5 Reacties
2 maanden geleden
Huid op huid is altijd goed, maar het advies is vooral voor in het begin. Ik moet ook zeggen dat ik het nu niet meer doe. Met de warmte vond de baby het ook niet lekker. We knuffelen nog wel veel, maar ik merk dat de baby liever in zn box ligt te spelen dan dat hij op schoot zit oid. Mn 1e was juist wel een baby die het liefst de hele dag bij je zat. Ik probeer de baby te volgen; de een heeft er meer behoefte aan dan de ander. Maar het is nu zeker geen "verplichting" meer. Als je baby het fijn vindt, lekker blijven doen. 😄
2 maanden geleden
Haha wij hebben nooit huid op huid gedaan, enkel na de bevalling toen ik terug kwam van m’n keizersnede.
Onze baby HAATTE bloot zijn. We hebben het in de kraamweek 2 keer geprobeerd, in een warme ruimte met een deken om ons heen, maar mijn zoontje krijste net zo lang tot wij hem aangekleed hadden 😅. Dit ging ook zo met verschonen, badderen, etc: bloot = krijsen. Inmiddels vindt ‘ie bloot zijn prima en hebben we wel huid op huid contact bijv tijdens wassen en omkleden, na het badje, etc. maar verder niet hele huid op huid momenten. 😋
Lekker blijven doen als het goed voelt voor jullie! En van genieten samen 🥰
2 maanden geleden
Ik las laatst dat het zelfs voor peuters nog goed is en allemaal voordelen heeft dus lijkt me zeker eerste halfjaar zin hebben! Is ook fijn samen knuffelen natuurlijk 😊