36 Reacties
4 maanden geleden
Mijn 1e zoontje was heel prikkelgevoelig. Als hij huilde ging ik hem altijd troosten, even wiegen, kusje geven, muziekje aan, etc, maar ik hield hem daarmee eigelijk alleen maar uit zn slaap. Uiteindelijk met pijn in mn hart besloten om te proberen om hem een beetje te laten huilen (niet te lang). En welja, hij sliep daarna top en werd vervolgens vrolijk en tevreden wakker. Nu is hij 3,5 en heel lief, knuffelig en erg aan ons gehecht. Slaapt s nachts erg goed en heeft geen hulp nodig met in slaap komen. Dus zo schadelijk kan het niet geweest zijn. Gelukkig hoef ik het bij mn 2e nu niet te doen, want ik vond het heel moeilijk. Maar elk kind is anders, en sommigen hebben dat momentje huilen (helaas voor de mamaharten) nou eenmaal nodig.
4 maanden geleden
Reactie op Marenne
Mijn 1e zoontje was heel prikkelgevoelig. Als hij huilde ging ik hem altijd ...
Hoelang probeerde je je zoontje ongeveer te laten huilen? 😉
4 maanden geleden
Ja hoor, ik laat onze kleine ook wel even huilen (als je aan het huiltje hoort dat het vermoeidheid is, niet als ze echt pijn o.i.d. heeft). Eerst maximaal 5 minuten maar nu ook wel 10 minuten. Werkt vaak goed, dan valt ze toch wel lekker in slaap. Vond het eerst ook zielig hoor, maar denk nu; haar elke keer oppakken troosten etc en daarmee uit haar slaap houden is misschien nog wel zieliger.
4 maanden geleden
Ja zeker, bij beide kinderen gedaan en zijn goede slapers.. sommige kinderen hebben dat echt even nodig. Plus, het is vervelender als je je kindje elke keer uit het proces haalt om in slaap te vallen door hem op te pakken en hij daardoor over vermoeid raakt.. wij hebben dit vooral in de avonden gedaan omdat hij dood op was maar niet toe wilde geven aan z'n slaap. Dit was even 2 a 3 avonden heel vervelend maar sinds dien slaapt hij de avonden gewoon goed, uitzonderingen daar gelaten, en is hij veel vrolijker!
4 maanden geleden
Als het snel werkt zou ik het niet echt als probleem zien. Ik heb het wel eens geprobeerd maar ze gaat dan alleen maar harder en harder huilen tot ze helemaal hysterisch is.. ik denk dat ze dan niet meer in slaap gaat vallen maar kon het niet langer aanhoren.
Hoe is dat bij jullie baby’s dan? Gaan ze dan nog slapen of worden ze nooit zo extreem?
4 maanden geleden
Reactie op Leannah
Als het snel werkt zou ik het niet echt als probleem zien. Ik heb het wel e ...
Hier ben ik dus ook benieuwd naar, die van mij wordt op den duur echt een speenvarken wat paars aanloopt 😅 Ik laat haar overigens niet bewust huilen, alleen heb ik nog een dreumes rondlopen en kan mezelf (helaas) niet opsplitsen 😂
4 maanden geleden
Reactie op Mandy Krouweel
Ja zeker, bij beide kinderen gedaan en zijn goede slapers.. sommige kindere ...
Mag ik vragen welke leeftijd je dat hebt gedaan? Ik ben daar zoekende in
4 maanden geleden
Reactie op Charlotte van t Hof
Mag ik vragen welke leeftijd je dat hebt gedaan? Ik ben daar zoekende in
Eigenlijk al vanaf 5 a 6 weken. Juist omdat hij elke avond zo oververmoeid was. Nu heeft hij een goed dag en nacht ritme doordat die goed slaapt in de avond. Toen dat er eenmaal inzat ging die de nachten ook door
4 maanden geleden
Klinkt goed! De slaapjes overdag en ‘s nachts gaan eigenlijk best goed. Natuurlijk ook wel momenten dat hij er wat meer moeite mee heeft, maar het in slaap vallen in de avond kost hem inderdaad het meeste moeite.
4 maanden geleden
Reactie op Lisalisa1
Hier ben ik dus ook benieuwd naar, die van mij wordt op den duur echt een s ...
Ja ben ik ook benieuwd naar. Onze dochter later huilen resulteert ook in steeds harder en meer hysterisch huilen. Ze is dan na een paar minuten compleet overstuur en bezweet.
4 maanden geleden
Ik had 2 weken terug dat meneer weigerde te slapen. Zodra zijn kont het bed raakte, was het krijsen en was ik zo weer 10 minuten bezig om hem rustig te krijgen. Op een gegeven moment was ik hem echt zat, hem ingestopt, welterusten gewenst en naar z’n broer toegegaan die al een hele poos alleen beneden zat. Broer had een flinke poepluier dus die gaan verschonen en toen ik klaar was, was meneertje in slaap gevallen. 😅 dus ik kon alle schuldgevoelens zo overboord gooien. 1 ander keertje werkte dit niet overigens, dus dan na 5 a 10 minuten troosten enz. Maar soms doe je als ouder alleen maar olie op het vuur.
4 maanden geleden
Reactie op Oltia
Ik had 2 weken terug dat meneer weigerde te slapen. Zodra zijn kont het bed ...
