22 Reacties
4 maanden geleden
Misschien krijgt hij niet genoeg voeding binnen via de borstvoeding waardoor hij honger blijft houden
Ik geef zelf flesvoeding nou is dat wel anders natuurlijk maar ik had het zelfde met mijn dochtertje ze was ook steeds veel aan het overgeven en echt ontroostbaar van de krampjes etc meteen na de voeding dat ze aan het huilen was beetje hetzelfde als u omschrijft
Ik heb hero voeding en ben er nu hero comfort bij gaan geven
Ze krijg 120 water en dan 4 schepjes 2 van de normale Hero en 2 van de comfort en sinds ik dat gebruik is ze veel rustiger heeft geen kramp meer geeft niet meer over en heb echt het idee dat ze goed verzadigd is van der voeding
Is nu een heel tevreden kindje
Ze is bijna 3 weken oud
Misschien dat dit een tip is
Ik snap dat u misschien borstvoeding wilt geven maar misschien dat u kleintje niet genoeg voeding binnen krijgt van de borstvoeding of niet goed verzadigd is ervan
4 maanden geleden
Dit klinkt als het begin van het verhaal van mijn eerste kindje. Het eerlijke verhaal? Ik ben fulltime gaan kolven om de melk per fles aan te bieden met johannesbroodpitmeel. Ik lees dat dit advies inmiddels anders is; juist niet meer indikken.
Al met al; dat hielp hier wel wat. Maar echt een levensveranderende oplossing hebben wij nooit gevonden. Osteopaat, de hele dag dragen in de draagzak ivm zwaartekracht, bedje 60 graden omhoog zetten, we hebben alles geprobeerd. Het huilen hield aan en ja dat was heel zielig en heel zwaar. Het heeft echt een deel van de babytijd verpest. Als mijn man thuis kwam dan nam hij het over en ging ik even alleen naar buiten. Dan hoorde ik mijn zoontje nog steeds huilen als ik buiten liep. Echt verschrikkelijk. Helaas heeft alleen de tijd de reflux doen verhelpen. Rond een maand of 9 hield de verborgen reflux op, en daarmee het huilen. Want ja, hij had er heel veel last van.
Ik hoop dat jij een betere/helpende oplossing kunt vinden! Helaas is het in veel gevallen gewoon het klepje naar de maag wat goed verder moet ontwikkelen om de klachten te verhelpen. Het ene kindje heeft daar oor gewoon meer last van dan het andere kindje.
4 maanden geleden
Wat vervelend zeg. Wat kan je je dan machteloos voelen hè. Dikke knuffel en veel sterkte.
Jouw verhaal had de mijne kunnen zijn. Onze zoon (van 2022) was ook een huilbaby en had ook last van verborgen reflux en kraampjes.
Hij kreeg op een gegeven moment Forlax voor zijn darmen en nexium tegen de pijnklachten van de reflux. Dit haalde de scherpste randjes er vanaf. De osteopaat en kinderfysio konden helaas niet zoveel voor ons betekenen.
Het huilen werd na gebruik van de medicatie wel wat minder, maar hij was wel nog steeds een huilbaby.
Na 9 maanden stopte het huilen opeens en was het een onwijs blije baby en nu dreumes.
Vaak moeten ze er overheen groeien, over die darmkrampen en reflux. Ik vervloekte iedereen die zei ‘geef het tijd’. Vooral de huisarts en kinderarts… Maar het is helaas wel echt zo.
4 maanden geleden
Knuffel voor jullie, dat slaapgebrek is echt killing. Ik zie wat reacties waar dit lang aan hield dus wilde even laten weten dat het ook anders kan. Onze oudste had (3 jaar geleden) vanaf nacht 3 ook heel veel krampjes. Achteraf gezien zijn we toen in een vicieuze cirkel beland van wakker worden door krampjes. Het makkelijkst te troosten aan de borst, waardoor veel drinken, meer krampjes, oververmoeid kind, slechter slapen etcetera. Bij ons ging het na een week of 8 echt wel veel beter met de krampjes en werd het een veel meer tevreden baby. Nu bij de tweede geef ik als hij 's avonds krampjes heeft veel eerder een speen ipv de borst om te voorkomen dat er in dezelfde vicieuze cirkel belanden. Hij heeft ook wel echt minder krampjes en of dat door het minder snel de borst geven komt of gewoon omdat dit een ander kind is zo ik nooit weten. Tips, vraag hulp zodat je zelf af en toe een paar uur echt goed kan slapen, maar er het beste van als de baby op je slaapt (leuke serie/ goed boek/ eten/ drinken binnen handbereik). En heel veel sterkte gewenst! Het gaat over alleen weet je pas achteraf wanneer.
4 maanden geleden
Hoi! Heel herkenbaar hier hetzelfde verhaal en het is rete zwaar. Ik heb ook al gekolfd en flesjes gegeven maar dit maakte het voor mijn idee alleen maar erger.
