712 Reacties
één jaar geleden
Precies wat ik nodig heb deze topic! Heerlijk om te lezen dat anderen zich net zo k*t voelen als mij.
Ik heb eerlijk gezegd weinig kwaaltjes. Door een cerclage wel beperkt in mijn mobiliteit en fysieke belastbaarheid. Enorm frustrerend! En iedereen van te voren maar roepen’ik kom jullie helpen, met het huishouden, jullie zoontje). Maar als het puntje bij het paaltje komt zie je niemand en sta je alsnog tegen beter weten in de badkamer (half) te poetsen. De angst om opnieuw te verliezen en de wens om gewoon maar met een ding bezig te zijn en dat is het kleine, groeiende wondertje in mijn buik kom ik niet eens aan toe want de dag is om met alles wat ik in alle rust ‘moet’ doen. Bleh!
één jaar geleden
*Voordat ik 'klaag' ben ik echt wel heel heel heel dankbaar dat ik na medisch traject uiteindelijk zwanger ben.*
Klaagmoment 1:
Samen met vriend babykamer in orde maken en eeeeindelijk kleur gevonden na 3x verkeerde kleur. En hij begon over nieuwe vloer... Dan niet alleen nieuwe vloer in baby kamer maar hij wilt meteen de gang meenemen + ineens de keuken verbouwen ect. Het is enorm lief hoe hij alles goed wilt hebben, maar ik zie er zooooo tegenop want het is heel veel om te doen en ik heb zo weinig energie en alle keuzes waar je over na moet denken, die zijn mij gewoon teveel ! Maar ik wil hem ook niet 'stoppen' want hij doet zo zijn best !
Klaagmoment 2 :
Ik had echt een idee van zwanger zijn dat ik het geweldig zou vinden.✨ Ook wel zwaar maar dat ik het zo leuk zou vinden!
Het tegendeel...
Ik ben er helemaal klaar mee.... Ik ben nu 25 weken zwanger en mijn rug + heupen begeven het. Ik heb ook 2 rugoperaties gehad dus sowieso altijd al rugpijn maar ik kan gewoon bijna niks meer. Ook de hele dag zo enorm moe ! Ik had gehoopt op de "geweldige 2de trimester energie" maar dat heeft mij overgeslagen denk ik... Ik vind het lichamelijk echt echt zwaar !! Je buik die nu snel groeit en zelfs opstaan is nu al lastig, buiten adem van je schoenen aandoen, draaien in bed lukt amper,slechte nachten, na de vaatwasser uitruimen extreem moe, voelen dat je bovenbuik soort plakt tegen je borsten als je zit, striae, ect ect.
Heerlijk om dit eruit te gooien want bij mensen om mij heen voelt het toch erg dubbel om te zeggen..
Zo fijn dat je hier even flink mag klagen zonder oordeel ! 🍀🍀
één jaar geleden
Mijn klaag moment; Zwangerschapsischias…. Sinds een weekje heb ik pijnscheuten in mijn linkerbil die komen door bepaalde bewegingen, tillen of soms zelfs lopen. Vanmorgen schoot het er zo hard in dat de tranen in mijn ogen sprongen. Het kan zoveel zeer doen 🥺. Daarna kon ik moeilijk lopen en nu gaat het wel weer oké.
Tijdens mijn vorige zwangerschap dezelfde klacht gehad, aan dezelfde kant. Dit keer ga ik wel contact opnemen met een chiropractor die mij hopelijk wat kan helpen bij deze klacht want het is echt geen pretje…
één jaar geleden
Ziek zijn, een peuter hebben die ook niet fit is en alleen maar aan het jengelen is, zwanger zijn en een man hebben die ook ziek is (en hij heeft het natuurlijk véél zwaarder dan ik). Ik heb de hele nacht een kind om mijn nek gehad die begon te jengelen als ik moest hoesten, en dat was ongeveer 3000 keer vannacht, waardoor ik er voor mijn gevoel al een hele dag op had zitten. Ik ben gewoon moe en touched-out en kreeg vanmorgen gewoon een woedeuitbarsting. Echt, laat me gewoon met rust allemaal😭
één jaar geleden
Het voelt alsof mn hele lijf niet meer is zoals eerst. Ik word OVERAL ziek van, krijg elk virus dat ik tegenkom op mn werk. Als ik niet moet spugen dan heb ik wel de bonkenhoest. Mn rug doet zeer, mn buik doet zeer, ik ben doodmoe, mn benen doen zeer, ik plas in mn broek, en dan zegt iedereen ook nog " HOE LANG IK NOG MOET". Ik ben zo overprikkeld 🤣🤣
En ik voel me zo'n lul dat ik erover klaag want ik ben zooooooo blij met mn kleine grietje en kan niet wachten tot ze er is.
Oh en ik heb ook via vinted een duur apparaat gekocht, wat de verzender nog even had schoongemaakt en nat in de doos heeft gedaan waardoor ik, toen ik hem in het stopcontact stopte direct een elektrisch apparaat in de fik had. En hij vind het niet zijn probleem. WOEST.
één jaar geleden
Reactie op Karina85
Mijn klaag moment; Zwangerschapsischias…. Sinds een weekje heb ik pijnscheu ...
Dat is zooo naar, helpt fysio bij jou?
Ik heb dit ook gehad omdat vorige zwangerschap met 3e trimester nog veel werkte en tilde ook.. m'n lichaam was helemaal op na be bevalling heb ik nog lange tijd last ervan gehad vond dat wel echt eng
Ga deze zwangerschap 3e trimester echt heel voorzichtig zijn en mag gelukkig met week 32 met verlof.
Hoe doe jij het nu met werk met deze pijn al?
één jaar geleden
Reactie op MacyMae
Dat is zooo naar, helpt fysio bij jou?
