72 Reacties
VRIEND
één maand geleden
Hier een kleine meid van dik 16 weken op kunstvoeding. Komt nog elke nacht rond half 12-12 uur en rond 3-4 uur.
Nee je doet niets mis, nee er is geen gouden tip, ja ik voel met je mee en herken het helemaal 😅 Er komt een moment dat ook onze baby's gaan doorslapen 💪🏻💪🏻💪🏻
Hou de moed erin!
één maand geleden
Hier ook gebroken nachten! Iedere nacht is anders maar zeker 2-3 X Je bent niet de enige! Mijn 2 oudere kinderen gingen rond half jaar beter slapen, erg gebeurt zoveel; ‘s nachts verwerken, fijn drinken
één maand geleden
Ik ben van bv over op kv omdat mijn kleine de borst ging weigeren, helaas, maar maakt niks uit qua slaap. Nog steeds geef ik droomvoeding rond 22u/23u en dan komt hij rond 3-4u en dan soms alweer rond 5/6u en is standaart wakker tussen 7 en 8 dus bij mij zit het niet in kv/bv, maar gewoon in mijn kleintje. Uiteindelijk ga het echt wel over, dit is mijn vierde kindje en heb bij allemaal nachtspookjes gehad. Ben bij de tweede zelfs toen het mocht een papfles gaan geven, ik kan je vertellen dat hielp toen ook niet, ik was zo gefocust op doorslapen, maar goed uiteindelijk is hij vanzelf langer gaan slapen. Niks extra's voor gedaan aangezien ik met de papfles uiteindelijk ook weer ben gestopt.
En ik weet ook dat als je denkt dat ze heerlijk doorslapen je vanzelf weer hebt dat ze in een sprong komen, tanden krijgen, verkouden worden of koorts krijgen dat ze dan weer wakker worden snachts. Maar goed de 3 oudste zijn nu mega goede slapers en al onweert het of steken ze vuurwerk af ze worden er niet wakker van🤣🤷♀️
één maand geleden
Hier ook. Vannacht om half 3 en kwart voor 6 maar daarvoor echt 2 nachtvoedingen. We zullen het gewoon moeten accepteren!
één maand geleden
Yes! Hier ook nog nachtvoedingen bij m'n dochter van 15 weken. Het verschilt per nacht hoe vaak, maar ik tel mijn zegeningen als ze er een keer langer slaapt.
Tussen 22.00-23.00 uur geef ik alleen een voeding als ze dan onrustig is. Anders laat ik haar slapen.
M'n oudste dochter (inmiddels 4 jaar) hoefde vanaf een maand of 7 a 8 geen voeding meer 's nachts, maar werd helaas nog wel heeeeel vaak wakker. Zij is pas met 3,5 jaar gaan door slapen toen zij helemaal zindelijk was.
Door slapen heeft dus ook niet altijd met voeding te maken, helaas.
één maand geleden
Hier ook hoor :) baby is nu 14+2.
Een paar weken geleden sliep hij vaak van 22.00 tot 5 en dan tot 8! Voordat hij dan echt dr nacht in ging deden we lekker een slaapje in dr draagzak. Nu is hij vaak tussen 19 en 20 echt moe en klaar om de nacht in te gaan. Hij wordt dan ook echt weer veel wakker. Sowieso altijd wel een keertje huilend binnen het uur. En dan vaak ook elke 3 uur weer om te drinken. Heeft vast te maken met een sprong/vaccinatie/slaapregressie, of weet ik het wat❤️ ik geef me er gewoon totaal aan over en zorg dat ik er ontspannen voor hem ben.
Je doet het geweldig!
één maand geleden
Reactie op aj205a
Hier ook hoor :) baby is nu 14+2.
Een paar weken geleden sliep hij vaak van ...
Mijn zoontje is ook erg beweeglijk. Hij slaapt op zijn buik omdat hij ook zo’n sterk moro reflex had dat hij zichzelf zo liet schrikken en huilend wakker werd. Nu vaak te woelen en te draaien en dat hoofdje op te tillen. Hij moet zoveel verwerken in de nacht en slaapt het liefst tegen mij aan. Soms val ik ik slaap tijdens het voeden en wordt dan na een uur ofzo ineens wakker. Maar ik kan dat niet de hele nacht, want zo op mijn zij liggen vind ik niet relaxed.
één maand geleden
Neejoh, is nog hardstikke normaal. Houdt er rekening mee dat je altijd 2 verhalen hoort: of de dramatische (4x per nacht wakker of wat dan ook) of de fantastische (doorslapen). Op de brief van voedingen van consultatiebureau staat dat het hardstikke normaal is dat ze nog komen in de nacht. Vanaf 6 maanden kunnen ze ook nog af en toe komen, daarna (7 maanden) zal het hopelijk iets minder worden tot niet meer komen wat betreft voedingen. Die van mij (15 wkn) komt ook nog gemiddeld om de 3 uur.
één maand geleden
Hier ook! Na 4 maanden nog steeds elke 2.5-3 uur voeding in de nacht en soms tussendoor nog huilen. Ik heb ook al van alles geprobeerd, maar niets helpt. Mijn zoontje slaapt overdag overigens ook slecht. Bijna niet in slaap te krijgen en heel snel weer wakker, dus ik ben maar gaan accepteren dat het gewoon geen goede slaper is..
Mijn enige tip is proberen zelf overeind te blijven zodat je goed voor hem kunt zorgen. Ik ben wat minder uur gaan werken om het vol te kunnen houden
één maand geleden
Hier ook nog gebroken nachten 4 mnd en 1 week oud
Fles 22.30 en dan vaak weer rond 02.30 en dan weer 0600
één maand geleden
Reactie op Hebe23
Dit is bij ons ook ongeveer het ritme van onze kleine van 15 weken!
Ah oké! En dan ben ik wel even benieuwd hoe laat jullie kleine naar bed gaat?
Geven jullie voordat jullie de kleine naar bed brengen nog een voeding?
Ik ga vanavond het ritme van jullie eens uitproberen.
één maand geleden
Mijn baby is 17 weken en is vannacht 6/7 x wakker geworden en heb m 3 x daarvan gevoed 🥲. Ik mag al blij zijn als hij 3 uurtjes er tussen laat
één maand geleden
Mijn oudste kwam tot ruim 1,5 jaar nog een paar keer per nacht. De jongste komt vanaf dat ze ongeveer 8 weken is meestal maar 1x per nacht. Laatste fles heeft ze rond 8 uur en dan komt ze de volgende ochtend rond 5-6. Verschilt dus echt heel erg per kindje wat ze nodig hebben. Bij de Netflix show Babies is er een interessante aflevering over slaap en de ontwikkeling daar in