42 Reacties
één maand geleden
Koken en dan deze, werkt top. Bekijk Bestron electrische Hakmolen, twee rvs Hakmessen & 500 ml cacpaciteit, grote Pulsschakelaar, 400 Watt, AKC200, Kleur: zwart / silver op: https://www.bol.com/nl/p/bestron-electrische-hakmolen-twee-rvs-hakmessen-500-ml-cacpaciteit-grote-pulsschakelaar-400-watt-akc200-kleur-zwart-silver/9300000000017367?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp
één maand geleden
Reactie op Merel456
Is die app de moeite waard? Zag dat ie wel 13 euro kost.
Ja ik vind van wel! Staan verschillende recepten in, maar ook hoe je groenten/fruit rapley kunt geven, tips&tricks en info. En uiteraard zou je het ook allemaal via internet kunnen vinden, maar ik vind het wel lekker dat het allemaal in 1 app te vinden is
één maand geleden
Of je pakt wat van je eigen avondeten (kook een stukje bloemkool wat langer, en prakt het met een vorkje! Echt niet nodig allemaal dure dingen te kopen en te gebruiken, had dat ook hoor bij de eerste, maar de derde eet gewoon van mijn bord mee haha
VRIEND
één maand geleden
Reactie op Ab itsme
In principe niet, tenzij ik merk dat hij moeite heeft met ontlasting sinds ...
Het is aangeraden in alle groentehapjes, zelfs de gekochte potjes, olie of margarine toe te voegen. Niet (alleen) voor de stoelgang, maar voor de ontwikkeling van de hersenen.
Je kan olijfolie, zonnebloemolie, maïsolie, margarine,... gebruiken. Afwisseling is ook prima!
één maand geleden
Reactie op Mommy2B25424
Ik kook de groenten gewoon en pureer het vervolgens met de staafmixer en ee ...
Ik kook ze ook, dan pureren en dan kookvocht erdoorheen.
één maand geleden
Ik gebruik een staafmixer met een hoge beker. In de pan bleven er soms wat stukjes achter, vandaar die beker.
Bij de maaltijdhapjes (waarbij je dus aardappels/vlees/groenten of een soortgelijke combi gebruikt) gebruikte ik bij mijn oudste wel de blender. Ik kookte dan vaak een dubbele portie van de maaltijd die wij ook aten. En van 2 volwassen porties kon ik dan 5-6 hapjes maken. Dit vond ik ten eerste gewoon makkelijk haha, maar ten tweede leerde hij hiermee ook meteen de smaken die wij vaak eten goed kennen. Deze hapjes waren wel al ietsje grover qua structuur dan de eerste hapjes.
één maand geleden
Reactie op KarHag
Wij hebben de Philips Avent baby voedingsmaker. Kun je ontdooien, stomen en ...
Ben je tevreden met Mama Roos kookt? Ben van plan om het ook aan te schaffen. Kun je misschien iets meer informatie geven over wat je allemaal hebt ontvangen qua info? Wordt er bv ook uitleg gegeven over de oefenhapjes?
één maand geleden
Reactie op ss00
Ben je tevreden met Mama Roos kookt? Ben van plan om het ook aan te schaffe ...
We zijn gister begonnen maar so far tevreden! Er zit bij:
- boodschappenlijst
- receptenboek hapjes
- 60 dagen schema voor de eerste hapjes, super handig
- info over hoe je kind kan opgroeien als goede eter
- tips en info per fase (dus vanaf 4 maanden, vanaf 6 maanden etc)
- jaarplanner
Waarschijnlijk kun je alle losse info wel op internet vinden maar via MamaRoos zit het gebundeld en wordt echt de basis uitgelegd dus vind het zelf wel de moeite :)
één maand geleden
Ik gebruik een stoompan ( blijven de vitamientjes in je hapjes) en een staafmixer
één maand geleden
Gewoon Blender van de action en gewoon bio groente/Fruit koken/stomen in de pan..
één maand geleden
Ik heb een babymoov nutribaby+ is het geloof ik.
Wij zijn nog niet begonnen heb er net pompoen mee gemaakt.
Bij m’n eerste heb ik er 1 gekocht en kreeg er 2 geleverd 😳
Heb hem dus eigenlijk gratis.
Vindt hem handig je kan er van alles mee maar vindt het niet echt een super toevoeging ofzo. Kan ook prima met een blender/staafmixer oid.
Ik stoom het wel handig met de mandjes en veel tegelijk. Kunt er bij weglopen en daarna blenden en klaar.