25 Reacties
4 maanden geleden
Reactie op Maanlicht
Kan je inmiddels je baby af en toe wegleggen of zelf laten slapen? Ik hoop ...
Ik ben er wel mee bezig zodat ik inderdaad ook mijn handen vrij kan hebben om iets te doen in huis
Vind het deels zelf nog heel fijn haar in mijn armen te hebben slapen en er zijn dagen dat ze dan ook beter slaapt dan in haar bedje.
4 maanden geleden
Ik probeer elke dag iets te doen. Elke maandag bijvoorbeeld alles afstoffen, zo weet ik precies wat wanneer is gedaan en is de taak niet zo groot in mijn hoofd. (Best fijn voor een adhd brein 😂). Ook accepteer ik gewoon als het anders loopt. Mijn man probeerd dan gewoon na zijn werk bij te springen. Hopelijk vind je voor je zelf een manier die ook fijn werkt!
4 maanden geleden
Ons zoontje van 6 weken oud slaapt meestal in de ochtend nog een slaapje van zo'n 2 a 3 uurtjes en dan probeer ik veel in huis te doen en mijn tijd te benutten (ik doe nooit een middag dutje of iets). Verder verdeel ik het goed over de hele week. Dus niet het hele huis in 1 keer maar ik splits het in deeltaken op. En als ons zoontje echt erg aanhankelijk is dan doe ik bijvoorbeeld de was opvouwen of stofzuigen met hem in de draagzak bij me. Ik heb in ieder geval om frustraties te voorkomen het los gelaten dat ik iedere dag iets af krijg. Want het ligt er maar net aan hoe de stemming van de baby is en of hij veel slaapt of niet en weg te leggen is. Ik kijk het van dag tot dag aan. En tot nu toe is er uiteindelijk iedere week wel het hele huis schoon gemaakt gelukkig en blijft de was wekelijks bij!
4 maanden geleden
Draagzak! Dan kan ik bijna het hele huishouden doen. Hier ook nog een peuter van 2 en partner werkt meestal 15.00 tot 23.00/00.00. Wat ik dan doe is natuurlijk de maaltijden, speelgoed enzo opruimen, keuken en woonkamer schoonmaken (niet dagelijks alles) en als het echt nodig is de was. Zonder Draagzak zou ik daar echt niet aan toe komen. Stofzuigen en dweilen doe ik soms ook, maar meestal doet mijn partner dat, samen met de was. Ik probeer alle noodzakelijke dingen te doen, en soms lukt dat niet. Morgen weer een dag denk ik dan maar. Dingen die uitgesteld kunnen worden stel ik meestal uit. Die doe ik dan samen met partner wanneer hij vrij is.
4 maanden geleden
Reactie op Maanlicht
Vind je dat goed te doen? Je moet bij zoveel bukken dat ik dat niet heel pr ...
Met bukken ben ik inderdaad ook altijd wel aan het stoeien. De kleine vind dat absoluut niet leuk en schrikt dan wakker en zet het op een huilen. Bij mij is in de draagzak alleen stofzuigen en de was opvouwen een optie maar de was uit de wasmachine halen of de wc schoonmaken is echt geen optie helaas 😅
4 maanden geleden
Reactie op Maanlicht
Vind je dat goed te doen? Je moet bij zoveel bukken dat ik dat niet heel pr ...
Ik vind van wel, maar doe dingen wel op een aangepaste manier. Bukken zo min mogelijk, als ik buk houd ik haar hoofdje tegen me aan. Was uitzoeken en in de machine doen doe ik bijvoorbeeld zittend op een klein 'krukje', onkruid plukken doe ik op m'n knieën, wc schoonmaken doe ik zo min mogelijk met baby, en anders houd ik dus haar hoofd tegen me aan en doe ik het met 1 hand. Daarnaast probeer ik zo veel mogelijk door mn hurken te gaan, i.p.v. bukken. Het is echt wel even wennen, maar voor de meeste dingen is wel een manier te vinden. De oudste konden we als baby namelijk echt niet wegleggen, zelfs geen 10 minuten, dus toen moest ik op een gegeven moment wel dingen doen met hem in de draagzak. Maar als het even kan doe ik het huishouden natuurlijk het liefst wanneer ze even in de box ligt.
