18 Reacties

2 maanden geleden

Ik leg hem ook wel eens over/op een voedinskussen of een opgerold dekentje

2 maanden geleden

Deze is hier bij alle drie de kinderen populair (geweest): https://www.mamaloes.nl/eco-toys-jungle-olifant-buiktrainer-hc355419/?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwko21BhAPEiwAwfaQCN0oUq0uTcIKvxaGhqPyI3Qma2_7AoAD5w243UXT9r275laKpSCdgBoCv9YQAvD_BwE

2 maanden geleden

Probeer is verschillende hoeken. Ik leg hem vaak schuin op het voedingskussen. Ook zorg ik altijd dat er wat voorstaat waar hij naar kan kijken. Denk bijvoorbeeld aan knuffeltjes of een kijkboekje. Ik leg hem dus niet altijd plat op het speelkleed. Vaak als ze wat schuiner liggen is het makkelijker. Want als hij bij jou ligt lukt het wel zeg je en dan ligt hij ook niet helemaal plat. Ik zal ook even een foto delen van mijn zoontje zodat je ziet wat ik bedoel. Als je geen voedingskussen hebt zijn kussens van de bank of van je bed ook een optie.

2 maanden geleden

Opgerolde handdoek werkte hier heel goed, daarna ging het op de buik zonder handdoek ook goed

2 maanden geleden

Op jouw borst is ook meer dan goed als dat voor hem werkt! Dan oefenen ze ook hun nekje

2 maanden geleden

Een handdoekje oprollen en onder zn borst leggen? Dan gaat z'n torso vanzelf al omhoog en helpt hem z'n hoofd op te richten.

2 maanden geleden

Reactie op Babymees

Op jouw borst is ook meer dan goed als dat voor hem werkt! Dan oefenen ze o ...
Dit!!! Mijn 1e had ook een hekel aan tummytime dus dat hebben we eigelijk amper gedaan. Van gillen op de buik leren ze toch niks. 😅 Gewoon op de borst, op de bank, of op de bank zitten met je knieen omhoog, baby er tegenaan laten zitten/liggen, handjes vasthouden en hem langzaam naar voren trekken. Dit liet cb ons zien als goed alternatief. Je kan het zelfs vanuit liggen op de rug doen. Met mn 1e is overigens alles goedgekomen zonder tummytime, die heeft nooit achtergelopen en scoort motorisch juist heel goed nu. Dus geen zorgen nu! Onze 2e is ook wederom een tummytime hater, dus we skippen weer tot hij het leuker gaat vinden. 😅

2 maanden geleden

Mijn zoontje is nu 10 weken en vond het ook niks, tot een paar dagen geleden. Het gaat nu ook ineens super goed. Misschien moeten ze er ook gewoon klaar voor zijn om de wereld op die manier te willen ontdekken. Ik zou het wel blijven proberen, al is het telkens een minuutje met rustmomenten tussendoor! Of je legt hem op je borst of bijv rondlopen door de kamer zodat hij rondkijkt en zijn nekje ook traint :)

2 maanden geleden

Ik lees mee want het is net alsof je het over mijn zoon hebt😂 Ook een hekel aan tummy time.. Zijn nekje is ook nog niet sterk genoeg terwijl andere baby's in onze omgeving al helemaal rechtop kunnen kijken voor een tijd lang (maakt me soms onzeker of ik het dan niet goed genoeg probeer😐)

2 maanden geleden

Mijn zoontje heeft er ook een hekel aan…zou het man eigen zijn😅🙈 Ook druk met m’n peuter dus ik doe het ook te weinig. Het is niet echt aanlokkelijk om het veel te oefenen als hij alles bij elkaar krijst en je totaal geen contact met hem krijgt

