11 Reacties

één maand geleden

Jammer dat die oppas snel de handdoek on de ring gooide en je werkgever niet thuis geeft, kan mij goed voorstellen dat het voelt alsof er aan alle kanten aan je getrokken wordt. Misschien beter op zoek naar een andere oppas? Eentje waarbij je kindje zich wel kan ontspannen? Een leuke ervaren oma gastouder bijvoorbeeld? Jammer ook voor je man dat hij zich Misschien afgewezen voelt. Als hij worstelt met zichzelf is het niet raar om even naar de huisarts te gaan, denk dat meer jonge ouders dit wel hebben.

één maand geleden

Lieve vrouw. Je doet het geweldig, je probeert alle ballen hoog te houden EN herkent bij jezelf wat je nodig hebt. Alleen nu nog een manier vinden om dit te doen. Soms helpt het om te bedenken " doet het mijn kinderen schade als ik ze nu even bij papa/ wie dan ook laat om even een moment voor mijzelf te pakken zodat ik later weer een leukere moeder kan zijn"? Dat relativeert voor mij vaak wel, snap dat het voor baby en wss papa ook vervelend is, maar het is niet schadelijk.. wat betreft je partner is het misschien goed om een beetje hulp in te schakelen. Of iig het gesprek eens goed open te breken. Hij geeft niet voor niks een voorzetje om over post natale depressie te beginnen. Als je merkt aan jezelf dat jij dit zelf even niet kunt opbrengen, wat ik echt heel goed zou begrijpen, kun je ook iemand vragen die dicht bij je staat. En dan nog is het soms echt doffe ellende.. ze noemen het niet voor niets tropen jaren. Weer gaan werken is echt mega rot als je de situatie zo achter moet laten. Het hele borstvoeding gebeuren, echt mega zwaar voor je.. Zijn er misschien mensen in je omgeving die de situatie ook kunnen bekijken met betrekking op jou en willen zorgen voor jou? Je moeder bijvoorbeeld? Of vriendinnen? I.p.v. mensen die altijd alleen maar kijken naar " het gezin".. Heel veel succes en dikke kus.

één maand geleden

Och meid, dit klinkt heftig! Ik snap dat je even helemaal overloopt. Weet dat je werkgevers ouderschapsverlof echt niet zomaar mag weigeren, dus laat je niet zomaar afschepen met iets. Verder is het inderdaad niet gek om te verwachten dat je man met de kids thuis moet zijn. Kan het een idee zijn om het consultatiebureau in te schakelen? Dat je een gesprek plant voor jou én je man over hoe hiermee om te gaan. Ik vind de artsen vaak nuchter en ze hebben goede adviezen. Heel veel sterkte!

één maand geleden

Hey lieve mama, je bent niet alleen🩷 ik zit in hetzelfde schuitje met een baby die 24/7 aan me vast geplakt zit. Ik werk weer, maar ga 2x per dag naar de oppas om te voeden(heb je wettelijk recht op) maar het is zo vermoeiend om geen tijd voor jezelf meer te hebben. Mijn man ziet het ook echt niet zitten om op beide kids te passen.. En ze neemt idd ook geen flesje. Dus als ik naar vrienden oid ga moet ze altijd mee. Maar het komt allemaal goed weet ik. Tot dan, geduld🙈 ik hoop dat er een oplossing komt zodat je bv kan blijven geven 🩷

één maand geleden

Herkenbaar! Vooral het gedeelte over je man. Sterkte en kop op 🩷

één maand geleden

Wat betreft het niet willen nemen van het flesje, hier zou een lactatiekundige ook bij kunnen helpen. Misschien goed om met je partner naar de huisarts te gaan. Ze kunnen ook gesprekken aanbieden met de praktijkondersteuner voor wat mentale ondersteuning. Veel sterkte, je doet het goed!!

