16 Reacties

4 maanden geleden

Ja hier een andere wanhopige moeder! Vanaf de geboorte hebben we meneer de fles aangeboden. Sinds 3 weken moet hij er niets meer van weten. (Hij is nu 9wkn) Hij is er erg gericht op mama en laat zich niet anders meer troosten dan met de borst. Wij blijven de fles en fopspeen dagelijks aanbieden, bij mij drinkt hij wel een paar slokken, bij papa is het meteen krijsen. Ik heb vandaag het consultatiebureau benaderd voor tips. Veel verder dan “probeer maar een difraxfles” kwam het niet. Dus daar had ik weinig aan. Ik heb inmiddels al de halve drogisterij in huis 😵‍💫 incl. Difrax. Moeders wil toch echt eerdaags ook een wijntje of even op pad zonder mijn hardnekkige stalker. Gelukkig hoef ik pas in oktober te werken, maar hier krijg ik het nu al benauwd van. Ik had vandaag de nacontrole bij de verloskundige, zij raadde mij een lactatiekundige aan. Misschien dat ik daar toch maar eerdaags aan ga kloppen.

4 maanden geleden

Reactie op Oltia

Ja hier een andere wanhopige moeder! Vanaf de geboorte hebben we meneer de ...
Vervelend hè! Nou wij hebben alle soorten difrax maar niks helpt. Ik moest haar net ophalen van de opvang want ze dronk niet. Ze gaven mij de tip mee om toch kunstvoeding te proberen. Misschien accepteert ze de moedermelk niet uit een fles. Zij hebben dit eerder gehad met een ander kind. Wij gaan dat zometeen proberen.

4 maanden geleden

Reactie op sphh

Vervelend hè! Nou wij hebben alle soorten difrax maar niks helpt. Ik moes ...
Ja zeer frustrerend! Hier ook al kunstvoeding gegeven, het lijkt weinig verschil te hebben hier. Het maakt mij niet zozeer wat er in gaat! Als er maar wat in gaat 😅🙈

4 maanden geleden

Reactie op Oltia

Ja zeer frustrerend! Hier ook al kunstvoeding gegeven, het lijkt weinig ver ...
Vervelend zeg! Daar gaan de wijntjes 😪 Hopelijk kan de lactiekundige je helpen

4 maanden geleden

Hi! Mijn dochter was als baby een echt flessenweigeraar. Vanalles geprobeerd. Dit was wat bij ons hielp: - Lansinoh flesje werkte het beste voor ons (gebruiken we nu weer) - Experimenteren met verschillende soorten melk: vers afgekolfd, opgewarmd uit koelkast of vriezer (mijn dochter had een duidelijke voorkeur voor vers afgekolfd) - Fles door iemand anders laten geven en zelf echt weggaan/ in een andere ruimte gaan zitten tijdens voedingsmoment - Speen vd fles tijdje in BH voor voeding zodat ‘ie naar mij rook - Verschillende houdingen uitproberen tijdens het voeden - Verschillende tijdstippen aanbieden (voor ons werkte overdag het beste wanneer ze niet heel huilerig/hongerig was) - Iedere dag proberen, beginnen met kleine hoeveelheden 20/30ml, zodat je niet zoveel hoeft weg te gooien als het niet lukt En tot slot kun je inderdaad altijd het consultatiebureau, lactatiekundige en/of pre-logopedist inschakelen als het écht niet lukt. Bij m’n dochter lukte het uiteindelijk toen ze een week of 10 oud was. Succes!

4 maanden geleden

Reactie op av95

Hi! Mijn dochter was als baby een echt flessenweigeraar. Vanalles geprobee ...
Kijk, hier hebben we wat aan! Volgende week ben ik op vakantie met andere mensen erbij, ik gun mijzelf die week om nog zelf te experimenteren. Evt flesjes te laten geven door die anderen, anders ga ik een lactatiekundige inschakelen.

4 maanden geleden

Reactie op av95

Mijn zoon was ook een hardnekkige flesweigeraar tot hij een maand of 3 was. Wij hebben onderstaande tips ook toegepast plus dit nog gedaan: - prelogopedist ingeschakeld - de mamfles deed het hier super goed - hem op het verschoonkussen voeden, recht voor je, dus dat hij verticaal ligt. Zo pakte mijn zoon de fles voor het eerst toen mijn moeder het gaf, ik kan me dat moment nog zo goed herinneren haha, eindelijk was de "gevangenis" van niet weg kunnen van m'n baby en non stop voeden voorbij - inderdaad niet wachten tot je kind te hongerig of huilerig is, dan hebben ze echt geen zin om iets nieuws te proberen. Pfoe, het is mega stressvol, ik wens jullie heel veel succes 🍀 en mocht het écht niet lukken, er bestaan ook speciale bekertjes voor babys.

4 maanden geleden

Stressvol hè! Mijn dochter weigerde vanaf het eerste moment de fles, met 5 weken. Alle flessen geprobeerd en de gebruikelijke tips. Wat uiteindelijk hielp was Fles op 40 graden aanbieden. -Flessenwarmer van mybambini gekocht omdat die het precies op temp kan houden. - flesjes van MAM - bij oma ging het t sneller beter dan thuis bij mijn man. Omdat het een andere omgeving was waarschijnlijk. Ze had sneller door dat het daar gewoon fles was. Ze clusterde dan wel vaak s avonds nog bij mij nadat ik een dag was wezen werken. Doorzetten als in, de fles aanbieden, als ze niet wilde dan weer op bed en daarna opnieuw de fles. Niet eerst fles en daarna borst bijvoorbeeld. - mijn man zette haar in de stokje newbornset, dat werkte beter dan vasthouden.

4 maanden geleden

Hoi dames, Ik las jullie topic en kwam toevallig dit tegen op instagram. https://emulait.nl/ Misschien een optie?

4 maanden geleden

Reactie op av95

Ja de Lansinoh fles werkte bij ons ook als beste, dochter weigerde 6 wk lang de fles, maar pakte deze wel met steeds proberen en oefenen..

3 maanden geleden

Reactie op av95

Probeerde je dan elke dag 1x of vaker?

3 maanden geleden

Mijn zoontje geef ik ook fulltime BV die is nu 9 weken, probeer wel het flesje aan te bieden maar wil nog niet lukken, en als hij het al enigzins toelaat drinkt hij extreem langzaam. Dus nog geen succes helaas. Ik kijk mee naar de tips hier maar denk dat ik ook een lactatiedeskundige ga inschakelen.

3 maanden geleden

Een shirt erbij van jou die naar jou ruikt?

3 maanden geleden

Hoe gaat het bij jullie? Die van ons weigert nog steeds. Donderdag naar een lactatiekundige

3 maanden geleden

Reactie op Manon19966

Probeerde je dan elke dag 1x of vaker?
Hi, sorry voor mijn late reactie. We probeerden 1-2x per dag, afhankelijk van of mijn vriend thuis was om haar de fles te geven. Ik kolfde dan wat af, gaven dat ‘vers’ en konden het dan na een paar uur nog een keer opwarmen om te proberen. Ik lees dat je naar de lactatiekundige gaat, fijn! Veel succes en hopelijk lukt ‘t binnenkort!! ☺️

3 maanden geleden

Jaa wij ook 1-2x per dag. Oh kan je verse melk na een paar uur weer opwarmen! Dat is fijn. Jaa we gaan donderdag. Hij heeft vanmiddag voor het eerst z’n fles goed gedronken maar we gaan gewoon alsnog haha want het gaat geregeld heeel moeilijk 🙈😂