vooral omdat ik mijn verlof in de zomer had voorgesteld met lange wandelingen, terrasjes etc. Dus van dat ideaalbeeld moest ik even afstappen..