19 Reacties
4 maanden geleden
Ik zou dit denk ik aan het consultatiebureau vragen als ik jou was!
4 maanden geleden
Ik ging meer melk aanbieden als ik merkte dat mn kleine na de fles nog niet voldaan was. Als hij consequent zn flessen leesdrinkt kan je ook proberen op te hogen, kijken hoe dat gaat. Als het teveel is stopt hij vanzelf wel met drinken/duwt hij de fles weg. Met 5w kwam mijn zoontje ook nog elke 3 uur. Nu is hij 8w en laat hij er vaak 5u tussen. S nachts zelfs al 6u. Dat ging eigelijk een beetje vanzelf. 🙂
4 maanden geleden
Reactie op letsirkk
Hi! Ik kan je hier geen antwoord op geven maar wel benieuwd : waarom fullti ...
Hij pakt heel moeilijk live bv, soms echt uur tot 2uur bezig met aanleggen en als die dan uiteindelijk me borst heeft drinkt hij heel kort en valt in slaap of sabbelt er alleen aan.. met tepelhoedje gaat het iets beter maar dan valt hij ook in slaap en drinkt weinig. Hij komt dan met 20 min halfuur alweer vragen voor voeding. Dit heb ik 2 weken volgehouden en was zo kapot dat ik overgestapt ben naar fulltime kolven .. ook vermoeiend maar nu drinkt hij in ieder geval beter 😩
4 maanden geleden
Wij voeden vanaf het begin op verzoek en ik kolf vanaf t begin fulltime. Onze flesjes zijn al vanaf 4,5 week 120ml. Maar hij vraagt dan ook maar om 6 voedingen op een dag (heel soms 7). Ons zoontje is met 4820 geboren dus had ook meer nodig en kon ook wat meer aan. Ik durf niet te zeggen hoe dat bij jou is! Je kan t altijd proberen om bijv 120 aan te gaan bieden en zelf te laten komen voor voedingen. Goed kijken of hij niet veel teruggeeft ook, dat is een teken dat zijn maaginhoud t nog niet aankan
4 maanden geleden
Ik heb niet perse antwoord op jou vraag, maar ik kolf vanaf de 2e week al full time en ik heb altijd meer in de fles dan wat ze op drinkt. Ene keer drinkt ze 90, andere keer 100 en soms zelfs meer. Ik ga op haar ritme mee. Ik bied haar eigenlijk altijd vers gekolfde melk aan, dus wat over blijft gaat de koelkast in. Met borstvoeding hoef je niet zoals met kunst voeding om de zoveel uur te voeden. Ene keer komt me dochter 2 uur later weer, maar gebeurd ook steeds vaker dat ze 4/5 uur er tussen laat.
Ik las ook een paar reacties terug dat je ook nog live borst voeding geeft en dat het niet goed lukt met aanhappen. Heb je wel eens een lactatiekundige ingeschakeld? Of nagedacht over of er iets mis zou kunnen zijn met haar tongriem?! Ik heb eerste week ook geprobeerd om live borstvoeding te geven en ik had hetzelfde probleem. Met tepelhoedje ging het iets beter, maar ook niet denderend. Achteraf bleek dat haar tongriem en lip band veel te kort waren waardoor ze niet goed aan kon happen en vast kon blijven klemmen… Als je iets wilt weten, stuur me gerust een berichtje!!😉
4 maanden geleden
Reactie op letsirkk
Hi! Ik kan je hier geen antwoord op geven maar wel benieuwd : waarom fullti ...
Overdag? Of snachts ook? Mijn dochter komt overdag soms ook om de 1.5 uur maar ik vind dit prima
4 maanden geleden
Reactie op Taurus1994
Overdag? Of snachts ook? Mijn dochter komt overdag soms ook om de 1.5 uur m ...
Overdag! ‘s Nachts gaat het meestal prima eigenlijk. Vandaag was ook weer zo’n lekker dagje: vanaf 7:30 tot 10:00 gevoed, daarna van 12:30 tot 16:00 en weer om 17:00 en 18:00… Heb de hond kunnen uitlaten en dat was de dag alweer. Maar hij heeft nu ook steeds meer last van krampjes dus kan me voorstellen dat dat ook mee speelt, maar iets meer regelmaat voor mezelf zou wel heel fijn zijn. Vooral mentaal vind ik het pittig 🙃
4 maanden geleden
Ik kolf fulltime en geef haar wat ze nodig heeft. Nu met 6 weken is dat zeker wel 130ml per voeding a 7 keer. Wat ze teveel drinken aan borstvoeding spugen ze uit dus dan zal je het vanzelf merken.
Ik zou ook graag een keer minder willen voeden zodat ik ook tijd heb om tussendoor dingen te doen want haar vasthouden met die 2 kolfapparaten aan mn borsten is soms een uitdaging.
4 maanden geleden
Reactie op letsirkk
Overdag! ‘s Nachts gaat het meestal prima eigenlijk. Vandaag was ook weer z ...
Maar drinkt hij dan zo lang achter elkaar?
4 maanden geleden
Reactie op letsirkk
Ja denk dat er 10 minuten soms tussen zit… dan komt hij alweer 🙈
Wow wat bizar! Dat lijkt me heel zwaar
4 maanden geleden
Mijn dochter is bijna 7 weken en ik voed haar wanneer en hoeveel ze wilt.
3 maanden geleden
Reactie op Tamara Elisa
Mijn dochter is bijna 7 weken en ik voed haar wanneer en hoeveel ze wilt.
Welke app is dat?