Hoi mama鈥檚
Maandag begint mijn 1e werkdag weer馃槶. Ik geef borstvoeding alleen hoelang moet ik kolven per keer. Ik heb een dubbele handsfree borstkolf. Ik wil geen overproductie krijgen en mijn kindje zelf drinkt de ene keer 20 min (2 borsten) en de andere keer langer of korter.
Hoelang kolven jullie PER BORST?
Overproductie krijg je niet. Als je dezelfde tijden aan houdt dat je kindje drinkt. Je kindje drinkt altijd meer uit de borst dan uit de kolf. 20 l en 20 r is vaak voldoende. Je kan ook 30 l en 30r doen dat is wel ongeveer het max
Ik kolf 10 minuten links, daarna 10 minuten rechts. Heb dan ong 190ml. Zoontje drinkt ook ongeveer 10 minuten per kant dus ga ervan uit dat het zo goed gaat....
Ik kolf 15 minuten dubbelzijdig met mijn elektrische kolf. Of met mijn handkolf net zo lang tot het aantal cc dat ik nodig heb. Dat is vaak 5-10 minuten in totaal.
Volgens mij draait het niet om de minuten maar om de hoeveelheid. Mochten je borsten snel leeglopen met kolven, dan kolf je maar kort. Mocht het langzaam lopen, dan kolf je langer.
Je probeert dan voeding af te kolven neem ik aan, dus ergens tussen de 80 en 120cc stoppen
Spannend de eerste werkdag! Ik zou proberen 15 minuten per borst aan te houden, en dan op de tijden dat je kindje normaal drinkt. Het kolfapparaat begint namelijk met opwekken en daarna continu kolven: je kindje zal tussendoor af en toe pauze nemen.
Mocht je nou zien dat je productie (te) veel toeneemt, dan kun je ook een paar minuten minder kolven. Mocht je zien dat juist afneemt, dan kun je iets langer kolven.