9 Reacties

4 maanden geleden

Hey! Het probleem met een p speentje is dat ze daarvan sneller moe worden omdat ze meer moeten zuigen. Ik heb een tijdje op aanrader van CB de helft van de fles met een P speentje gedaan en de andere helft een 1-speen op de fles doen. Zo kwam je ook uit op 15 min. Misschien kun he ook beetje hiermee gaan spelen. Succes!

4 maanden geleden

Hier een vergelijkbaar probleem… hij is zó ontevreden na de fles 🙁 hij drinkt heel makkelijk (en snel) uit de fles maar lijkt niet voldaan daarna.

4 maanden geleden

Had ik ook! Bij mij wilde ze toch echt wel meer drinken en dat geef ik haar dan ook. Sindsdien gaat het zoveel beter. Ik probeer haar wel met minimaal 20min en max 45min de fles te bieden omdat ze anders te moe wordt (incl tussendoor luier wisselen). Soms komt daar nog een toetje van 30ml bij als ze even later terugkomt maar dat hoeft bijna niet meer sinds ik haar meer te drinken geef. Ze is nu 6 weken en drinkt minimaal 130ml BV. Nog een tip: 'Neh' betekent honger/willen drinken. Probeer je kindje niet te lang te laten huilen want dat kost energie.

4 maanden geleden

Reactie op JasminaM

Hey! Het probleem met een p speentje is dat ze daarvan sneller moe worden o ...
Zo doen wij het nu ook met de Philips avent flesspeentjes, dat gaat wel goed op zich. Al kan die van ons ook binnen 5 minuten weer vertrokken zijn. Wij beginnen met het kleine speentje zodat ze het niet zo snel naar binnen kan klokken ivm krampjes en gaan ongeveer op de helft over op het kleinere speentje. Ik kom de afgelopen dagen uit op een half uur. Daarna ligt ze meestal wel te pitten in m’n armen waarna ik haar daarna terugleg in haar bedje. Wellicht werkt dit slaapassociatie met de fles in de hand, maar liever dit dan een kind wat te snel drinkt, krampjes krijgt en daardoor uren van streek is.

4 maanden geleden

Heel herkenbaar!! Helaas alleen geen oplossing voor je, wij hebben ook het idee non stop de fles aan te moeten bieden door de slapende pauzes maar toch bij het wegleggen weer honger terwijl dat aan de borst nooit is

4 maanden geleden

Wij gebruiken de nieuwe flesjes van difrax (mamafeel lovi) en dat gaat goed. Hiervoor andere geprobeerd maar daar was onze zoon ook niet tevreden mee

4 maanden geleden

Onze baby drinkt ook echt weinig (tussen 60 en 90ml) uit de fles. Weet natuurlijk niet hoeveel bv hij krijgt maar lijkt me zo weinig ivm borstvoeding. Maar hij groeit volgens mij goed dus ik laat het maar zo.

4 maanden geleden

Reactie op Elm0

Onze baby drinkt ook echt weinig (tussen 60 en 90ml) uit de fles. Weet natu ...
Toevoeging* laat het maar zo want ben bang voor negatieve associatie met flesje als we gaan forceren

4 maanden geleden

Reactie op Elm0

Onze baby drinkt ook echt weinig (tussen 60 en 90ml) uit de fles. Weet natu ...
Ik maakte me hier ook zorgen over. Onze dochter drinkt namelijk veel kleinere flesjes dan onze zoon deed op dezelfde leeftijd. Maar kindjes die live BV krijgen drinken sowieso niet elke keer exact evenveel, de ene keer zal het heel veel zijn, de andere keer hebben ze na een paar slokken al genoeg. Mij is gezegd om niet teveel naar de hoeveelheid te kijken, maar ook naar het gedrag. Is je baby rustig na het flesje en zit er 'genoeg' tijd tussen tot de volgende voeding? Als dat zo is zou ik het proberen los te laten, want dan is hij/zij wel voldaan. 😊 In het geval van TS zou je obv gedrag wel kunnen zeggen dat ze niet helemaal voldaan is. Daar lijkt het me inderdaad een goed idee om wat te experimenteren met een grotere speen voor het tweede deel van de fles.