7 Reacties

3 maanden geleden

Misschien minder vast houden aan tijden en meer mee gaan met de flow van je baby. Als hij huilend wakker word is het meestal wel een teken dat hij nog niet klaar is met slapen, je kan proberen hem dan vast te houden zodat hij weer inslaap valt en de rest van het dutje bij jou doet.

3 maanden geleden

Reactie op Quinty Wijnschenk

Misschien minder vast houden aan tijden en meer mee gaan met de flow van je ...
Hij wordt na het eerste dutje wel vrolijk wakker, maar na een kwartier is het huilen. Als ik hem dan weer wil laten slapen lukt het gewoon niet meer.. Of ik moet na zijn eerste dutje blijven door strijden, maar dan lukt het ook niet hem in slaap te krijgen en worden we beide gefrustreerd.. In beide situatie is het frustratie 😭

3 maanden geleden

Waarom wil je dat hij langer slaapt? Is hij nog moe ondanks dat hij wakker wordt? Hier wordt oks zoontje rond 8.30 wakker, dan drinken en vrolijk, vaak nog lekker lui in bed bij ons. En dan valt hij op een gegeven moment ook in slaap. Maar meestal ook maar kort . 1 cyclus. Snap ik wel na een lange nacht slapen

3 maanden geleden

Ik zou de fles eerder geven en langer slapen loslaten. Ik hield mij eerst aan een tijden schema en had daardoor een veel huiligerige baby. Nu ik dat heb losgelaten en de baby zijn gaan volgen is het veel meer genieten en hebben daardoor ook in de avond/nacht nu een fijner ritme.

3 maanden geleden

Als ik het goed lees wordt hij tussen 9:15 en 9:45 wakker toch? En na kwartier huilen zou dan 9:30 a 10:00 zijn. Dat is 3 uur na zijn laatste fles van 7;00. Dan kan hij toch gewoon honger hebben.. na 3/4 uur drinken is normaal en kindje wilt echt niet na kwartier al slapen, dus dan komt het huilen om iets anders. Ik zou meer je kindje volgen ipv een vast schema volgen. Die van mij zijn 1e slaapje is meestal 45 minuten. Ook niet gek, hij heeft er net een lange nacht opzitten. Zijn slaapjes erna of rond de lunch is dan een langer slaapje aangezien hij dan al weer wat langer wakker is.

3 maanden geleden

Hoezo moet hij langer slapen en hoezo geef je dan niet eerder de fles? Je kindje geeft het zelf aan waar hij behoefte aan heeft he, niet een schema. Probeer je kindje te volgen en je eigen gevoel 😊