342 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op Meissie1990

Hoe ging de avond en nacht?
De avond en nacht gingen gelukkig gewoon zoals we gewend zijn! Helaas was het eerste slaapje vandaag weer een hazenslaapje. Maar goed; hij heeft gisteren laten zien dat hij het kan! Dus stap voor stap komen we er wel…

3 maanden geleden

Hier leek de nacht wel te bestaan uit hazenslaapjes😵‍💫 Op bed leggen begon al met een valse start (wakker na 1 slaapcyclus). Vervolgens was het eerste blokje 4 uur (normaal 7) en toen iedere 1,5 a 2 uur wakker voor een voeding. Ben gesloopt! Gisteren wel ongesteld geworden en baby is bijna 3 maanden, dus misschien ook een regeldag? Vandaag maar lekker rustig aan, want vrolijk is ze ook al niet. Eerste dutje was 1 slaapcyclus, dat valt gelukkig mee😅

3 maanden geleden

Reactie op Saar1705

Gisteren was het drama met slapen (van 08.00 tot 20.00 maar 3x 45min geslap ...
Bij ons op de opvang is die optie er (eventueel) wel. Misschien goed om even na te vragen. Je moet dan wel een formulier tekenen dat zij niet wettelijk aansprakelijk zijn. Niet zo gezellig, Maargoed. Als dat maakt dat ze langer slaapt…

3 maanden geleden

Reactie op Ellebel90

Bij ons op de opvang is die optie er (eventueel) wel. Misschien goed om eve ...
Ja hier is dat ook! Toevallig gevraagd toen ze belden. Overigens lukt dat hier nu ook niet meer om slaapjes te koppelen op d'r buik 😂 Wij zijn nu bezig met dutje nummer 2! Vanmorgen hadden we wel na een paar keer speen brengen nog succes met het slaapje verlengen. Dat was gisteren helemaal niet gelukt. Ben benieuwd wat vandaag weer brengt.

3 maanden geleden

Hoe gaat het vandaag met iedereen? Hier 1 hazeslaapje in bed en daarna verlengd op der buik op de bank. In totaal 2 uurtjes en nu ligt ze in mn armen te slapen want krijg zo bezoek en heb geen zin in een circus van heen en weer gaan en eindeloos in slaapwiegen haha

3 maanden geleden

Reactie op Saar1705

Hoe gaat het vandaag met iedereen? Hier 1 hazeslaapje in bed en daarna verl ...
Hier vanmorgen geprobeerd in bed te leggen 30 min bezig geweest en ze werd na 5 min weer wakker, daarna heb ik dr maar in de draagzak genomen omdat ik er ook geen zin meer in had en nu slaapt ze al vanaf 12.30 🙏🏻. Ben maar gewoon op n stoel gaan zitten en heb serie aangezet. Ik hoop nog 1 dutje in haar bedje te kunnen realiseren vandaag 😅

3 maanden geleden

Reactie op Saar1705

Hier vanmorgen 1 slaapcyclus in bed. Even later chagrijnig dus baby in de draagzak en peuter in de buggy de honden omstebeurt uit gaan laten. 1 slaapcyclus in de draagzak en ik ging kapot van de hitte😂 Vervolgens alleen maar huilen huilen huilen en dat werd krijsen krijsen krijsen. Met veel gedoe aan de borst gekregen en 1 uur op de arm geslapen. Geen topdag dus😅

3 maanden geleden

Reactie op Loenie87

Hier vanmorgen 1 slaapcyclus in bed. Even later chagrijnig dus baby in de d ...
Ah nee balen zeg, voel helemaal met je mee (zeker wat de hitte betreft), het feit dat mn partner ook vrij is vandaag helpt wel echt enorm om de taken te verdelen. Als ik alleen met mn peuter en baby ben ben ik helemaal gesloopt aan t einde vd dag 🥴.

3 maanden geleden

Reactie op Loenie87

Hier vanmorgen 1 slaapcyclus in bed. Even later chagrijnig dus baby in de d ...
Ah vervelend zeg. Hopelijk gaat de namiddag en de avond straks beter

3 maanden geleden

Reactie op Sneeuwklok

Ah nee balen zeg, voel helemaal met je mee (zeker wat de hitte betreft), he ...
Nou, peuterdochter zit heel pedagogisch onverantwoord al een hele tijd op de tablet filmpjes te kijken 🙈 Het moet maar even, gelukkig stapt man net binnen dus die kan de peuter even vermaken😁

3 maanden geleden

Reactie op Saar1705

Wij zijn gister naar de osteopaat geweest (aanrader!!!!) en vanmorgen heeft hij 1,5 in de cosleeper geslapen en vanmiddag ligt hij op dit moment al ruim 2 uur 😱 en hij slaapt nog steeds! Die osteopaat is een tovenaar

3 maanden geleden

Reactie op Loenie87

Nou, peuterdochter zit heel pedagogisch onverantwoord al een hele tijd op d ...
Hahaha dit is ook zo herkenbaar , oudste dochter zit nu ook regelmatig even op de tablet 🥴 is zij iig even afgeleid zodat ik dr zusje kan voeden. Gaat straks vast wel weer beter hoop ik tis even niet anders soms heb je gewoon je handen even vol

3 maanden geleden

Wij zijn gister naar de osteopaat geweest (aanrader!!!!) en vanmorgen heeft ...
Toevallig in de omgeving amsterdam?

