10 Reacties

5 maanden geleden

Heb je aan een poepluier laten ruiken?

5 maanden geleden

Reactie op Xxxxkusje

Nee niet gedaan, die hebben we wel genoeg dus zou dat inderdaad eens kunnen proberen. Daar had ik zelf nog niet aan gedacht

5 maanden geleden

Reactie op Xxxxkusje

Wilde dit jnderdaad zeggen Ik heb 2 honden (staffords) en 1 er van deed wa nerveus naar de baby. Ik had alle Luiers die gebruikt waren in een vuilniszak gedaan en weg gezet grwoon open (gaat stinken) de hond had alle Luiers er uit gehaald en verscheurd sinds dien is hij heel beschermend naarbde baby en wil hij heel de tijd vij haar om te kroelen ❤️

5 maanden geleden

Heb je het eerste mutje toevallig nog? Die zou je bv kunnen meegeven als je hond weer naar je ex partner gaat zodat je hond kan wennen aan de geur. Hebben we bij onze lab ook gedaan toen hij bij mijn schoonouders was. En eerst laten wennen en daarna pas hele dagen. 1ste dag werd hij ook druk als ze ging krijsen maar nu reageert hij alleen positief. (Kwispelen en af en toe komen om aan haar te snuffelen en likken).

5 maanden geleden

Je hebt een instagram account dogmeets_baby, die heeft veel informatie

5 maanden geleden

Ik kan me voorstellen dat dat echt spanning geeft bij je. Wij hebben ook een hond en we kregen van een bevriende dierenarts de tip om vooral duidelijk te zijn naar de hond in wat je van hem verwacht. We hadden babyhuilgeluiden aan gezet in huis en toen gingen we een pop troosten. Onze hond blafte toen ook. We hebben hem naar zn plaats gestuurd en lekkers gegeven. De keren daarna dat we die geluiden aan hadden, keek hij nog wel even naar ons, maar bij bleef op z'n plaats en dan stelden we hem gerust en gaven we lekkers. Op een gegeven moment reageerde hij helemaal niet meer. Toen de baby er eenmaal was, hebben we de hond laten snuffelen en verder duidelijkheid wat wel en niet mag en toen was het goed. De geluidjes zijn niet meer vreemd nu, hij weet dat het erbij hoort. Misschien hebben jullie hier ook iets aan! Een collega van mij had advies gevraagd van een honden gedragstherapeut en zij vond dat heel goed helpen.

5 maanden geleden

Wij hebben hier 10 honden in een kennel in de tuin (sledehonden) en op het moment dat ik bevallen was in het ziekenhuis en mijn man even naar huis ging om de honden te verzorgen had hij al een vieze romper meegenomen. Nu moet ik wel zeggen dat de helft van de honden al anders op mij reageerde sinds mijn zwangerschap (beschermender) Toen we thuis waren hebben we de honden 1 voor 1 laten kennismaken. Nu zijn de honden enorm verliefd op haar, als ik tijdens voer tijd met haar in de draagzak bij de honden kom hebben ze enkel oog voor haar, (vergeten dan zelfs te eten) als ze haar door het raam zien worden ze helemaal blij en ze zijn duidelijk meer aan het waken bij vreemden. Neem het stap voor stap. Geef inderdaad geur van je kind mee als die weer weggaat, en positief belonen als het goed gaat. Het is een enorme stap voor een dier zo'n extra bewoner in huis.

5 maanden geleden

Bedankt voor alle tips, echt heel fijn ❤️ We hebben haar poepluiers laten ruiken, dat heeft ze wel even intensief gedaan. De avond was ze erg rustig en kijkt minder op van geluiden die ze al kent. Het blijft nu bij onverwachte bewegingen, gisteren nog 1x gegromd en vandaag niet meer. Stapje voor stapje dus… met voeden begon ze even te blaffen en heb haar naar de mand verwezen waar ze rustig dan weer lag. De box blijft een ding… we gaan deze nu als ze er is verder van haar mand zetten, om het op te bouwen en geluiden aanzetten zonder Julia erin. Het mutsje geven we mee als mijn ex haar komt halen. Verder geven we haar veel positieve aandacht wanneer ze rustig blijft en niet reageert op geluiden en op haar plek blijft liggen wanneer ze de situatie spannend vind. Hopelijk vind ze een beetje haar rust dan in de nieuwe situatie en wij dus ook 🙂

4 maanden geleden

Inmiddels zijn we 3 weken verder en is mijn hond tussentijd weggeweest bij mijn ex. Gezien alle fijne tips die ik heb gehad, leek het mij wel leuk om een update met jullie te delen. Het heeft een lange adem nodig gehad, maar inmiddels gaat t heel goed! Het blaffen en grommen is er helemaal af 🙂 laatst was ik Julia aan t voeden en kwam ze haar kopje erbij leggen. De kinderstoel is ze inmiddels aan gewend en heeft ze geen problemen meer mee. Vanaf vandaag durfde ik Julia weer langer in de box te laten. Ik merk dat de hond t “spannend” vind door alert te kijken maar ze reageert niet.

4 maanden geleden

Wat ontzettend fijn voor je! Wat een opluchting 😀