14 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op Irisje30
Als je denkt dat het de tanden zijn zou je dit kunnen proberen.
Ik heb dit zelf toen geprobeerd toen ik aan het begin van de zwangerschap heel m鈥檔 mond vol had met aften. Dit verdoofde de pijn erg goed! Als dat bij mij werkt, dan zal dat bij een kleintje ook zo zijn! Sterkte!
3 maanden geleden
Dentinox is een goede tip, maar paracetamol kan je ook gewoon geven tegen pijn! Dat is een heel onschuldige pijnstiller. Nurofen (een variant op ibuprofen) kan je het beste pas geven als paracetamol niet voldoende is, want daarbij heb je iets meer kans op bijwerkingen.
Zie hier ook de offici毛le adviezen voor pijnstilling: https://www.thuisarts.nl/pijn-en-pijnstillers/ik-wil-mijn-kind-pijnstiller-geven
Mijn oudste had ook rond 3,5 maand zijn eerste tandje (hij is met 38 weken geboren, dus ongeveer dezelfde leeftijd). Het is best vroeg, maar sommige kinderen worden zelfs al met een tandje geboren. Dus het kan zeker nu al! Dentinox hielp bij ons meestal niet echt genoeg, dus ik heb vaak een zetpil gegeven bij doorkomende tandjes.
Hopelijk is de pijn snel weer voorbij.
3 maanden geleden
Reactie op Eevee_
Dentinox is een goede tip, maar paracetamol kan je ook gewoon geven tegen p ...
Dankjewel voor je uitgebreide reactie!
Mijn zoontje is met 41 + 2 geboren en ik had net mijn huisarts aan de lijn. Die zei dat je inderdaad vaak ziet dat kindjes die wat langer in de buik zijn gebleven soms sneller doorkomende tandjes krijgen. Maar toch vind ik het heel apart en het voelt nog steeds alsof hij er veel te jong voor is. Het gaat allemaal zo snel, haha! 馃ゲ Ik ben nog amper uit de newborn fase.
Nogmaals bedankt voor de tips!
3 maanden geleden
Reactie op LiefsVal
Nurofen oraal!
dat zou ik echt niet zonder advies van een arts zomaar geven.
3 maanden geleden
Lekker een zetpil geven. Mogen ze prima hebben. Als je zelf flinke pijn hebt, ga je ook niet aan een gemberthee 馃槈