één maand geleden

Wat klinkt dit ontzettend zwaar. Zo te horen doe je wat je kunt. En nee, een klein beetje tijd voor jezelf willen hebben is niet gek. Ik zou je borstvoeding nog niet stoppen als je het zo graag doet. Je moet dingen die je fijn vind zeker niet opgeven. Daardoor kun je juist door blijven gaan, die momenten geven energie. Hoe raar dat misschien ook klinkt. Misschien helpt die lactatiedeskundige wat andere dames zeggen of een andere fles/speen? Ik opper maar eens wat. Wat betreft je werkgever. Ze hebben vandaag niet opgenomen maar dat doen ze morgen of overmorgen wel. Je weet niet waarom ze vandaag niet konden opnemen en eerder hebben ze aangegeven met je mee te willen denken. Daarom gewoon morgen weer bellen, niet opgeven. 😀

één maand geleden

Veel liefs voor jou. Wat klote dat je niet die steun ervaart in je omgeving. Natuurlijk heb je recht op ruimte voor jezelf. Inderdaad kijken of je wat hulplijnen kunt inschakelen🤍

één maand geleden

Heel veel liefde, ik heb zelf ook moeite met het enorme verantwoordelijkheidsgevoel met een baby. Mijn baby is ook enorm mama gericht. Het lijkt mij heel Zwaar de situatie waar je in zit. Kan de huisarts misschien meekijken naar je man? Er kan ook hulp geboden worden van een lactatie deskundige bij het weigeren van de fles. Dat van de borstvoeding snap ik ook, want ik zou ook zeer verdrietig zijn als ik hiermee zou moeten stoppen. Moet binnenkort gaan kolven op werk en hier kijk ik al tegenop dus jouw situatie is helemaal heftig. Je doet het heel goed 💖

één maand geleden

Dat klinkt allemaal heel erg zwaar! Het is heel normaal dat jij ook gewoon even mens wil zijn ipv alleen maar mama. Ik vind het heel knap hoe je het allemaal doet! Misschien een beetje een rare tip, zelf ook nog niet uitgeprobeerd. Maar ik zag laatst een filmpje waarin een man oortjes of een koptelefoon opzette met muziek tijdens het troosten van de baby. Dan werd hij niet zo snel gefrustreerd en dat voelt de baby natuurlijk ook. Echt een pittige situatie, ik hoop dat het snel wat beter met jullie gaat!

één maand geleden

Hallo dames! Eventjes een reactie terug. Mijn netwerk is helaas heel klein en zeker wat betreft mensen die kinderen hebben (gehad). Mijn moeder is overleden, schoonfamilie woont aan de andere kant van het land. Afgelopen dagen mijn frustratie wat meer geuit naar man en de oppas. (Oppas is inmiddels meer dan zomaar een oppas en als een opa/oma voor de kids en als dichte familie voor ons). Het kwartje viel bij iedereen wel volgens mij. Met de oppas afgesproken dat ik 1 dag(deel) in de week de kleine nu breng en dan zorgen dat ze dat ze 1 op 1 met hem bezig kunnen zijn om hem te laten wennen. Zodat ik ook wat meer lucht ga krijgen. Daarnaast heeft mijn man afgelopen dagen letterlijk naast mij gestaan met alle verzorgingsmomenten en gisteravond heb ik toch besloten de oudste op te halen bij de oppas en heb ik de kleine bij mijn man gelaten. Na halfuur ongeveer kreeg ik een berichtje dat hij de kleine man in slaap had gekregen en dat hij niet volledig over z’n zuigertje was gegaan. Ook had hij nog een kleine hoeveelheid melk gedronken bij hem 🎉 om in slaap te vallen. Mijn manager gesproken gisteren en ik krijg de ruimte om mijn overige verlofuren naar eigen wens in te delen. Daar ga ik een goed plan op maken. De tips voor een lactatiekundige hou ik nog even achter de hand, vorige maand al kort met haar contact gehad over het fles weigeren. Mocht de frustratie bij mij en de kleine weer toenemen, dan zal zij de eerste zijn waar ik mij toe ga wenden. Bedankt allemaal voor jullie support en tips! Het heeft mij zeker even geholpen afgelopen dagen ❤️