14 Reacties
één maand geleden
Heb je zelfgemaakte of uit potje? Sommige kindjes vinden de textuur van ene niet lekker en de ander wel, dus je zou kunnen overwegen andere te proberen. En als het nog niet bevalt kan je gewoon over een paar weekjes weer proberen, op deze leeftijd is het nog niet perse nodig, wie weet bevalt het straks wel gewoon
één maand geleden
Dat je zoon het bijna gelijk op heeft gegeten is voor mij verrassend. Die van mij was ook meer eruit dan erin!
Kinderen moeten leren eten in hun mond naar achter te verplaatsen waardoor het lijkt alsof ze het uitspugen. Mij lijkt wat je dochter doet helemaal normaal en moet je vooral lekker zo doorgaan.
één maand geleden
New mom hier, dus niet heel veel ervaring. Ben sinds vorige week ook begonnen met hapjes, maar mijn kleintje kokhalsde flink, spuugde alles uit. Zelfs een keer projectielbraken. Telkens met maar 2 theelepeltjes eten. We probeerden banaan, bloemkool en wortel… geen verbetering. Mijn moeder opperde het eens te proberen met een potje. Wilde ik liever niet aan beginnen, maar uiteindelijk toch maar geprobeerd om te zien of dat wel tot acceptatie leidt… zul je altijd zien dat dat de crux is. Helaas momenteel dus op potgroente, maar misschien helpt het voor jullie ook.
één maand geleden
Hier hetzelfde. Ik lees graag mee. Wij blijven het wel aanbieden. In mijn omgeving hoor ik “hij gaat er wel aan wennen”. Geen idee of ik er goed aan doe 😅
één maand geleden
Hoe bied je het aan? Ik maak gebruik van haar “alles wat ik vast heb wil ik in mijn mond stoppen” fase.
Ik heb een kleine korte lepel en geef het handvat in haar handje. Ze doet het dus zelf in haar mond en begeleid dan alleen een beetje de lepel. Ik volg hetzelfde schema en echt alles gaat er in nu!
Maar heb het dus nooit zelf in haar mond gedaan
één maand geleden
Met 4 maanden gaat jet ook echt meer om proeven en de ervaring dan dat het wat moet toevoegen aan haar voeding. Pas met 6 maanden hebben ze echt vaste voeding nodig. Dus ze heeft nog veel tijd om lekker te wennen. Ik zou er vooral relaxed onder blijven en spelenderwijs aanbieden.
één maand geleden
Ons zoontje doet precies hetzelfde! Wij gaan er gewoon mee door, dan leert hij in ieder geval te eten van een lepeltje en hoe hij het moet verplaatsen in zijn mond en doorslikken.
één maand geleden
Ik ben overgegaan op fruit. Ze was bij ons namelijk soms aan het razen en vind het belangrijk dat ze een goede associatie met eten heeft. 2 weken fruit ging perfect. Nu over op de groente hapjes en die gaan meteen perfect 👌
één maand geleden
Ik zou even stoppen en over paar week ofzo weer proberen, heeft geen haast natuurlijk!
één maand geleden
Bij ons ook zo. Gewoon wennen aan de smaak. Banaan vind hij wel heel lekker en pompoen. Broccoli heel vies, trek echt een bitter gezicht. 😅Het meeste word bij de eerste hapjes uitgespuugd en daarna een klein beetje. Hij is wel heel trots als hij zelf met het lepeltje naar zijn mond gaat. Zo lief🥰
één maand geleden
Doet je kindje al wel zijn mond open bij het zien van de lepel? En toont hij interesse?
Je mag met oefenhapjes beginnen met 4 maanden maar niet alle kindjes zijn er dan aan toe. Als je maar voor de 6 maanden begint.
Ik zie online ook veel filmpjes van kindjes waar bij ze de lepel echt in hun mond proberen te doen en dan het eten aan het gehemelte afsmeren. Ik zou ook kokhalzen. Ze hebben nog geen idee.
Onze baby toonde met 3 maanden al interesse is ander eten, eerste hapje was wennen. Maar daarna ging haar mond als een jong vogeltje open voor meer.
Ze at dus ook al vrij snel meer dan 3/4 hapjes.
Kijk dus even goed naar je baby. Heeft ze er echt interesse in? Zin in?
Zo niet, gewoon nog een weekje wachten en dan weer proberen