2 maanden geleden

Reactie op Rian96

Ik lees mee want het is net alsof je het over mijn zoon hebt😂 Ook een heke ...
Herkenbaar!! Maar ik had het er net met mijn moeder over en ze vertelde dat ze bij mij en mijn broers nooit ‘Tummy time’ heeft gedaan en dat dat vroeger ook helemaal niet werd geadviseerd. En ze zei heb jij ooit een volwassene zien lopen die zijn hoofd niet overeind kan houden? 😂 dus kindjes leren het vanzelf denk ik. Ik vond de tip van Marenne een hele goede, dus dat doe ik nu af en toe in combinatie met hem op mijn borst leggen. Het komt vanzelf wel goed verwacht ik :)

2 maanden geleden

Herkenbaar!! Maar ik had het er net met mijn moeder over en ze vertelde dat ...
Ja inderdaad, mee eens! Het forceren is ook geen doen en ze gaan vanzelf het hoofdje overeind houden, de ene baby misschien wat sneller dan de ander. Mijn moeder zat mega toevallig vandaag ook te vertellen dat ze vroeger niet aan 'tummy time' deden😅

2 maanden geleden

Wat ik vaak doe is na het verschonen met haar rondlopen. Ze is heel nieuwsgierig en kijkt altijd naar dingetjes op de kast, de muur en maar alles wat aandacht trekt. Hierbij laat ik haar hoofdje vrij met mijn hand er wel achter (voor de zekerheid). Hierbij houd ze dus ook zelfstandig haar hoofdje recht. Ook doe ik "tummy tijd" op mijn borst. Dat doe ik half schuin op de bank dus niet helemaal plat. Dat kan ze best lang volhouden. Ben wel een man dus het is misschien wat makkelijker dan voor een vrouw. Echt plat op de grond leggen ervoor werkt niet zo goed bij haar. Dat vind ze niet leuk. Overigens zou ik mij verder er geen zorgen om maken. Zoals hieronder al wat gezegd, dat hele tummy tijd is iets van de moderne tijd. Vroeger deden ze dat niet en ik heb nog nooit iemand gezien die zijn hoofd niet recht kon houden. Komt ongetwijfeld goed!

2 maanden geleden

Ik vind alleen de term 'tummy time' al niks 🫢 echt een beetje een soort trend ofzo van de laatste tijd voor mijn idee. Bij mijn oudsten bestond het nog niet maar legde je gewoon je baby af en toe op de buik omdat dat goed voor de ontwikkeling zou zijn. Waarom dat nu ineens een naam moet hebben... Ik doe er ook niet veel aan, gewoon af en toe even maar als m'n zoon gaat huilen draai ik hem gelijk weer terug. En verder idd gewoon als hij tegen me aanligt wat onderuit gaan zakken. Komt echt wel goed!

2 maanden geleden

Ik kwam ergens tegen dat het kan helpen om eerst vanuit rugligging te rollen naar de buik, ipv opgetild dan op de buik neerleggen. Bij ons mannetje werkt dat best goed.

2 maanden geleden

Ik heb een kussen in de kinderwagenbak gelegd. Bak met de voetenkant gericht naar voren geplaatst En zo onze zoon erop gelegd. Hij heeft 5 min heerlijk om zich heen gekeken Thuis wil hij er niks van weten

2 maanden geleden

Hier geen hekel aan tummy time maar ze doet gewoon niks. Blijft gewoon liggen haha. Wij oefenen ook op de borst. Dat werkt beter. Cb zei dat dat niet telde maar ze kunnen me de boom in 😬🤣

2 maanden geleden

Hier vind hij het ook niet leuk. Wel is hij heel sterk in zijn nekje maar dat was hij al heel snel. Wij moesten meer tummy time doen omdat hij zijn armen niet naar voren doet als hij op zijn buik ligt en dat is volgens cb wel nodig omdat het niet lang meer zou duren voordat hij gaat rollen. Nu zijn we druk aan het oefenen maar zodra hij op zijn buik ligt rolt hij gelijk terug naar zijn rug en dan krijgen wij een lach😅 Cb vond dat bij ons op de buik liggen niet voldoende was met tummy time terwijl ze vorig jaar met zijn broer het prima vonden. Misschien veranderd het per jaar.