15 Reacties
3 maanden geleden
Heel herkenbaar. Niet kwam bij ons pas na 8 weken( na haar sprong ) toen kon ik haar weer even wegleggen
3 maanden geleden
draagzak en verder vooral de boel de boel laten en accepteren dat je huishouden met een nieuwe baby even op de 2de plek komt.
3 maanden geleden
Zodra ze ong 20 minuten slaapt kan ik haar wegleggen en blijft ze nog wel een tijdje slapen. Verder draagzak of in slaap brengen in kinderwagen door rondjes ermee te lopen en dan kan ik haar dus gewoon laten staan zodra ze even slaapt. En de lat iets minder hoog leggen, wat vandaag niet komt, komt morgen wel weer. En wat vandaag echt moet kan ook savonds als mn man thuis is en dan mag hij kiezen of hij met de baby bezig wil of met het huishouden
3 maanden geleden
Ik pak mijn kans in de ochtend na de ochtendvoeding. Vaak heb ik dan m’n handen wel vrij om de was te doen, hier en daar op te ruimen, wat af te nemen, etc.
Grote taken zoals dweilen, bed verschonen, afstoffen en grondig soppen in huis doe ik wanneer mijn man thuis is, dus of in de avond of in het weekend.
Overdag doe ik de was nog in de droger of hang ik het op, en als mijn zoontje slaapt dan pak ik mijn kans óf om hier en daar wat taakjes op te pakken óf om zelf even te relaxen/eten/etc.
Aan het eind van de dag is hier alles wel schoon en opgeruimd maar het is niet zo brandschoon als vóór m’n bevalling. Ik ben daar zelf, ondanks mijn smetvrees, oké mee. Ik doe wat ik kan, het huis is schoon en opgeruimd en de was gaat lekker door en dat is belangrijk en daarnaast heb ik veel tijd over om lekker te knuffelen met mijn zoontje van acht weken.
Mijn zoontje is ook heel aanhankelijk, merk dat het nu wel iets makkelijker voor hem is om in de box te slapen. Dus het wordt hier al iets beter. Toch wilt hij nog heel vaak bij ons liggen en daar geef ik mij aan over. Ik ga mee op zijn ritme en behoefden!
3 maanden geleden
Zo goed kom ik eraan toe😅. Staat al dagen zo.
Ik kies ook wat ik doe. De keuken netjes, de wc’s in orde. Ik ruim tussendoor niet meer op achter mijn 6-jarige maar doe het samen met hem (wedstrijdje wie het snelst is) tegen het einde van de dag. Dus beetje prioriteren.
Daarnaast als ik het in mijn hoofd haal dat het moet, dan in de draagzak mee.
3 maanden geleden
Robotstofzuiger/dweil helpt hier heel erg. Als ik de was buiten ophang is ie erbij in draagzak of wagen en als ie slaapt even snel wat dingen tussendoor.
3 maanden geleden
Misschien een kneussige tip en misschien staat het elders al.
Maar ons kindje vind het dus fijn om in het wippertje in de buurt te liggen. Kwam mijn man achter.
Ze kan ons dan toch veel beter zien en kijkt lekker om zich heen.
Ik dacht zelf dat de box beter licht en ze ook veel kan zien maar mijn man had gelijk, ze is tevree in het wippertje en wordt er ook moe van en kan dan weer slapen in de box
3 maanden geleden
Ons meisje, nu 8 weken, laat zich ook niet makkelijk weg leggen. Overdag tijdens dutjes op de buik in de kinderwagen of als ze in haar wakker tijd zit tijdens het koken bijvoorbeeld in de triptrap met newbornset. Dan ‘praten’ we over het koken en dat vind ze helemaal gezellig