33 Reacties

3 maanden geleden

ik volg even!!!

3 maanden geleden

Ik volg ook.

3 maanden geleden

Bij de oudste vanaf 4 maanden, maar die keek je het eten al vanaf 3.5 maand echt uit de mond. Nu bij de tweede proberen we het ook als hij 4 maanden wordt. Maar ook geen ramp als ie dan nog niet wilt.

3 maanden geleden

Ik kijk wanneer de kleine intresse gaat tonen. Bij mn 1e was dat met 4 maanden. Ik verwacht dat het met deze ook zo zal zijn, hij begint nu langzaamaan geintresseerd te kijken als je eet dus zal vast niet lang meer duren haha

3 maanden geleden

Ik vind het bij deze baby (nummer 3) soort van on natuurlijk voelen om volgende maand al hapjes te geven. Herkent iemand dit? Bij de oudste 2 had ik dit helemaal niet. Maar het lijkt me nu zo raar idee om in mijn ‘pas geboren’ baby’tje ( zo voelt het echt nog ) een hapje voedsel te stoppen. Kan je ook pas starten met hapjes na 6 maanden ?

3 maanden geleden

Reactie op Jansje90

Ik vind het bij deze baby (nummer 3) soort van on natuurlijk voelen om volg ...
Ja dat raden ze tegenwoordig ook juist aan! schijnt veel beter te zijn voor je baby, bij de vorige waren wij ook met 4 gestart, denk dat we nu ook langer wachten

3 maanden geleden

Ja dat raden ze tegenwoordig ook juist aan! schijnt veel beter te zijn voor ...
Dus het is allemaal oké als je nu bijvoorbeeld helemaal geen hapjes geeft tot 6 maanden? Consultatiebureau had het nu over ‘oefen’ hapjes die term kende ik ook nog niet.

3 maanden geleden

Ik volg even, mijn kindje is nu bijna 15 weken

3 maanden geleden

Reactie op Jansje90

Ik heb hetzelfde, voelt voor mij ook heel snel om het nu al te doen. Bij onze eerste zijn we bij 4 en een halve maand begonnen. Hoeft allemaal niet zo snel te gaan haha

3 maanden geleden

Ik denk dat het heel erg verschilt per kindje. Onze kleine is nu 12 weken en kijkt al veel als wij eten, hij kijkt soms een beetje ‘het eten uit onze mond’ als het ware. Dus ik ga met 4 maanden wel wat oefen hapjes proberen maar nog niets wat een fles zou vervangen als maaltijd.

3 maanden geleden

Reactie op Jansje90

Hier baby nummer 2 en mijn nummer 2 is nu 11 weken oud. Heel gek om dan al te denken dat dat pasgeboren babytje volgende maand al hapjes mag eten🙈😅

3 maanden geleden

Zie topic diepvries groenten hapjes beginnen voor gesprek over startmoment.

3 maanden geleden

Bij mijn eerste zijn we met 6 maanden begonnen met stukjes geven, dus gepureerde hapjes en potjes hebben we overgeslagen. Wij hebben de kleintjes methode gebruikt. Vonden wij heel relaxed want je kindje bepaald dan zelf wat het pakt en hoeveel.

3 maanden geleden

Reactie op Jansje90

Ja zeker ! Is ook logisch om te beginnen met eten als kinderen goed kunnen zitten, sterk middengebied. En als de tandjes komen

3 maanden geleden

Reactie op aj205a

Ja zeker ! Is ook logisch om te beginnen met eten als kinderen goed kunnen ...
Nou ik zei dit precies tegen mijn man gisteren van het voelt zo raar om eten te geven hij kan nog niet eens zitten. Ik ga er nog maar even mee wachten. Bedankt voor reactie.

3 maanden geleden

Onze dochter krijgt al hapjes. Poepte hooguit 1x in de 2 weken maar meestal zat er nog langer tussen. Oudste had dit ook in overleg met de kinderarts met 3 maanden gestart. Gaat super goed! Tot nu toe alleen een paar hapjes fruit maar sindsdien poept ze dagelijks.

3 maanden geleden

Reactie op NoaHC

Onze dochter krijgt al hapjes. Poepte hooguit 1x in de 2 weken maar meestal ...
Hoe oud is je dochter?

3 maanden geleden

Reactie op lisanne41198

Hoe oud is je dochter?
3maanden en 1 week

3 maanden geleden

Reactie op sami1992

3maanden en 1 week
Merk je dat ze er erg op reageert (darmen)? Iedereen zegt met 4 maanden beginnen ivm rijping maar ik weet van jaren terug dat het al werd gedaan met 3 maanden om te oefenen

3 maanden geleden

Ja wat ik me kan herrinderen werd het vroeger al vanaf 3 maanden gedaan. Heb haar tot nu toe 2 keer bloemkool gegeven en dat ging goed