261 Reacties

5 maanden geleden

Reactie op Jansje90

Mijn lichaam is totaal veranderd. Hangbuik , lovehandles , slappe armpjes e ...
Ik snap je teleurstelling maar je bent pas zo kort geleden bevallen! Geef het tijd, je lichaam is in negen maanden 'uitgerekt' en je zult zien dat je lichaam de komende maanden langzaam weer strakker wordt.

5 maanden geleden

Reactie op Karina85

En nu het moment van “hoeveel afgevallen postpartum”… Ik ben vandaag op de ...
Nou, inmiddels 11 dagen postpartum en er is in een week tijd toch nog 3kg afgegaan. Inmiddels dus -9 kg. Nog 7 kilo te gaan dan. Dat vind ik wel te overzien.

5 maanden geleden

20 kilo aangekomen (precies zelfde als eerste zwangerschap) Na 1 week -8.5

5 maanden geleden

12 kg aangekomen nu 2 weken geleden bevallen en -10 kg

5 maanden geleden

22kg aangekomen 🙄 en 15kg eraf in 2 weken. Groot deel was vocht wat ik vasthield. Hopelijk gaat de rest er ook af, het is pas twee weken geleden en ben nu vooral met mijn herstel bezig.

4 maanden geleden

Nu 7 weken pp en sinds 2 weken pp geen gram meer er af terwijl ik zo gezond eet… zó frustrerend. Weet dat het bij mijn eerste ook pas na 3-4 maanden beetje bij beetje er af ging, maar toch irritant dit 😵‍💫 Herkennen meer dit?

4 maanden geleden

Reactie op Nienke3061

Nu 7 weken pp en sinds 2 weken pp geen gram meer er af terwijl ik zo gezond ...
Hier precies zelfde... ben nog 8kg te zwaar en gebeurd momenteel niets mee... maar de focus ligt er nu ook niet op bij mij. Ik hoop als ik weer mag sporten en verder kan wandelen dat dat gaat helpen!

4 maanden geleden

Reactie op Nienke3061

Nu 7 weken pp en sinds 2 weken pp geen gram meer er af terwijl ik zo gezond ...
Jep precies t zelfde

4 maanden geleden

Helaas hier ook geen progressie. Ik sta nu twee weken stil. Er moet nog 7 kilo af. Vandaag 4 weken pp. Ik ben bang dat het hier weer hetzelfde verhaal is als na mijn eerste kindje; de rest gaat er pas af na het stoppen met borstvoeding 😔. Ik ben na mijn eerste gestopt met borstvoeding toen hij een half jaar was. Daarna ging het er in een rap tempo af 😅.

4 maanden geleden

Na 4 weken gestopt met borstvoeding en in tegenstelling tot mn zwangerschap waar mijn gewicht eerst eraf vloog en toen stabiel bleef, ben ik nu (6weken pp) 3 kilo weer aangekomen 😒

4 maanden geleden

Inmiddels 4 weken pp. Ik ben ook niet meer afgevallen. 3kg eraf zou fijn zijn. 5kg er nog af zou perfect zijn. Misschien komt dat pas als ik stop met de borstvoeding. So be it

4 maanden geleden

Hier ook zeer traag. Eerste 2 weken na bevalling ging er 8kg af, nu na 5 weken is er 10kg af. Dus ik val nog af maar traag. Ik moet nog dikke 3kg…borstvoeding werkt bij mij ook tegen, bij mijn ander zoontje bleven de laatste kilo’s hardnekkig plakken tot ik ermee stopte

4 maanden geleden

Nu 8 weken pp en vanaf de kraamweek alweer op m’n oude gewicht.

4 maanden geleden

Hier nog 5 te gaan van de 16 die eraan kwamen. Iedereen om me heen vindt het onzin, ik was immers ‘te dun’ (niet echt hoor!) bij aanvang van zwangerschap. Maar ik wil toch weer graag m’n oude gewicht terug. M’n oude lijf zal wel nóg lastiger zijn. Ik mis m’n strakke buik enorm. Nooit hoeven nadenken of iets nou wel kan of staat… even klagen hoor. Net de kledingkast ingeruimd (midden in een verhuizing) en de helft kan naar zolder omdat ik het (nog) niet pas 😭

4 maanden geleden

3 weken pp Was 17 aangekomen Eerste 2 weken 12 afgevallen Week 3 niks:( En ik let wel heeeeel erg op wat ik eet, met uitzondering van dinertjes etc (en ja daar heb ik er al best veel van gehad in 3 weken tijd 🤣)

4 maanden geleden

3weken pp. Totaal 30kg aangekomen tijdens zwangerschap, met name heel veel vocht vasthouden. Tijdens kraamweek 14kg afgevallen en nu sta ik half stil. Kan niet wachten om weer te kunnen gaan trainen 😅🤭 Herken mijn eigen lichaam niet eens meer 🥹

4 maanden geleden

3,5 pp Ik was 13 kilo aangekomen Nu inmiddels 11,5 afgevallen dus nog 1,5 te gaan 😊 Zo anders dan de vorige keer trouwens, toen heb ik nog zo lang op +6 gezeten pp en was het er na een jaar af.

4 maanden geleden

Geen idee hoeveel ik aangekomen ben, ik heb tijdens deze zwangerschap bewust niet op de weegschaal gestaan. Gisteren voor het eerst wel weer en ben nog 15kg zwaarder dan voor mijn 1e zwangerschap. Maar aan de foto’s te zien op hetzelfde gewicht als bij de 1e zwangerschap na 4 maanden terwijl ik nu 4wk pp ben. Ik ben daarom heel tevreden! Ik geef mezelf een jaar om 10kg nog kwijt te raken 🤘🏻.

4 maanden geleden

Inmiddels 6 weken pp, en er is nog een kilootje vanaf gegaan de afgelopen twee weken. Nog 6 kilo te gaan dus inmiddels. Verder lijkt het wel alsof er veel meer vanaf is gegaan dan de weegschaal aangeeft.

4 maanden geleden

Reactie op DJMJ

3weken pp. Totaal 30kg aangekomen tijdens zwangerschap, met name heel veel ...
Hier hetzelfde. Doe langzaam thuis wat workouts en veel wandelen met de kleine. Herken ook mijn lichaam niet meer maar probeer niet te streng te zijn voor mezelf. Ben even wezen shoppen en dat was even wennen hoe ik eruit zie nu maar its okay. Komt wel goed alleen heeft tijd en wilskracht nodig 💪🏼 we can do this