Ik heb dit ook gehad omdat vorige zw ...
Ja, het is verschrikkelijk. Ik heb vanavond weer een “aanval” gehad en stond genageld aan de grond (vastklampend aan de trap) en kon geen stap meer zetten. Ik had net mijn zoontje naar bed gebracht en toen schoot het er ook al 2x kort in. Maar deze keer was bizar, de tranen rolde over mijn wangen en gelukkig hoorde mijn man mij van beneden dus kon hij mij helpen.
Ik ben best eigenwijs dus heb vorige zwangerschap doorgelopen met ischias, maar dat was ook niet zo heftig als dat nu (al) is. Ik ga morgen contact opnemen met een chiropractor want dit is niet haalbaar als ik dit blijf houden. Ik heb geen idee of het gaat helpen, maar niks doen is ook geen optie nu 🥺.
één jaar geleden
Super zwaar dat het nu weer zo hard terug gekomen is. Straks wanneer je buik groter is maar proberen zoveel mogelijk te rusten.
Zelf merkte ik hoe groter de buik hoe zwaarder die ischias werd het is een enorme pijnscheuten die je krijgt ja..
Billen benen nare enge steek en duurt zo lang voordat weg trekt. Vond echt heftig met slapen ook.
Nu als ik al teveel til krijg ik snel rugpijn dus ik durf heel weinig nog. Wil dat niet meer terug krijgen zo heftig.
Veel sterkte hoop echt dat iets gaat helpen bij je en je toch nog verder een fijne zwangerschap hebt 🤎
één jaar geleden
Reactie op MacyMae
Super zwaar dat het nu weer zo hard terug gekomen is. Straks wanneer je bui ...
Ah, wat een lief berichtje! Dankjewel 🙏! Ik hoop voor jou dat het je bespaart mag blijven deze zwangerschap, want als ik het zo lees is het voor jou ook zwaar geweest de vorige zwangerschap!
één jaar geleden
Vandaag een half uur huilend op kantoor gezeten bij mijn leidinggevende, omdat ik gewoon zo moe ben. Zo veel pijn heb en helemaal klaar ben met emotioneel onstabiel zijn. Ik zit mezelf echt in de weg momenteel en wil het liefst gewoon de hele dag in bed onder een deken liggen met een reep chocola
één jaar geleden
-al een paar dagen een ontstoken verstandskies 😞
-eigenlijk al weken minder aanmaak van "slijm" in mijn lichaam. Had ik bij de eerste tijdens borstvoeding en nu dus al tijdens zwangerschap. = gevoelige droge neus zonder snot maar wel vaak klein beetje bloed enzo. En vervelende vagina met afvegen 😔
-indd zó moe zijn af en toe (vaak)
-slecht slapen/ veel honger
Maar deze momenten wisselen ook echt af met goede momenten hoor 🥰 soms. 🤣
één jaar geleden
oja ook nog:
tweestrijd tussen "ik wil niet meer zwanger zijn" en "ik wil voor altijd zwanger blijven". (ik koester die buik en schopjes zo. Dit kindje zou de laatste kunnen zijn)
één jaar geleden
Reactie op maria_1234
-eigenlijk al weken minde ...
Ahhh wat naar 😔 je neus kan ook met het weer te maken hebben! Ik smeer zelf elke avond voor het slapen gaan een flinke klodder vaseline in en rondom mn neus 🤣 helpt heel goed
10 maanden geleden
Zo dankbaar voor het gezondje meisje in mijn buik. Maar jeetje vind het soms zwaar met een peuter erbij pfoeh.
ben nu 22 weken en denk echt hoe ga ik dit doen tot 40 weken 😅
Slech slapen, steeds wakker om te plassen in de nacht. Het hakt er even in..
10 maanden geleden
Reactie op maria_1234
-eigenlijk al weken minde ...
Hier ook ontstoken verstandkies.. zucht. Ga hem maar laten trekken
10 maanden geleden
Reactie op carmenflower
Hier ook ontstoken verstandkies.. zucht. Ga hem maar laten trekken
veel sterkte! ik heb een verwijzing gekregen naar de kaakchirurg maar ik ging ervanuit dat dat niet mogelijk was te verwijderen als je zwanger bent.
ik ben benieuwd
10 maanden geleden
Reactie op maria_1234
veel sterkte! ik heb een verwijzing gekregen naar de kaakchirurg maar ik gi ...
Ik heb zelf me onderste laten trekken toen ik 6 wk zwanger was. Nu 20 weken verder en nu de bovenste aan t ontsteken. Dus ik ga er gewoon weer aan geloven. Het mag zeker wel! Maar als je het uit kan stellen zou ik t later doen omdat je geen pijnstillers mag na het trekken behalve paracetamol…
10 maanden geleden
Reactie op carmenflower
Ik heb zelf me onderste laten trekken toen ik 6 wk zwanger was. Nu 20 weken ...
dankjewel voor je reactie! heel veel sterkte
10 maanden geleden
Reactie op maria_1234
veel sterkte! ik heb een verwijzing gekregen naar de kaakchirurg maar ik gi ...
jaa had ik ook 2 weken geleden. De pijn was ellendig en ging door de pcm heen. Ik moest daarnaast spoelen met waterstofperoxide, na een kleine week werd het minder gelukkig.
Voor mij ligt er ook een verwijzing naar de kaakchirurg met het dringende advies om pas na de bevalling te gaan.
10 maanden geleden
Reactie op Vls
jaa had ik ook 2 weken geleden. De pijn was ellendig en ging door de pcm h ...
ja idem, bij mij ook door de pcm heen. Overdag wel draaglijk door afleiding maar snachts soms echt heel ellendig. Soms niet. Vreemd, maar gelukkig snel over met de spoeling en de pcm