3 maanden geleden

Reactie op Saar1705

Toevallig in de omgeving amsterdam?
Nope Brabant…

3 maanden geleden

Nope Brabant…
Naar welke osteopaat ben je geweest?

3 maanden geleden

Wij hadden vandaag wel wat geluk! Denk dat ze zo kapot was door gisteren dat ze het even heeft ingehaald 😂Eerste dutje iets kunnen verlengen, 2e dutje was na een aantal keer speen terugbrengen rond de 2,5 uur. Echt zo fijn!! Namiddag wel maar een half uurtje; dus om half 7 lag ze al op bed. Maar heel netjes vond ik het! Hopelijk is er iets doorbroken. Al verwacht ik dat we hier nog wel een tijdje in gaan zitten als ze hierin op d'r grote zus lijkt 🤡 echt een fijn vooruitzicht 😂

2 maanden geleden

‘Fijn’ dat mijn baby niet de enige is, maar wat een ellende! Minimaal 7x per 24 uur de baby in slaap proberen te krijgen (wiegen🙈), na 45 minuten een wakkere, nog steeds vermoeide en dus huilerige baby hebben, de peuter bijna niet meer zien en de flestijden komen NOOIT uit😵‍💫 Ik hoopte dat dit sprong 3 was, maar begin ‘m nu na twee weken wel te knijpen🫠

2 maanden geleden

Reactie op Ellisdepellis

‘Fijn’ dat mijn baby niet de enige is, maar wat een ellende! Minimaal 7x pe ...
Wat een ellende he? Hier sliep ons zoontje overdags voorheen weleens zo'n 2 a 3 uur door zodat je ook echt zelf even wat kon doen in de tussentijd. Maar sinds anderhalve week (zoontje is nu 12 weken oud) maakt hij overdags echt alleen nog maar slaapjes van 30 minuten of hooguit weleens 45 minuten. En vervolgens ontzettend moeilijk in slaap te krijgen en de fles ook soms niet uit kunnen stellen tot 3 uur later (ondanks meer voeding per keer). Oftewel heel vaak ermee bezig. Geen idee of de langere slaapjes nog terug gaan komen..

2 maanden geleden

Reactie op Ellisdepellis

‘Fijn’ dat mijn baby niet de enige is, maar wat een ellende! Minimaal 7x pe ...
Ja vreselijk🙈 Ik kan ook echt niet wachten tot je op een gegeven moment naar twee dutjes per dag gaat, dat geeft zoveel meer rust en ruimte. Hier ook vaak 6 dutjes op een dag, echt niet te doen. Als je je echt te schuldig voelt naar je peuter moet je maar denken: die heeft al die tijd vóór de baby onze onverdeelde aandacht gehad, iets wat de baby nooit zal krijgen. Dat helpt mij altijd wel relativeren. Hier maakt de kleine er sinds 4 dagen 's nachts een potje van. Afgelopen nacht kwam ze iedere 2 uur en ze heeft de helft van de nacht tegen me aan gelegen anders sliep ze niet. Een fase of? Gisteren was qua dutjes echt een prutdag, 6 dutjes en ze werden per dutje korter. Bij bedtijd 's avonds natuurlijk helemaal over de zeik van vermoeidheid, maar gelukkig geen valse start. Vanmorgen begonnen we weer met 1 slaapcyclus in bed. Toen huilerig, 1,5 uur wakker kunnen houden en nog even in bad gestopt. En nu slaapt ze al 2 uur🙀 Zou dat badje geholpen hebben? Laatst deed ze dit namelijk ook een keer na een badje... Wel iets om vaker uit te testen!

2 maanden geleden

Reactie op lcupedo

Wat een ellende he? Hier sliep ons zoontje overdags voorheen weleens zo'n 2 ...
Precies dit inderdaad! Ik merk dat ik mezelf erin begin te verliezen. Op mijn buik koppelt hij wel cyclussen, dus ik laat hem minimaal 1 slaapje bij mij doen. Maar als de korte slaapjes korter dan 45 minuten zijn of ze komen niet uit met de voeding, dan leg ik hem ook op mijn buik. Hier geen oververmoeidheid dus, maar wel weinig daglicht voor mij. Nu ik nog verlof heb en mijn man vakantie heeft kan dat, maar over twee weken zal ik het los moeten laten… Krijg het er nu al Spaans benauwd van. CB zei gisteren trouwens dat we hem deze maand het beste kunnen leren om zelf in slaap te vallen. Hoe dan??