11 Reacties

4 maanden geleden

Hier hetzelfde. Dochtertje is 11 weken en doet dit al eventjes.

4 maanden geleden

Dit lijkt meer op overstekken, mijn 1e zoontje deed dit ook veel en had hierdoor een verkeerd gegroeit nekwervel

4 maanden geleden

Misschien idee om naar osteopaat te gaan? Misschien zit er iets niet lekker in haar nekje of rug

4 maanden geleden

Dit lijkt me meer op overstrekken. Het zou dus kunnen dat je kindje last heeft van nek/rugwervels. Ik zou echt even naar de kinder fysio of osteopaat gaan

4 maanden geleden

Bedankt voor het meedenken! We zijn echter al bij de osteopaat geweest en lichamelijk is er niets aan de hand 🍀.

4 maanden geleden

Onze meid van 10 wk doet dit ook, en zijn ook al bij een osteopaat geweest! Ze huilt echter niet als ze zo ligt, maar als we haar wat helpen met door draaien begint het gekrijs. Zelf denk ik dat het "perongelijk" gaat doordat ze haar lichaam (in dit geval benen) aan het ontdekken is. Ze trappelt veel, en als ze zich kan afzetten draait ze (onbedoeld?) op haar zij.

4 maanden geleden

Herkenbaar! M'n dochter lag op deze leeftijd zelfs met der neus en mond helemaal tegen de rand van de co-sleeper aan. Doodeng! Maar het maakte niet uit hoe vaak we haar teruglegden, ze wipte steeds weer naar de rand. Onze zoon begint nu hetzelfde gedrag te vertonen. Denk dat het onderdeel is van de ontwikkeling, ze gaan natuurlijk steeds meer kunnen.

4 maanden geleden

Heel herkenbaar, alleen begint ze bij ons niet te krijsen. Ik heb het idee dat het bij de ontwikkeling hoort en ze aan het ontdekken is.. ik weet niet of je haar inbakert, maar bij ons helpt dit. Hierdoor kan ze niet zo woelen/omdraaien..

4 maanden geleden

Reactie op RB1995

Onze meid van 10 wk doet dit ook, en zijn ook al bij een osteopaat geweest! ...
Ja precies wat jij omschrijft idd! Soms is ze ook aan het trappelen en trekt dan haar benen op en gooit ze opzij waardoor ze dus ook weer zo’n rare draai maakt.

4 maanden geleden

Reactie op saffiee

Herkenbaar! M'n dochter lag op deze leeftijd zelfs met der neus en mond hel ...
Aaah ja herkenbaar! Als we haar gewoon in haar bedje leggen gaat ze ook het hele bed door. Ingebakerd valt het gelukkig mee dan maakt ze een draai op dezelfde plek

4 maanden geleden

Reactie op Josje24

Heel herkenbaar, alleen begint ze bij ons niet te krijsen. Ik heb het idee ...
Ja, wij bakeren haar alleen ‘s nachts in. Overdag doet ze haar dutjes wanneer en waar uit komt maar draait dan dus de hele ruimte rond. Vanmiddag maar eens ingebakerd om te kijken of dit helpt zodat ze wat langere dutjes kan doen overdag en ze slaapt nu al 2,5 uur 😱🙏🏼 dat waren we niet meer gewend haha.