22 Reacties
2 maanden geleden
Mijn zoontje slaapt ook het liefst op z’n zij dan valt hij gelijk in slaap of op z’n buikje hij kan dus al rollen dood eng als ik me omdraai snachts ligt hij op z’n buik of zij op z’n rug wilt hij gwn niet slapen hahaha😅
2 maanden geleden
Hier ook zijslaper, lekker met de duim in de mond! Heerlijk sinds we het doorhebben haha
2 maanden geleden
Ik zou dit ook wel willen proberen, alleen lees ik dat het wordt afgeraden qua veilig slapen.
Hoe gaan jullie hiermee om?
Mijn zoon van 12 wk ligt sinds kort op zijn eigen kamertje dus zou het wel spannend vinden, bang dat hij naar zijn buik draait.
En leggen jullie je baby dan de ene keer op de linkerzij en de andere keer op de rechterzij?
2 maanden geleden
Mijn baby slaapt eigenlijk sinds de geboorte al op zijn zij. Vaak op rug gelegd maar hij rolt meteen op zijn zij haha. Vaak slaapt hij ook op buikje nu maar hij kan zelf zijn hoofd optillen en draaien gelukkig
2 maanden geleden
Reactie op Madelief_86
Ik zou dit ook wel willen proberen, alleen lees ik dat het wordt afgeraden ...
Ik vind het ook wel spannend hoor, ook omdat hij wel op z'n buik kan draaien maar nog niet terug. Ik heb dus wel altijd nog de camera erbij overdag. Snachts ligt hij nog naast ons. Hij is snachts nog niet op z'n buik gedraaid trouwens. Ik leg hem nu in een soort 'stabiele zijligging' zodat hij stevig ligt. En inderdaad de ene keer op z'n ene zij en de andere keer op z'n andere, maar hij wisselt soms zelf.
2 maanden geleden
Oh wat heerlijk voor jou en je kleine man. Wat zal dat een rust geven, geniet ervan! 🧡
2 maanden geleden
Reactie op Madelief_86
Ik zou dit ook wel willen proberen, alleen lees ik dat het wordt afgeraden ...
Ons zoontje al heel snel op z’n zij laten slapen. Ik gebruik 2 handdoeken of XL hydrofiele en maak daar een rollerje van, 1 voor in z’n rug(stukje geborgenheid) en die andere tegen z’n buikje en dan leg ik z’n bovenste beentje daar een beetje overheen. Tot nu toe nog geen 1x omgerold en hij is erg beweeglijk!
één maand geleden
Hier kwam ik vannacht ook bij toeval achter! Na 4 pittige nachten met nauwelijks slaap waarvan ik dacht dit moet 4mnd slaapregressie zijn ging de kleine voor het eerst uit haar zelf op haar zij liggen in de nacht. Ik wilde haar eerst terugdraaien maar toen even zo gelaten en ze sliep pardoes door (nadat ze 3 uur lang wakker was in de nacht). Na de volgende nachtvoeding zelf op zij gelegd en toen sliep ze weer drie uurtjes, wist niet wat ik meemaakte 😄
Ik worstel alleen ook met de vraag is het veilig als ik haar zo snachts laat slapen ? Overdag is geen probleem dan houd ik babyfoon in de gaten. Ze ligt een beetje tegen de spijlen van haar wiegje aan (houd m ook beetje vast
Met haar hand dus echt doorrollen naar haar buik zie ik niet snel gebeuren) en terugrollen naar rug kan wel want daar is nog veel ruimte. Maar ik wil ook geen risicos nemen en haar veilig laten slapen. Overdag kan ze vlot rollen van rug naar buik maar ze kan nog niet rollen van buik naar rug dus dat is ook een zorg, wat als ze toch op haar buik beland? Ze heeft ook een slaapzakje aan dus dan is ze nog minder mobiel.
Moet ik toch met doeken werken in haar rug en buik om haar ‘vast te klemmen’. Of is dat met 4 mnd niet nodig?
één maand geleden
Hier ook een zij slaper. Wij worstelden ook met veiligheid, dus 's nachts toch weer op de rug gelegd. Maar bij moeilijke nachten toch op de zij. Ik maak me nu wat minder zorgen want hij kan inmiddels rollen en heel lang op z'n buik z'n hoofd optillen . Wat we ook hebben ontdekt is dat hij met iets moet knuffelen om in slaap te vallen. Doekje of knuffeltje. Wel heel schattig maar ook niet al te veilig. Als we zelf gaan slapen halen we dat ook weer weg..