18 Reacties

4 maanden geleden

Onze Louisa huilt ook veel als ze wakker is. Ze is nu 9 weken oud en ik vraag me ook af of het normaal is! Ik lees even mee 😃

4 maanden geleden

Hier huilt hij alleen als hij honger heeft of moe is eigenlijk. Hij heeft ook verborgen reflux en sinds we zijn gestart met pepti en maagzuur remmers in combinatie met zijn bedje omhoog is het over

4 maanden geleden

Sinds dat we Hero voeding gebruiken dat zou moeten helpen met de krampjes en de darmen is het een stuk minder geworden. Voorheen gaven we de normale voeding van de Kruidvat, maar dan was ze iedere keer onrustig vlak na het voeden. Dan viel ze in slaap en 15 min later werd ze weer wakker en ging ze huilen. Niet een beetje huilen, maar echt heel hard en het duurde daarna altijd een flinke poos voordat ze voldoende getroost was.

4 maanden geleden

Reactie op xWkiid

Sinds dat we Hero voeding gebruiken dat zou moeten helpen met de krampjes e ...
Gebruiken jullie hero comfort? En met welke reden? Ook reflux?

4 maanden geleden

Lastig hè? Hier ook een baby die veel aan het huilen is. Ze heeft best wel wat ongemakken gehad, darmkrampen, reflux, spruw... En gewoon veel moeite met de grote boze buitenwereld volgens mij. Heel anders dan haar grote zus die met 3 weken al breeduit naar ons glimlachte terwijl deze baby pas met 6 weken een voorzichtig glimlachje liet zien. Als een boer met kiespijn hoor🙈 Ze is vandaag 10 weken en ik kan zeggen: ja, het wordt minder. Ze huilt nog steeds best veel, is snel ontevreden, zeker als ze moe is, maar ze lacht inmiddels ook met heel haar gezicht en begint te 'kletsen'. Eergisteren had ik pas het eerste echte contactmomentje met haar wat gepaard ging met veel aaaahhh en oooohhh geluiden, dus echt reageren op mijn geklets tegen haar. Maar ja, sommige baby's huilen inderdaad zo veel en ja, het wordt echt beter.

4 maanden geleden

Misschien 10 minuten op een dag, al dan 5 minuutjes, sommige dagen helemaal niet. Huilt alleen af en toe als ik bezig ben met peuter 😅 Even ter aanvulling: ik geef wel volledig bv, baby heeft 2 keer een beetje gespuugd dus totaal geen reflux hier. Ook sinds week 2 begonnen met buikmassages waardoor de krampjes eigenlijk vanaf het begin minimaal zijn geweest. Baby kan makkelijk een uur alleen liggen zonder te huilen, en is gek op tummy time. Dus al met al geluk met zijn lichaampje!!!

4 maanden geleden

Bij ons nooit meer dan een minuut aan een stuk gehuild in heel dr leven, en dat is dan ook maar 3 keer gebeurd: bij krampjes en een keer dat ze niet in de autostoel wilde. Ze huilt eigenlijk nooit. Ze kan wel soms een kreet geven als het te lang duurt voor ze borstvoeding krijgt. Als je dan wacht gaat ze wel huilen maar zo ver komt het eigenlijk nooit.

4 maanden geleden

Die van ons huilt wel veel ja, nu 7 weken en eigenlijk altijd als hij wakker is en geen speentje in zijn mond heeft, dan huilt hij. Super frustrerend.

4 maanden geleden

Bijna niet… alleen als het flesje echt lang duurt. Slaapt verder ook echt heel goed. Tussendoor veel lachen en rondkijken..

4 maanden geleden

Bijna niet… alleen als het flesje echt lang duurt. Slaapt verder ook echt h ...
Overigens wilt ze geen speen, dus wordt niet ‘gesust’ of dergelijke.

4 maanden geleden

Bijna niet, alleen bij krampjes en honger eigenlijk. Verder ook geen speentje, deze wilt zij niet. Ze is ook vrij zen en reageert veel op haar grote zus dmv lachjes en geluiden

4 maanden geleden

Reactie op Mandy Krouweel

Hier huilt hij alleen als hij honger heeft of moe is eigenlijk. Hij heeft o ...
Welke maagzuurremmers? Via de huisarts voorgeschreven gekregen?

4 maanden geleden

Hier huilde ze vanaf de tweede week non stop. Als ze wakker was, huilde ze en ze was nogal veel wakker helaas. Heb er vrij regelmatig naast zitten meehuilen. Het huilen neemt nu gelukkig af, ik denk sinds een week of 2-3. Ze is nu 9 weken. Ze kan nu op wakkere momenten in haar mozesmandje gelegd worden en is dan eigenlijk heel tevreden een beetje aan het grijnzen en ‘kletsen’. Tussen 18:00-20:00u is het alsnog eigenlijk standaard raak. Ze huilt, nee krijst, zonder te stoppen en niets werkt. Ergens rond 20:00u gaat ze naar bed na een fles en dat is het moment dat het stopt. Dus huilen doet ze zeker nog, alleen gelukkig wel minder dan de eerste weken.

4 maanden geleden

Ons kindje is 9,5 week oud en huilt ook behoorlijk veel, soms tot krijsen aan toe. We merken inmiddels wel dat het ietsje minder wordt en hij meer lacht en vooral bezig gehouden moet worden met de muziek mobiel of een speeltje. Echt lang in de box gaat niet zonder ons. Ook bij het in slaap vallen heeft hij erg veel aandacht en knuffels nodig en is het ook vaak huilen. Soms best wel moeilijk. Inmiddels merken we wel dat hij wat meer verschillende type huiltjes gaat krijgen en ontdek je nu iets meer wat er aan de hand is aan de huiltjes, eerder hoorden we daar geen verschil in. Ons mannetje krijgt moedermelk (Kolf fulltime) en we hebben niet erg de indruk dat hij veel krampjes of iets heeft

4 maanden geleden

Ons dochtertje van morgen 10 weken huilt eigenlijk zelden of nooit. Alleen als ze niet snel genoeg te drinken krijgt. Maar dan is het zo over als ze wel krijgt. Wel kan ze een beetje zielig mopperen. En als ze last heeft van d'r buikje kan ze ook wel wat kreunen. Maar zodra er dan een boertje komt of een harde wind is het weer over. We mogen hier dus echt niet klagen!

4 maanden geleden

Ons zoontje van 8,5 week huilt eigenlijk nooit. Hooguit een keer een kreet maar huilen heeft ie alleen even gedaan toen hij geboren werd. Hij begint wat te smakken voor voeding en ik zorg ervoor dat ik hem optijd aanleg. Met krampjes kan ik wel aan hem merken dat hij wat ongemak ervaart, dan schopt ie wat met z'n beetjes. Verder slaapt hij veel. Zijn broer en zus huilden op jonge leeftijd overigens ook zelden.

3 maanden geleden

Ons zoontje van 10 weken huilt niet als hij een rustige dag heeft gehad en anders wel. Denk gemiddeld 1 uur per dag, vooral in de avond. Mijn dochter huilde als baby veeeel meer. Ik denk wel de het grootste deel van de dag. We hadden herriestoppers in overdag en het was heel zielig. Kan zo verschillend zijn..