4 maanden geleden
Reactie op Maanlicht
Kan je inmiddels je baby af en toe wegleggen of zelf laten slapen? Ik hoop ...
Lijkt me ideaal een hulp! Mijn vriend gaat maandag na 4 weken weer werken maar helaas ook nog niet weg te leggen dus dan gebeurd er jammer genoeg weinig huishouden..
4 maanden geleden
Welke draagzak gebruiken jullie thuis? Ik heb de ergobaby360 met verkleiner, maar merk dat vaak de schouderbanden afzakken en ik vind het wel vrij “groot”
4 maanden geleden
Bij mijn eerste maakte ik mij ook druk om het huishouden, maar nu met een peuter erbij die precies slaapt als de baby moet drinken, ben ik blij dat ik de dag doorkom dat iedereen schoon is, gegeten en geslapen heeft. Dus probeer je vooral niet teveel op te leggen van wat gedaan moet zijn. Er gaat niemand dood als de was niet gedaan is of het huis meer stof heeft. En nog een tip: huur een schoonmaker in en/of laat de boodschappen bezorgen, dat scheelt allemaal tijd die je dan kan besteden aan het knuffelen met je kindjes!
4 maanden geleden
We hebben een draagzak, heb deze een paar keer geprobeerd maar dochter is heel nieuwsgierig en is het er niet mee eens dat ze in de draagzak niks kan zien (ze kan haar hoofd natuurlijk nog niet zelf recht houden dus die zit ook nog in de draagzak), en ze is het na 10 minuten al zat tot nu toe 😅
4 maanden geleden
Reactie op Babyymei2022
Welke draagzak gebruiken jullie thuis? Ik heb de ergobaby360 met verkleiner ...
Hi! Wij hebben ook een ergobaby. Bij mij zit dr katoene versie het beste met de banden gekruist. Ik ben niet zo groot (1.60). Via vinted nu de versie gekocht van mesh en die zit veel beter/soepeler en kan ik ook ‘normaal’ dragen!
4 maanden geleden
Ik heb een tula Draagzak. Onze zoon die protesteert altijd 5 minuten maar met een pinkje valt hij zo in slaap. Als hij eenmaal in slaap valt kan ik alles doen in huis. En heb mezelf aangeleerd zodra hij slaapt hem in de box te leggen (op z’n buikje slaapt hij het langste) en dan kan ik ook rommelen. Als mijn vriend ‘s avonds thuis is en onze zoon vast heeft krijg ik ook regelmatig een opruimbui haha. Maar soms vind ik het ook lekker om heerlijk even om de bank te blijven zitten en het huishouden komt dan later wel 😊
4 maanden geleden
Wij hebben sinds kort een robot stofzuiger met dweilfunctie. Ik was altijd anti, maar moet bekennen dat dit de beste uitvinding ooit is. Zeker met een hond, kat en 1 peuter en een baby van 2,5 week oud. En ik probeer de was te verzamelen tot de wasmachine vol is en deze dan ‘s nachts aan te zetten: dan kun je het de ochtend uithangen en heb je de avond het droog en kun je het die dag erna tussendoor opvouwen. Ik hang ook veel direct aan een haakje zodat het direct kan drogen en opgehangen kan worden; scheelt weer werk!
4 maanden geleden
Reactie op Babyymei2022
Welke draagzak gebruiken jullie thuis? Ik heb de ergobaby360 met verkleiner ...
Hier een stokke mycarrier, zit echt perfect voor ons. Voor deze gekozen omdat het een vast ruggedeelte heeft, een beetje als een rugzak. Daardoor is de druk goed verdeeld en nooit last van afzakkende schouderbanden.