23 Reacties
4 maanden geleden
Voor tussendoortjes heb ik druiven en noten. Daarnaast neem ik nog supplementen ( Prena Fem van Orthica).
Verder heb ik vanmorgen een halve reep Tonys gegeten uit stress van een ongelukkige plak baby dus heb je niet veel aan me 😅🤣.
Zou me in ieder geval niet schuldig erover gaan voelen. Ouderschap is zwaar genoeg
4 maanden geleden
Ik volg ook graag.. ik eet kei veel tostis laatste tijd (broodje plakje kaas plak kip erop en snel op vuistje op eten)...
Dus ben benieuwd wat andere doen!
4 maanden geleden
Je kan kleine bakjes kwark kopen bij AH, aldi, lidl etc en daarom fruit, granola, noten doen
Ook kan je in de vriezer, bijvoorbeeld bessen en aardbeien in een zakje kopen en dan de blender ingooien met havermout en proteine poeder dan heb je een goedgevulde shake
Je kan voorverpakte sla en tomaten, wortels julliene gesneden etc halen en hierbij een dressing kopen bij de saud afdeling en een vega kip schnitzel bv in de oven of air fryer erbij doen en mocht je toch wat meer zin hebben in carbs kan je dit in een libanees brood stoppen
4 maanden geleden
Reactie op Anoniem0110
Je kan kleine bakjes kwark kopen bij AH, aldi, lidl etc en daarom fruit, gr ...
Je kan proteine repen kant en klaar halen, zelfs nootjes voorverpakt etc
4 maanden geleden
Reactie op Anoniem0110
Je kan proteine repen kant en klaar halen, zelfs nootjes voorverpakt etc
Sorry schoot me daarna te binnen haha, hopelijk helpt dit je 🤍
4 maanden geleden
Mijn man smeert in de avond mijn boterhammen zodat ik die tijdens het voeden in de ochtend op kan eten…
Daarnaast probeer ik altijd gezond te eten en als dat betekend dat mijn zoontje dan even alleen moet spelen of even niet bij mama kan zijn dan is dat zo.
Daarnaast heb ik altijd boven en beneden een fles water staan zodat ik tussendoor goed drink 😅
Nu moet ik eerlijk bekennen dat ons zoontje niet heel plakkerig is dus dat scheelt natuurlijk ook.
Succes!
4 maanden geleden
Ik pak in de ochtend standaard een proteïne kwarkje van de Aldi, en die eet ik als ik de eerste voeding geef. Is lekker, makkelijk, voedzaam en vullend. En direct 20g eiwit binnen. En als ik kook maak ik direct meerdere porties zodat de volgende dag ervan kunnen eten en evt nog wat in de vriezer. Maar heel eerlijk eten we vooral magnetron maaltijden op het moment 🫣
4 maanden geleden
Mijn ontbijt: kwark met granola of brood met jam. ( volkoren)
Allebei erg snel te maken en op te eten
Lunch: brood, wellicht al voor te bereiden avond van te voren als het echt niet lukt om dit te smeren overdag. Ik eet graag brood met ei, of maak een lekkere eiersalade avond van te voren.
Ik eet als lunch ook vaak rijstrnwafels met spread of kipfilet, eet makkelijk weg maar is wel laag in kcal dus moet je als borstvoedende moeder wel meer bij eten.
Tussendoor: k eet vaak tussendoor van die zero musli reepjes, fruit ( evt ook alvast klaar maken avond van te voren), handje nootjes of wat yoghurt.
Enne, je mag af en toe ook best wat lekkers hoor. 500 kcal meer las ik bij borstvoeding dus dat is best wel wat! 😁
VRIEND
4 maanden geleden
Herkenbaar.. ik zag hier al paar keer ongezouten en ongebrande noten staan, ik eet ook tussendoor (ongezwavelde) gedroogde abrikozen (of dadels kan ook als je dat lekkerder vindt). Verder eet ik nu ongeveer standaard 3 boterhammen met pindakaas op een dag (soort van postpartum craving ;) ). Gisteren heeft mn vriend ook zakje worteltjes voor me gekocht, om op die manier wat gezonds te eten als ik snel iets pak tussendoor.. en fruit (bananen, nectarines, kiwi's etc). Meer inspiratie is welkom, ik heb ook vaak honger op een dag..
4 maanden geleden
Ik eet graag bietenhumus of groentespread (vd Ah) met plakken geitenkaas op brood, avocado, een tosti maak ik met kaas en tomaat oregano spread (beetje pizza idee). Zo pak je net wat met groente mee.
Tussendoor eet ik graag van die kant en klare havermelk spelt banaan pannenkoekjes, snelle jelle, bolletje goed bezig reep of mini krentenbollen.
4 maanden geleden
Bonduelle lunchbowl! Kant en klaar, vult heel erg en ik lepel het met 1 arm naat binnen. Ook maar rond de 350 calorien dus ook fijn voor mijn dieet. Soms voeg ik kip of tonijn op waterbasis toe als ik meer honger heb
4 maanden geleden
Ik pak altijd rijstwafels met wat beleg. Meestal kaas of vleeswaren maar eindig soms ook gewoon lekker met chocopasta. En snel tussendoor pak ik vaak een banaan of een muesli reep
4 maanden geleden
Van die pouches met proteine yoghurt, handje noten, een volkoren granen reep (zonder suiker natuurlijk), kleine krentenbol, cracker met cottage cheese.
Volg ook eens het account https://www.instagram.com/stories/postpartum.weightloss.rd/ daar komen veel tips voorbij :)
4 maanden geleden
Reactie op nienke1998x
Ik pak altijd rijstwafels met wat beleg. Meestal kaas of vleeswaren maar ei ...
Bij de AH heb je ook chocoladepasta met minder suiker, dat scheelt al superveel calorieen :)