342 Reacties
2 maanden geleden
Oh ja en tips voor het “loslaten” en “go with the flow” zijn ook welkom. Mijn vriend is paar dagen weg voor t werk en gistermiddag sliep onze zoon weer kort. Toen twee keer geprobeerd heb in slaap te krijgen, gelukt voor 5-10 minuten toen weer wakker. Heeft wel de meeste tijd van zijn middagdut in bed gelegen. Maar merk dat ik dan helemaal uit mn doen ben. Vind dat zo enorm lastig 😔😔
2 maanden geleden
Als je het nog niet hebt gedaan: ga naar een osteopaat! Bij ons is dit een wereld van verschil geweest. Van vrijwel niet slapen overdag naar dutjes van 1,5-2,5 uur waarbij hij binnen 5-15 min in slaap valt. Ben zo blij dat we gegaan zijn!! Want dit is heerlijk haha
2 maanden geleden
Reactie op Meissie1990
Oh ja en tips voor het “loslaten” en “go with the flow” zijn ook welkom. Mi ...
Tja, het is toch een mindset ofzo.
Wat triggert je zo als het niet wil lukken? Is het een stukje controle of behoefte aan rust?
Ik weet nog dat ik er bij mij oudste voor heb gekozen om met haar in het grote bed te gaan liggen óf lekker onderuit gezakt op de bank (zij sliep dus helemaal niet in bed en in de wagen alleen als ik in beweging bleef) en dat te zien als mijn verplichte momentje rust. Lege blaas en eten/drinken binnen handbereik en Netflix aan of een goed boek op schoot. Ik voelde me ook wel beperkt in mijn doen en laten, maar ik bleef gewoon voor mezelf herhalen: ze is maar zo kort klein, ik ga dit nog missen.
Je maakt jezelf helemaal gek met dat gefocus op die slaapjes en helpt geen bal. Je kleintje gaat daar echt niet beter van slapen.. En wat is beter? Zoals in de boekjes en slaapschema's beschreven staat? Er is maar een handje vol baby's die zich in zo'n schema laten duwen. Dit is nu zijn ritme, vaar er maar op mee, het gaat nog genoeg veranderen in de komende jaren.
Dit geeft alleen maar frustratie, bij jou en bij je kleintje. Adem in, adem uit en kijk naar hem. Groeit hij goed, ontwikkelt hij goed? Dan gáát het dus goed, ook met rommelige slaapjes.🫂
2 maanden geleden
Reactie op Loenie87
Wat triggert je zo als het niet wil lukk ...
Dit precies ❤️
2 maanden geleden
Reactie op Loenie87
Mooi dat je dit zo schrijft.
Ik probeer het nu ook meer los te laten en te kijken wat voor haar werkt.
Ik geef haar nu sochtends liggend borstvoeding op bed en dan is ze zo weg. Dan heeft ze in ieder geval het eerste slaapje te pakken. Normaal ben ik 100 jaar bezig met haar in slaap te krijgen en wil ik haar krampachtig in haar eigen bed laten slapen.
Ik probeer wel 1 slaapje overdag in haar eigen bed te doen en 1 slaapje op haar buik waar ik bij ben en dat is dus op de bank. Binnenkort maar weer oefenen met zelfstandig in slaap vallen als we een beter ritme hebben
2 maanden geleden
Reactie op Saar1705
Mooi dat je dit zo schrijft.
Ik probeer het nu ook meer los te laten en te ...
Meer dan je best kun je niet doen! En je wilt zo te lezen het allerbeste voor haar en dat is al heel waardevol. Zo’n liefdevolle mama is belangrijker dan slaapjes in het eigen bedje overdag 😊
2 maanden geleden
Reactie op Loenie87
Je hebt echt helemaal gelijk. Het gaat bij mij idd om stuk controle willen hebben en behoefte aan rust. Als onze zoon wakker is, heb ik ondanks dat hij heel goed in de box of op het speelkleed kan spelen, het gevoel dat ik bij hem moet blijven.
Ik vind het dan lastig om zelf buiten te zitten terwijl hij binnen is bijv.
Gister heeft hij ‘‘s middags twee keer een hazenslaapje gedaan en daar ging hij goed op! Weer een stap voor mij dus dat ik dat kan/moet accepteren.
En hij doet het zo goed. Dus ik moet het voor mezelf niet zo moeilijk maken 🥴😔..
2 maanden geleden
Gisteren is hier een Nunki-lakentje binnengekomen, leek nog geen verschil te maken maar as we speak heeft hij zelf een cyclus gekoppeld! Toeval? Of de oplossing??🥹
2 maanden geleden
Reactie op Saar1705
Ik heb vandaag ook een nunki lakentje aangeschaft. Eens even kijken of het ...
Het is met 1 uur en 45 minuten zijn langste dut in een maand tijd geworden🥺 Ik probeer op het moment voor zijn volgende dut alles PRECIES hetzelfde te doen als net hahaha
2 maanden geleden
Zooo, mijn kleintje lijkt het te leren😁. Gisteren deed ze ongeveer: 45 minuten, 45 minuten, 2,5 uur, 45 minuten. Geen enkel hazenslaapje dus en één mooie lange dut. En allemaal in bed. Vandaag is de stand één slaapje van 45 minuten en één slaapje van bijna 2 uur. Verder is ze super vrolijk aan het lachen en spelen en rekt ze de wakkertijd ook wat langer op.
Wel jammer dat de avondbedtijd heel moeizaam gaat, maar alles is een fase😅 Komt ook wel weer goed.
2 maanden geleden
Hier is het opeens drama met slapen na de prikjes van drie maanden. De dag zelf heel suf en moe en de nacht volledig doorgeslapen. Sinds gisterochtend bijna niet meer in slaap te krijgen in haar eigen bed. Jammer en huilen en wilt alleen bij ons zijn....4 keer vannacht eruit geweest...dat heeft ze sinds week 7 niet meer gahad. Beetje balen hier dus...hopelijk kan ze snel weer ritme pakken en in haar bedje slapen
2 maanden geleden
Reactie op Meissie1990
Je hebt echt helemaal gelijk. Het gaat bij mij idd om stuk controle willen ...
Waarom leg je hem dan niet lekker buiten te spelen? Onze kleine gaat met mooi weer gewoon lekker met ons mee naar buiten zei geniet, en wij genieten nog meer :)
2 maanden geleden
Reactie op Loenie87
Zooo, mijn kleintje lijkt het te leren😁. Gisteren deed ze ongeveer: 45 min ...
Wauw wat goed!!
2 maanden geleden
Reactie op Maaike1810
Hier is het opeens drama met slapen na de prikjes van drie maanden. De dag ...
Oh echt!?! Hoe oud is ze? Onze zoon krijgt dinsdag de prikjes. Ben er wel een beetje bang voor.
Kan het slechter slapen ook sprong 4 of slaapregressie zijn?