342 Reacties
3 maanden geleden
Mijn zoon (nu 4) deed dit ook altijd overdag. Dacht ook altijd dat het niet goed zou zijn, maar ja hij ontwikkelde zich goed en sliep snachts wel gewoon goed. Dus ik heb me er toen maar bij neergelegd. Hij heeft ook als dreumes geen lange middag dutjes gedaan en met 2.5 sliep hij helemaal niet meer overdag🤷🏼♀️
3 maanden geleden
Ik kan alleen maar zeggen dat ik het herken. Ons dochtertje heeft dit ook, zelfs in de draagzak soms maar 20-30 min slapen en als ze dan wakker wordt niet meer slapen 😩. S nachts slaapt ze ook klokje rond. Echt het tegenovergestelde van onze oudste die zo uren kon slapen. Morgen 2e afspraak bij de osteopaat en hopen dat dit ook iets helpt om de onrust in dr lijfje wat te doen afnemen. Verder gaan we proberen het maar te accepteren 😬
3 maanden geleden
Hoi hoi! Dit is heel normaal voor deze leeftijd. Je baby moet (vaak alleen overdag) leren om weer meerdere slaapcyclussen aan elkaar te plakken, hier gaat (helaas) even overheen! Hier ook een dame’tje van bijna 11 weken die dit nu al 2 weken overdag heeft, dutjes van 30 of 45 minuten. Leeeeuk… haha!!
3 maanden geleden
Bij ons was de key haar eigen bed met de puckababy aan. Ze slaapt elke ochtend en middag ( als we thuis zijn) daarin. Voor haar werkt dat het beste anders gaat ze hazenslaapjes doen in de box of maxicosie. Nu slaapt tot ong 1 -2.5 u elke keer
3 maanden geleden
Oh vreselijk hè! 🙈
Hier ook korte dutjes. Soms doet ze 1 slaapcyclus, maar ook vaak zat dat ze dat niet redt. Gedurende de dag wordt ze dan ook steeds ongezelliger en omdat ik ook nog een peuter rond heb lopen is dat best pittig.
Je leest ook overal iets anders. De een zegt: hazeslaapjes zijn slecht en de anders beweert dat het niet uitmaakt. De een zegt dat ze vanaf 4 maanden gaan leren langer te slapen en de ander spreekt over 6 maanden. Het zal ook wel kind afhankelijk zijn wanneer het beter gaat.
Verder is het denk ik ook belangrijk om naar je kindje te kijken. Is hij vrolijk dan is het goed, is het veel huilen dan toch maar proberen meer te slapen.
Ik probeer hier wel dagelijks in bedje te oefenen, maar wordt het echt een gechagrijn dan ga ik een lang dutje proberen. Momenteel heb ik de meeste kans hierop in de draagzak. Dan ga ik bijvoorbeeld een uur met de honden naar het bos. Of ik knoop haar thuis in de draagdoek, maar ik moet dan wel echt m'n best doen. Dus veel heen en weer lopen, klopjes op haar kont maar ook als ik op de bank zit blijf ik wiebelen. Ik kan meestal pas rustig zitten als ze tenminste 1 slaapcyclus voorbij is.
Verder probeer ik me maar te realiseren dat alles een fase is. Deze baby slaapt iig al stukken beter dan mijn oudste deed (of nou ja, die sliep wel goed, maar absoluut niet zelfstandig. Alle dutjes moesten contactdutjes zijn en dat vond ik ook erg zwaar), dus ik houd nog goede hoop haha. En de nachten gaan wel echt super, dus slaap krijgt ze wel.
3 maanden geleden
Reactie op Tessy92
Hoi hoi! Dit is heel normaal voor deze leeftijd. Je baby moet (vaak alleen ...
Deed jouw kleintje het daarvoor wel? Langer slapen?
Hier nu een kindje van bijna 7 weken, altijd een voorbeeldige slaper geweest. En nu ineens max 40 min en dan in de draagzak maar verder idd..
3 maanden geleden
Bij ons is het wisselend. Vandaag echt een horrordag. Zelf ook vermoeid, dan zijn die hazenslaapjes echt killing! 😔..
Afgelopen twee/drie dagen kon hij wel langer slapen of was hij in bed even wakker maar viel wel in slaap.
Ik vind het moederschap echt zo pittig! 😢
3 maanden geleden
Soms zijn het regeldagen of fases of iets. Misschien kun je nog proberen de wakker tijd korter te maken. Ik vind de wakkertijden die je op internet ziet vaak heel liberaal en deed mijn kindjes vaak al bij de eerste signalen op bed. bij wegkijken/ staren/ rode wenkbrauwen, hup gelijk erin. Niet pas als ze echt al jengelen of gapen..
3 maanden geleden
Reactie op Vlieger
Bij ons ook sinds een paar dagen het geval. Onze zoon is vandaag precies 11 ...
Zou zeker kunnen ja
3 maanden geleden
Het is me net gelukt om onze kleine man (10 weken morgen) na een hazenslaapje van 30/40 minuten weer in slaap te krijgen terwijl hij nog in bed lag! Als hij nu weer 30/40 minuten doet, is dat toch al weer ruim een uur in totaal 👍🏻😄
3 maanden geleden
Reactie op Meissie1990
Het is me net gelukt om onze kleine man (10 weken morgen) na een hazenslaap ...
Wuaha fantastische tochm! Al is het maar 15 min is het al super want daar wennen ze aan. Zo ben ik althans begonnen. 45 min is 1 cyclus slapen voor je baby dus dat doet die heel goed. Blije mama en blije baby!😃
3 maanden geleden
Reactie op Maaike1810
Wuaha fantastische tochm! Al is het maar 15 min is het al super want daar w ...
Hij heeft het vandaag super goed gedaan qua slapen! Vanochtend heeft hij nadat ik bij z’n bedje ben geweest nog anderhalf uur geslapen!
Vanmiddag na een uur begon hij te huilen, toen ook naar z’n bedje geweest en had op de borst etc. Daarna weer 45 minuten geslapen! Zo trots op het manneke.
Maar ik weet ook dat geen garanties geeft voor morgen hahahaha!
3 maanden geleden
Reactie op Meissie1990
Hij heeft het vandaag super goed gedaan qua slapen! Vanochtend heeft hij na ...
Nee gene garantie maar toch zo fijn dat het lukt he!
3 maanden geleden
@Vdb21 vanuit jou opinie is slaaptraining te vroeg dus. Vanuit het cb word het al aangeraden om hier vanaf 6 wk rustig mee te beginnen qua Vast ritueel etz. Net wat voor jou werkt is het advies. Voor mij helpt het wel om een vast slaap ritueel te krijgen. Maar bedankt
3 maanden geleden
Zou het misschien met voeding te maken kunnen hebben? Weet niet of je borstvoeding geeft, maar ik gaf mijn kleine vaak maar 1 borst per voeding, waardoor ze eigenlijk alweer snel daarna weer de andere wilde. Ik geef haar nu beide borsten, met pauze ertussen, maar dan merk ik dat ze langere tukjes doet. Wellicht helpt het jullie.