261 Reacties

5 maanden geleden

Na 2 weken waren 12 van de 15 kilo eraf. De laatste 3 kilo zijn wat hardnekkiger maar we wandelen vrolijk door en het komt wel goed :)

5 maanden geleden

Ik woog 77,5 kg voor m'n zwangerschap, net voor m'n bevalling woog ik 93 kg en nu (2 weken later) 85 kg. Ik vind het ook wat tegenvallen en ik merk dat ik echt hongerig ben door de borstvoeding. Het lukt me nog niet goed om chocola en koekjes te laten staan. Nouja, ik geef mezelf de tijd en ik hoop dat het er de komende weken langzaam vanaf gaat. Hebben jullie nog tips om op een gezonde manier weer langzaam op gewicht te komen? Wandelen wil ik elke dag wel een stukje doen!

5 maanden geleden

Reactie op Roos147

Ik woog 77,5 kg voor m'n zwangerschap, net voor m'n bevalling woog ik 93 kg ...
Ik zou gewoon even wachten… je bent 2 weken geleden bevallen. Ze zeggen niet voor niets 9 maanden zwanger en dan 9 maanden weer ontzwangeren. Na 9 maanden moet je maar weer verder kijken hoe het gaat vind ik.

5 maanden geleden

Ik was 54 kg. Dag voor de bevalling woog ik 68. Nu 12 dagen later is er al 10 kg af. Die 4 kg die er nu nog “extra” bij zit zijn vooral mijn borsten denk ik. Voor mijn zwangerschap had ik bijna niets en nu zijn ze echt mega door de borstvoeding. Ik pas mn oude kleding weer, zelfs mn spijkerbroeken en mn buik is echt niet meer zo plat maar zo lang je het niet echt ziet met kleding aan ben ik tevreden!!

5 maanden geleden

Ik ben bijna 41 weken. Woog voor zwangerschap 63 kg en nu 66,5 kg. Ik denk dat het er snel wel weer afgaat. Ik hoop het, die benen tegen elkaar vind ik maar onprettig!

5 maanden geleden

Reactie op EOlsen

Ik zou gewoon even wachten… je bent 2 weken geleden bevallen. Ze zeggen nie ...
Dat is ook helemaal waar, ik geef het ook de tijd. Ben heel benieuwd hoe ik er over een jaar bij loop :-) Komt vast allemaal goed.

5 maanden geleden

Ik was 6 a 7 kilo aangekomen, gisteren bevallen van een kind van 4300 gram, veel vruchtwater, grote placenta en ruim een halve liter bloedverlies. Eindstand nu 1 kilo onder mn gewicht van voor de zwangerschap. Klinkt misschien mooi maar ik voel me behoorlijk gammel en moet goed eten om te zorgen dat ik genoeg energie heb voor de borstvoeding. Hoop niet veel verder af te vallen de komende tijd.

5 maanden geleden

Reactie op kikkertje12345

Ik was 6 a 7 kilo aangekomen, gisteren bevallen van een kind van 4300 gram, ...
Jeetje ja❤️ 6, 7 kilo aankomen is inderdaad niet veel. Dan wordt er misschien veel op jouw geteerd nu. Lekker eten❤️

5 maanden geleden

Reactie op Roos147

Ik woog en weeg precies het zelfde nu. Vind het ontzettend frustrerend maar bij mijn 1e ging het hetzelfde. Meteen na de bevalling een hoop kilo’s kwijt en daarna ging er pas na 3 maanden weer iets af… at sinds na de kraamweek gezond en heb dus na 3 maanden niks veranderd, maar toen ging het er “ineens” af. Dus daar probeer ik me nu maar aan vast te houden ☺️

5 maanden geleden

Reactie op Roos147

Vergeet niet dat borstvoeding ontzettend veel energie van je lijf vraagt. Dat in combinatie met het herstel na een bevalling hoef je echt niet zo streng te zijn over die koekjes en chocolade.

