342 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op wensvoornummer2

Hier ook steeds meer "go with the flow". Ik ben blij als ze 40-45 min slaap ...
Ahh wat lekker. Ook wel een keer fijn toch!

2 maanden geleden

Reactie op Loenie87

Ik heb hier geloof ik wel de rust gevonden. Slaapt ze wel dan slaapt ze wel ...
Heb je ook een baby die beter slaapt in de maxi cosi dan bak? Hier ook. Weken geleden een dutje in de bak gedaan, vandaag een ochtend weg en in de maxi cosi gelaten. Toch een slaapje van 30 min. Heeeelemaal prima 🙃 Ben echt blij dat die mindset zoveel beter werkt. Nu vasthouden 😁

2 maanden geleden

Reactie op Meissie1990

Wat een lieverd ben je @Loenie87! Het is helemaal zo zoals je schrijft. Mi ...
Super fijn! Hier kan mijn man het ook, alleen in de praktijk doe ik het altijd. Thanks voor de reminder, ik ga het maar weer af en toe uit handen geven als hij thuis is. Toch wel fijn als hij dat ook gewoon kan, dat maakt het voor mij ook weer makkelijker. Onze oudste heeft mij nog steeds nodig met slapen, dus het zou fijn zijn als de jongste daarin iets makkelijker is😁

2 maanden geleden

Reactie op ElmH

Heb je die van bureau van slaap toevallig? Het liefdevol zelfstandig laten ...
Ik heb die van snuggles and dreams en the newsleepcoach. Mocht je daar interesse hebben stuur maar een berichtje 😊

2 maanden geleden

Reactie op ElmH

Lekker bezig 🙏🏼 ik benijd je mindset. Hoe doe je het op een dag? Kijk je ...
Wakkertijden als leidraad, maar ik merk ook dat ze soms gewoon eerder of later moe is. Ik let op moeheidssignalen, bij haar is dat geeuwen, oogjes wrijven, rode wenkbrauwen en gaan staren. Als ik haar dan naar bed breng slaapt ze eigenlijk altijd binnen 5 minuten. Later op de dag wordt in bed steeds lastiger, maar dan wil het vaak wel lukken als ik haar eerst de borst geef. En soms laat ik haar gewoon in mijn armen dutten, want dat zijn toch maar korte slaapjes.

2 maanden geleden

Reactie op wensvoornummer2

Heb je ook een baby die beter slaapt in de maxi cosi dan bak? Hier ook. Wek ...
Ja maxicosi gaat beter ja, maar die is natuurlijk niet geschikt voor lange tijd. Maar omdat dit ineens beter gaat ga ik de bak ook weer af en toe proberen.

2 maanden geleden

Reactie op Loenie87

Wakkertijden als leidraad, maar ik merk ook dat ze soms gewoon eerder of la ...
Kan ze al zelfstandig in slaapvallen? Mijne kan dat nog steeds niet. Begin me er nu zorgen om te maken ivm de opvang

2 maanden geleden

Reactie op Saar1705

Kan ze al zelfstandig in slaapvallen? Mijne kan dat nog steeds niet. Begin ...
Ja meestal wel (wel met speentje). Niet aangeleerd ofzo, dat deed ze uit zichzelf. Het is wel heel normaal hoor, dat die kleintjes dat nog niet kunnen. De meesten leren het nog wel. Of niet... Mijn oudste is 3 en heeft nog mijn hulp nodig🙈

2 maanden geleden

Reactie op Loenie87

Ja meestal wel (wel met speentje). Niet aangeleerd ofzo, dat deed ze uit zi ...
Nou het lukt hier echt voor geen meter haha... Leg je haar dan gewoon neer en dan valt ze vanzelf in slaap? Hoe lang doet ze erover? Hele andere wereld voor mij hahaha

2 maanden geleden

Reactie op Saar1705

Nou het lukt hier echt voor geen meter haha... Leg je haar dan gewoon neer ...
Haha, voor mij ook hoor, ik ben dit totaal niet gewend van mijn eerste🙈😂 Mijn 'ritueeltje' is als volgt: naar haar kamer, schone luier, in bed leggen, instoppen (momenteel met Nunki-lakentje), kijken of ze speentje pakt en zo ja: knuffeldoekje in handjes geven, white noise aan (geen idee waarom, want volgens mij kan ze ook prima zonder haha), rolluik dicht, gordijnen dicht, kus, aai over haar bolletje en een slaap lekker en dan weg gaan. Pakt ze geen speentje dan doe ik hetzelfde alleen dan houd ik haar slaapkamerdeur open en rommel ik wat op de bovenverdieping. Er is altijd wel wat was te vouwen of iets op te ruimen. Af en toe loop ik dan haar kamer op om te spieken en eigenlijk wacht ik tot 1: ze gaat huilen of 2: ik hoor haar op haar handjes sabbelen. Dan snel terug om een speentje te geven die ze dan vaak wel pakt, dan nog een keer een kus en een aai en dan weer weg gaan. Vaak blijf ik dan nog even boven om direct te kunnen reageren als ze haar speentje uitspuugt/kwijt raakt en dan wacht ik even tot ze slaapt. Soms moet ik ook nog even over haar wenkbrauwen en neusje aaien als ze erg veel moeite heeft. Als het gelijk goed gaat is ze echt binnen een paar minuten in slaap, moet ik boven blijven dan duurt het meestal een minuut of 5 tot 10. Helaas werkt dit alles niet bij de avondbedtijd (dan gaat ze in de co sleeper) , dus als iemand daar nog tips voor heeft? 😇😂

