261 Reacties
7 maanden geleden
Bijna 32 wk en 5kg erbij. Snap er niks van als ik zie wat voor hoeveelheden eten ik dagelijks naar binnenstouw.. Kindje groeit goed, dat is het belangrijkste. Mag van vk meer roomboter enz eten om te voorkomen dat baby mij 'op eet', maar dat advies heb ik nog niet echt opgevolgd. Niet echt inspiratie wat ik dan moet eten... iemand tips om meer aan te komen?
7 maanden geleden
Reactie op kikkertje12345
Bijna 32 wk en 5kg erbij. Snap er niks van als ik zie wat voor hoeveelheden ...
Ik lees dit en denk wat een gek advies ? Ieder lijf is toch anders. Eerste kindje was ik maar 2 kilo aangekomen 2e kindje 6.
Nu 3e kindje met 31 weken 6 kilo en nog nooit zoiets gehoord van verloskundige en of gynaecoloog.
7 maanden geleden
Reactie op EOlsen
Ligt denk ik ook aan je startgewicht, of het nodig is?
Dan zou je denken wanneer je al ruim in je gewicht zit bijvoorbeeld. Eerste kindje was mijn start gewicht 52 kilo. 2e 58 kilo, 3e 62 kilo. Ben 170 lang. Nooit zoiets gehoord het klinkt bijna ouderwets om bewust meer aan te komen. Hebben meer vrouwen dit advies wel eens gehad?
7 maanden geleden
Reactie op Jansje90
Dan zou je denken wanneer je al ruim in je gewicht zit bijvoorbeeld. Eerste ...
Ik heb het advies ook gehad. Mijn bmi was bij aanvang zwangerschap 18,5 en dat vonden ze (te) laag. Toen ik vervolgens het eerste trimester niks aankwam, ondanks normaal eten/geen extreme misselijkheid, waren er echt zorgen. Er zijn extra groeiecho鈥檚 ingepland en de kleine groeide gewoon goed. Toen in het 2e trimester kwamen er wel vrij snel wat kilo鈥檚 bij, dus toen keerde de rust terug 馃槢. Nu in het 3e trimester weer weinig gewichtstoename maar allemaal extra groeiecho鈥檚 en de kleine gaat nog steeds goed, dus zelf gelukkig geen zorgen hiervan! Maar dus ook de tips gekregen: meer roomboter, olijfolie, olijven, avocado, noten eten.
7 maanden geleden
Reactie op Jansje90
Dan zou je denken wanneer je al ruim in je gewicht zit bijvoorbeeld. Eerste ...
Ja heb ik wel gehad door laag BMI, vind het misschien dan zelfs wel bijzonder dat jij dat advies toen niet gekregen hebt. Maar zolang ze zich geen zorgen maakten is er natuurlijk niets mis mee. Ik had sowieso al klachten door ondergewicht dus ze wilden dat ik na mijn zwangerschap wel genoeg reserves zou hebben.
7 maanden geleden
Reactie op EOlsen
Ja heb ik wel gehad door laag BMI, vind het misschien dan zelfs wel bijzond ...
Wat het nog meer bijzonder maakt is dat mijn zwangerschappen onder controle zijn geweest in 3 andere steden. En dus 3 andere verloskundige en nooit aangekaart is. Ik heb morgen toevallig een afspraak en ben nu wel heel nieuwsgierig geworden. Ga er even naar vragen.
7 maanden geleden
Reactie op Jansje90
Ik lees dit en denk wat een gek advies ? Ieder lijf is toch anders. Eerste ...
Wat ook meespeelt is dat ik bij mijn vorige zoontje 3 dagen na zijn geboorte onder het gewicht van voor m'n zwangerschap zat. Mijn energie was toen ook echt laag en de borstvoeding vroeg blijkbaar veel. Ben op een gegeven moment ook flauwgevallen en kreeg toen ook het advies (nog) meer te eten. Maar als ik meer aankom in de zwangerschap geeft dat wat extra reserves voor na die tijd.
Al heb ik het idee er weinig invloed op te hebben, per persoon is het gewoon heel verschillend.
7 maanden geleden
Volgens mij ligt het allemaal aan je start gewicht. Bij mijn vorige kindje in totaal 11 aangekomen, was er met een week ook weer af. Maar vergis je niet, je lijf is ondanks het verliezen van de kilos echt niet meer het zelfde. Nu bij kindje 2 zit ik op 9 kilo in week 33. Ben zojuist 2 kilo afgevallen en ik doe helemaal niets geks en eet gewoon waar ik zin in heb en wanneer ik daar zin in heb. Ik ben ook maar klein met 1.60. zie ik er gewoon echt wel zwanger uit. Normaal bijna geen borstenen heupen en nu ben ik curvy! Met de snelheid waar ik deze zwangerschap een buik en borsten zag merk ik dat ik veel sneller groeide dan bij de eerste maar uiteindelijk niet groter of dikker. Je buikspieren zijn uitgerekt en je ziet het sneller. Bij mijn dochter hield ik veel meer vocht vast en zag ik er heel zwanger uit in mijn gezicht. Nu bij een jongen blijf ik wat meer mezelf. Maar goed ik ben ook bijna 40, ik bounce niet meer zo snel terug met de spieren merk ik wel. Al is het wel heel belangrijk voor je gestel om straks een goede core work out te gaan doen om rugpijn, incontinentie en dat soort kwaaltjes tegen te gaan. Gewicht is echt heel persoonlijk, borsten, vruchtwater, je hebt het allemaal niet in de hand alleen je gezondheid!
7 maanden geleden
Gisteren nog gevraagd over de roomboter etc met laag bmi en weinig aankomen. Mijn vk moest er beetje om lachen en hoofdschudden dat er nog verloskundige waren die dit adviseerde omdat hoe zij had geleerd elk lichaam anders is en de baby nooit de moeder kan opeten als ze niet genoeg aankomt.
Heerlijk die wisselende adviezen lekker duidelijk voor ons moeders naar niet heus. Weet je nooit waar je nou goed aan doet.
7 maanden geleden
Reactie op MadiR
35 weken en 7 kilo aangekomen. Bij m'n eerste was ik nu wel al 22 kilo aang ...
Ik precies t zelfde eerste zwangerschap super veel en nu nog niet eens 10 kilo馃ぃ