Dit is de crux denk ik: de ene keer werkt het wel, de andere keer niet. Gisteren heb ik echt een hele monoloog tegen hem opgehangen dat mama nu echt MOEST gaan kolven en ik zou over 20 minuten terug zijn en sorry maar het moest, en het zou vervelend worden voor hem maar we moesten er even doorheen blablabla.
En ja hoor, ik was nog niet beneden en hij was al aan het huilen, maar goed, mijn monoloog was al gehouden dus ik ging doorzetten. Op de babyfoon zag ik na vijf minuten huilen dat hij sliep, en hij heeft die dut drie uur geslapen!
Maar andere keren loopt hij totaal paars aan en houdt het echt niet vanzelf op. Dus ja, kwestie van timing denk ik, of het wel of niet lukt. Maar echt schadelijk is het denk ik niet, als je het niet te lang laat duren.
4 maanden geleden
Mijn zoontje van bijna 8 weken loopt ook binnen een paar minuten helemaal rood/paars aan, huilen wordt meer krijsen met hele hoge tonen en zijn tranen lopen over zn wangen. Ik laat hem absoluut niet uithuilen. Hij heeft dit met in bed leggen, in de box leggen en soms ook als ik hem op de bank of ons bed leg. Soms moet ik mezelf even aankleden, dus dan gaat het niet anders. Het begint altijd met jammeren, dus dan probeer ik er niet naartoe te gaan in de hoop dat het beter wordt. Dat is alleen 99% van de tijd helaas niet zo..
4 maanden geleden
Hier laat ik der ook weleens huilen hoor. Vooral met het avond slaapje rond 19.00uur heeft ze er last van. Houd dan niet constant aan. Begint met huilen. Stopt weer paar min en dan gaat ze weer huilen. Uiteindelijk valt ze in slaap en moet ik er meestal na 3uur wakker maken voor der laatste voeding 🙈 als ze echt heel hysterisch huilt zet ik meestal wat baarmoeder geluid op of ga ik even uit het zicht naast haar bedje staan en doe ik heel hard sssssst. Daar worden ze over het algemeen rustig van.
4 maanden geleden
Ja zeker, bij beide kinderen gedaan en zijn goede slapers.. sommige kindere ...
En geef je dan wel of geen speentje?
4 maanden geleden
En geef je dan wel of geen speentje?
Mijn zoontje heeft helaas geen speen.. zou het wel wat makkelijker maken om te troosten soms. Maar ik ga wel elke keer terug om hem in bed te troosten
4 maanden geleden
Nou het is gelukt hoor. Ze slaapt na 10 minuutjes krijsen. Ik heb ze ook voor het eerst in de Love 2 Dreams slaapzak gelegd.
4 maanden geleden
Mijn zoontje heeft helaas geen speen.. zou het wel wat makkelijker maken om ...
Ahja.. mijn eerste 2 ook wel laten huilen bij t inslapen, maar beiden hadden geen speen. 1e wel duim. 2e wilde geen speen en deed ook niet duimen. Nu mijn 3e wil wel een speen (en ik hoop daarmee duimen te voorkomen ) maar soms ook weer niet. Ben bang dat met een speentje ik wel iedere keer in de nacht een speen moet terug stoppen.. hoe is jouw ervaring daarin?
4 maanden geleden
Ahja.. mijn eerste 2 ook wel laten huilen bij t inslapen, maar beiden hadde ...
Wij hebben alle speentjes zowat geprobeerd.. echt geen 1 gaat erin. We hebben ons er maar bij neer gelegd dat het troosten in de avond/nacht wat moeilijker gaat. Mijn eerste zoontje was vaak ontroostbaar (kma). Dus dat was echt een drama. Onze jongste heeft dit niet en daar hebben we weinig problemen met het feit dat hij geen speen heeft. De eerste weken toen we nog probeerde merkte ik wel dat hij heel gefrustreerd raakte dat het hem niet lukte om een speen vast te houden. Dus daarom maar gestopt daarmee
4 maanden geleden
Mijn eerste kindje liet ik eerst nooit huilen en wiegden we altijd in slaap. Totdat hij 3 maanden was en op de avond telkens weer wakker werd en opnieuw in slaap gewiegd moest worden. Hey werkte dus niet meer.
Na uitvoerig overleg met schoonzus die wel liet huilen hebben we besloten hem ook in bed te laten en te laten huilen. Alleen bij het in slaap komen en nadat ik zeker wist, hij is goed gevoed, geen vieze luier, goede wakker tijd etc. Bij mn eerste pas na 3 maanden gedaan en dat was de eerste dagen dat we het deden echt wennen voor hem, en het huilen duurde toen erg lang. Hij moest wennen niet meer in slaap gebracht te worden en ook moest leren dat als hij eenmaal op bed lag er niet meer uitgehaald werd. Na 2/3 dagen was het voorbij en kon hij goed zelf slapen. Was echt moeilijk voor mij als mama, maar zo blij dit gedaan te hebben. Hij is altijd een vrolijke baby gebleven en nu een ventje van 3,5 dat harstikke goed gehecht is en goed slaapt en dus ook goed ontwikkeld!! :)
Mijn 2e vanaf t begin bij t inslapen de kans te geven zelfstandig in slaap te vallen. Dit laten huilen had veel minder voeten in de aarde. Hoewel dit meisje veel pittiger is in karakter dus tot haar 1,5 jaar nog wel regelmatig ontprikkelde door te huilen voor t slapen gaan. Vaak max 10 minuten en je hoort ook echt wanneer het vermoeidheid is of wanneer er iets anders is. .