Wij hebben nu nexium gekregen van de kinderarts en dit maakt het naar mijn idee rustiger.
Is het geen koemelk allergie? Misschien koemelk vrij dieet proberen?
Misschien voel je nog iets voor pro biotica. Een speen? Misschien lijkt het alsof die wil drinken maar heeft hij zuigbehoefte?
Het is echt mega pittig.
4 maanden geleden
Wij hebben dit met onze zoon van net 2 ook gehad. Dus heel herkenbaar helaas. Wat hier heeft geholpen is een combinatie van osteopaat, veel in de draagzak en nexium. Het huilen bleef wel aanwezig, maar werd wel een stuk minder. Achteraf had ik misschien minder moeten aanleggen/voeden. Ik denk dat ik een deel van de krampjes op die manier had kunnen voorkomen. Maar ik wist toen niet beter, iedereen bleef zeggen dat aanleggen juist troostend werkt. En dat is ook zo, maar door de grote hoeveelheid melk kreeg hij wel meer last van zijn buik.
Nu bij de tweede probeer ik echt veel minder aan te leggen. Wanneer het geen honger is bied ik speen/vinger aan. Nu een veel rustigere baby, maar het is natuurlijk ook een ander kindje. Dus niet helemaal vergelijkbaar.
Dus mijn tips in het kort:
Probeer niet te veel te voeden, goed rechtop houden, draagzak proberen, white noise kan helpen en naar de huisarts voor overleg en eventueel medicatie. Oja, wissel af met je partner, vraag hulp van familie en doe oordopjes (eventueel met muziek) in als hij huilt. Dit maakt het huilen niet minder, maar zo kon ik het wel wat beter aan.
4 maanden geleden
Hier hetzelfde alleen dan een flesvoedingsbaby.. proberen nu pepti voeding al ruim anderhalve week maar ik vrees dat we huilbaby nummer 2 hebben deze keer. Zuslief was 4 jaar geleden ook zo die kreeg uiteindelijk neocate, omeprazol voor het zuur wat allemaal nog niks deed maar uiteindelijk een week ziekenhuis opname op de huilpoli. Daarna kreeg ik een meisje terug die ritme had en dat was al fijn. Al was het eerste jaar gewoon met alle reflux enz echt hel. Nú gister ik zat er zo doorheen hij bleef krijssen niks is goed dan weet je het gewoon niet meer. Doe zo mn best en ik krijg hem niet stil, mijn man ook niet. De osteopaat zei dat hij helemaal vast zit, zn darmen, middenrif, nek, kaken alles. Ze heeft het los geprobeerd te maken vrijdag moeten we nogmaals. De huisarts belt woensdag nog terug maar menn ik ben kapot echt hij huilt zoveel.. en het is alsof ik opeens weer 4 jaar terugga in de tijd. Heel pittig als ik het zo van jou lees denk ik aaahh wat ontzettend pittig ook voor jullie! Het lijkt uitzichtloos maar uit ervaring weet ik wel echt dat het echt beter gaat worden. Hier na het eerste jaar de vorige keer hoop nu eerder maar ben dol op mn dochter, mn zoontje ook hoor maar moet echt weer even de power vinden om het vol te houden momenteel
4 maanden geleden
Forlax en Nexium waren hier ook een goede hulp bij de vorige in 2022, iig om de scherpste randjes er vanaf te halen. Maar ja, het is vreselijk vermoeiend en niks helpt écht, behalve tijd :(
4 maanden geleden
Mijn zoontje is momenteel opgenomen in het ziekenhuis. Hij had een zware ontsteking maar daardoor kwam ook naar boven dat hij heftige reflux heeft. Hij is natuurlijk onwijs geprikkeld door de pijn van de ontsteking waardoor die reflux hem nu teveel word en hij al 4 dagen 24 uur per dag huilt. We zijn nu gestart met johannes brood pitmeel en dit lijkt de omslag te zijn. Ik durf het nog niet te hard te zeggen. Maar daardoor zit er wel verbetering in. We hebben het bedje omhoog gelegd zodat hij niet helemaal plat ligt. Misschien als je kolft eens proberen wat die johannes brood pitmeel doet?
4 maanden geleden
Tussen week 4 en 6 maken baby’s ook hun eerste sprongetje door. Dit gaat gepaard met meer huilen en hangeriger zijn dan normaal. Duurt minimaal een dag en maximaal een week!
Erg vervelend als je kindje al last heeft van klachten en dan door het sprongetje nog extra ongemak ervaart!.
Geen idee of dit het is hoor! Maar wellicht wel en bied het wat rust om te weten dat het na een week voorbij zou moeten zijn.
4 maanden geleden
Hoi hoi, het lijkt alsof ik mijn eigen verhaal zit te lezen. Bij ons is het zo dat het echter al vanaf de geboorte gelijk nooit rustig geweest is. We hebben al vanalles geprobeerd.