2 maanden geleden

Reactie op Loenie87

Haha, voor mij ook hoor, ik ben dit totaal niet gewend van mijn eerste🙈😂 ...
Dit heb ik vaak geprobeerd maar mn dochter blijft met grote ogen liggen en dan kan ik hoog of laag springen ze slaapt gewoon niet

2 maanden geleden

Reactie op Saar1705

Dit heb ik vaak geprobeerd maar mn dochter blijft met grote ogen liggen en ...
Hier ook hoor 😜, ik kan dr wakker wegleggen wat ik wil maar ze gaat dan gewoon niet slapen en uiteindelijk huilen 🥴

2 maanden geleden

Reactie op Sneeuwklok

Hier ook hoor 😜, ik kan dr wakker wegleggen wat ik wil maar ze gaat dan ge ...
Gaat jouw kindje binnenkort naar de opvang? Ik maak me zorgen want mn dochter heeft reflux klachten die erger worden met huilen.

2 maanden geleden

Reactie op Saar1705

Gaat jouw kindje binnenkort naar de opvang? Ik maak me zorgen want mn docht ...
Zij gaat pas in november naar de opvang, dus is dan alweer n stukje ouder. Maar ik denk als je de situatie uitlegt dat ze je daar vast goed kunnen helpen hoor. Ze hebben veel ervaring met verschillende kindjes uiteraard. Ik heb nog een peuter van bijna 2 en mijn ervaring is dat ze juist op de opvang vaak een lekker ritme krijgen

2 maanden geleden

Reactie op Mrn1992

Ik heb die van snuggles and dreams en the newsleepcoach. Mocht je daar inte ...
Ik heb je een berichtje gedaan!!

2 maanden geleden

Eerlijk gezegd kijk ik overdag ook totaal niet hoeveel ons zoontje slaapt overdag. s Avonds gaat hij naar bed rond 19u en rond 05u wordt hij weer wakker (met voedingen tussendoor). Dat gaat net als bij jouw baby goed. En dat vinden we ook wel belangrijk dat hij dat ritme krijgt. En overdag denk ik maar zo: als hij moe wordt gaat hij slapen. Of dat nou in zijn bedje, box, maxi Cosi, kinderwagen, draagzak of op schoot is. Tot hij weer wakker wordt. Dat varieert van een kwartiertje tot anderhalf uur. Go with the flow. Als hij echt vermoeidheidssignalen vertoont en jengelig wordt, help ik hem wel met inslapen, liefst in zijn eigen bedje op zijn eigen kamer zodat hij daar ooo aan went voor als hij de cosleeper uitgaat. Misschien ben ik echt een loedermoeder dat ik zijn slaapjes en wakkertijden niet bijhoudt, maar voor ons werkt dit heel goed. Als je baby nog vrolijk is zal het wel goed zijn toch? En als ze echt moe zijn merk het snel genoeg.

2 maanden geleden

Reactie op Loenie87

Ja maxicosi gaat beter ja, maar die is natuurlijk niet geschikt voor lange ...
Vandaag de bak geprobeerd. Dutje van een half uur en de wagen heeft zelfs nog een tijdje stil gestaan💪🏻👏🏻

2 maanden geleden

Reactie op Loenie87

Vandaag de bak geprobeerd. Dutje van een half uur en de wagen heeft zelfs n ...
Wat fijn! Mooie verbetering. Ik gebruik de maxi cosi nog maar misschien ga ik de bak ook is proberen

2 maanden geleden

Reactie op Saar1705

Wat fijn! Mooie verbetering. Ik gebruik de maxi cosi nog maar misschien ga ...
Ja het was top! Ik ben hier gewoon lekker in de buurt gebleven (rondje speeltuintjes met de peuter) voor het geval het een krijsconcert zou worden😂 Maar nee hoor, tijdje wakker in de wagen gelegen, toen even gemopperd want toch wel moe, even op de arm gehad en toen toch gewoon in slaap gevallen in de wagen. Baby blij, peuter blij, mama blij😁

2 maanden geleden

Reactie op Loenie87

Vandaag de bak geprobeerd. Dutje van een half uur en de wagen heeft zelfs n ...
Wat goed! Onze zoon slaapt in Puckababy eigenlijk alleen maar in bed. En niet in de wandelwagen bijv. Gisteren thuis geprobeerd laatste dutje in Puckababy in de wandelwagen te doen. Is 20 minuten gelukt! De wagen stond wel stil, toen ik iets bewoog werd hij wakker… Hoop dat hij ook zonder de Puckababy op den duur in de bak wil slapen. Hebben jullie tips?