5 maanden geleden

Reactie op kikkertje12345

Ik was 6 a 7 kilo aangekomen, gisteren bevallen van een kind van 4300 gram, ...
Ik had precies hetzelfde. Hij is nu 2 weken oud. Weeg nu 5 kilo minder dan toen ik zwanger werd. Eet waar ik trek in heb(wel zoveel mogelijk gezond) maar voel me niet meer moe. Mocht best een paar kilo kwijt dus vind het nog niet zo erg. Ben meer benieuwd of het eraf blijft als ik over een paar maanden gestopt ben met de bv

5 maanden geleden

Vergeet niet dat borstvoeding ontzettend veel energie van je lijf vraagt. D ...
Helaas gaat dat niet voor iedereen op :(. Bij mij stagneerde het afvallen een paar weken na de bevalling. De resterende kilo’s gingen er niet meer af. Pas toen ik stopte met borstvoeding (7 maanden) raakte ik in een rap tempo de resterende kilo’s kwijt.

5 maanden geleden

Reactie op Karina85

Helaas gaat dat niet voor iedereen op :(. Bij mij stagneerde het afvallen e ...
Zo herkenbaar. Ik kom zelfs weer beetje aan na twee weken na de bevalling. Door borstvoeding hou ik onder invloed van hormonen denk ik meer vet vast en val ik zeker niet verder af zolang ik bv geef. Ga er pas op letten wanneer ik ga stoppen met borstvoeding. En hopelijk mag ik dat nog lang geven. Dan maar wat meer vet op mn lichaam maar wel dat fijne bijzondere moment met mn kleine mannetje

5 maanden geleden

Reactie op Karina85

Helaas gaat dat niet voor iedereen op :(. Bij mij stagneerde het afvallen e ...
Toch denk ik dat je niet al te streng voor jezelf moet zijn. Er wordt nog steeds heel veel van je lijf gevraagd en misschien heb je daar wat meer reserves voor nodig. Het beeld dat je tegenwoordig na je verlof weer helemaal strak bent is echt niet reeel.

5 maanden geleden

Hier een kleine meid die me blijkbaar helemaal leegtrekt 🫠 was zo'n 8,5 kg aangekomen, nu bijna 10 kg eraf

5 maanden geleden

75 voor de zwangerschap. 91 eind zwangerschap. Nu na twee weken op 79. Ik geef borstvoeding

5 maanden geleden

Reactie op Motherof2beauties

Zo herkenbaar. Ik kom zelfs weer beetje aan na twee weken na de bevalling. ...
Ik heb dit ook! Voor iedereen die zich zorgen maakt over de kilo's die er niet af gaan ondanks borstvoeding geven... Mijn lichaam gaat ook vet opslaan (denk ik) om borstvoeding te kunnen geven. En afvallen lukte mij bij m'n 1e dochter ook al niet. Ik probeer (met nadruk op probeer) het maar te omarmen en te genieten van de borstvoeding die ik mag geven 💛 die kilo's komen daarna weer.

5 maanden geleden

Mijn lichaam is totaal veranderd. Hangbuik , lovehandles , slappe armpjes en beentjes. Ben voor het eerst gaan wegen na de bevalling (4 weken) Zijn alle kilo’s er al af! Wat een tegenvaller dat dit het resultaat is zelf zonder de kilo’s

5 maanden geleden

Reactie op Motherof2beauties

Zo herkenbaar. Ik kom zelfs weer beetje aan na twee weken na de bevalling. ...
Ja precies dit. Helaas werkt het niet voor iedereen zo dat je afvalt dmv het geven van borstvoeding. Inderdaad, lekker van genieten, uiteindelijk duurt deze periode maar zo kort! Die kilo’s komen later wel.

5 maanden geleden

Toch denk ik dat je niet al te streng voor jezelf moet zijn. Er wordt nog s ...
Nee hoor, ik ben het met je eens. Alleen ik denk dat het wel goed is dat men op de hoogte is van het feit dat het geven van borstvoeding niet per definitie tot gewichtsverlies leidt. Voor mij was dit tijdens de borstvoedingsperiode van mijn eerste namelijk een dikke tegenvaller; iedereen riep “oh, als je borstvoeding geeft is het er zo af!” Nou mooi niet.