*nutrilon omneo
*probiotica
*infacol
*fysio
*osteopaat
Ook leven we alle 'regels' na voor (verborgen) reflux..
Vorige week zaten wij er volledig doorheen en heb ik de dokter gebeld. Hier gezegd dat wij op zijn en niet meer weten wat te doen. Hij heeft ons doorverwezen naar de kinderarts. Misschien kun je dat ook doen?
We hebben zelfs de moeilijke keuze gemaakt om haar 1 nachtje bij oma en opa te laten logeren omdat wij het gewoon echt niet meer trokken, dit heeft wel voor weer wat meer rust gezorgd bij ons.
Ik weet namelijk zeker dat ons meisje ergens last van heeft, heb jij dat ook?
Sinds vrijdag zijn wij overgestapt op hero comfort + AR (flesvoeding) en het lijkt erop dat ze hier wel iets beter van word, maar nog lang niet zoals het zijn moet.
Wacht niet te lang met aan de bel trekken als je je zo voelt. Je zoontje voelt jullie 'stres' ook en zal daarom misschien ook onrustiger worden. En ik weet het, is makkelijker gezegd dan gedaan!
4 maanden geleden
Hi lieve mama, het lijkt alsof ik mijn eigen verhaal lees. Dus als eerste een dikke knuffel voor jou! En je doet het goed mama, vergeet dat niet. Het lijkt zo uitzichtloos en dat je niks goed doet maar jullie doen het super!
Onze meid is 1 april geboren (5 weken te vroeg) en meteen toen ze thuis was begon het gehuil. Eerst alleen ‘s avonds toen kwam de nacht er bij en laat de hele dag door en sliep ze nog maar 6 uurtjes gemiddeld in 24 uur tijd. Alles geprobeerd tegen krampjes/(verborgen) reflux wat er maar te bedenken is. Niks leek te helpen.
Na 8 weken hadden we het diepte punt bereikt en zeiden we tegen elkaar dat het echt niet langer zo verder kan gaan. Naar de huisarts geweest volgende dag naar kinderarts geweest. Uit eindelijk is ze 4 nachten opgenomen geweest op de huilbaby poli. Ze is nu een stuk rustiger en heeft nog wel een huil moment tussen 17:00 - 21:00 voor de rest is ze lekker chill of aan het slapen. Ze heeft meer regelmaat en structuur gekregen en wij konden zo goed bijtanken. De spanning en stress die wij hadden voelde zij ook heel goed. Ook waren wij over gestapt op Hero comfort+ dit leek ook veel te helpen!
Dus ik zou zeker als ik jou was aan de bel trekken! En een doorverwijzing vragen voor de kinderarts. Voordat jullie het punt bereiken die wij hebben bereikt.
Heel veel sterkte, het komt echt goed! ❤️
4 maanden geleden
Reactie op Kris23
Hoi hoi, het lijkt alsof ik mijn eigen verhaal zit te lezen. Bij ons is het ...
Onze dochter is inmiddels opgenomen in het ziekenhuis ter observatie. Zij zagen gelijk dat ze op voeding reageerde en de kinderarts heeft ons meteen nutrilon pepti voorgeschreven. Het is nu afwachten hoe ze daar op gaat reageren. Ze blijft de komende dagen nog in het ziekenhuis om goed te kunnen observeren.
4 maanden geleden
Reactie op Kris23
Onze dochter is inmiddels opgenomen in het ziekenhuis ter observatie. Zij z ...
Hoe is het nu met jullie? 😘
4 maanden geleden
Reactie op Anoniempje07
Hoe is het nu met jullie? 😘
Lief dat je nog aan ons denkt. Ze heeft uiteindelijk een week in het ziekenhuis gelegen. Ze heeft medicatie voor verborgen reflux gekregen en ze krijgt nogsteeds de pepti. Sinds de medicatie hebben we een heel ander baby'tje. Het huilen is duidelijk minder gelukkig. Ze is nogsteeds wel vaak onrustig en ze stoeit nog altijd met de voeding dus hierop moeten we denk ik nog even verder kijken maar er zijn hele grote stappen gemaakt! 🥰
4 maanden geleden
Reactie op Kris23
Lief dat je nog aan ons denkt. Ze heeft uiteindelijk een week in het zieken ...
Wat voor een voeding hebben jullie? Hier bleef de onrust ook ondanks medicijnen voor maagzuur. Johannes brood pitmeel leek de oplossing in combinatie met al het andere. Zou hier zeker even naar kijken!
4 maanden geleden
Reactie op Mandy Krouweel
Wat voor een voeding hebben jullie? Hier bleef de onrust ook ondanks medici ...
Ze heeft nu nutrilon pepti! Ik zat er inderdaad aan te denken om het te gaan indikken. Hiervoor kreeg ze namelijk hero comfort + AR en toen was het spugen wel minder. Maar de reflux heel erg. Maar toen had ze nog geen medicatie!