712 Reacties
10 maanden geleden
Reactie op kerstwonder
Ik voel me zo alleen. Huilbuien. Alles is t veel. Liefste wil ik helemaal a ...
Ik herken het heel erg, bedankt voor het delen. Vandaag eerste gesprek gehad bij de pop poli hierover. Ik hoop dat je gesteund kan worden door je omgeving, als je wil praten dan mag dat ook met mij als je daar behoefte aan hebt. Misschien fijn om met iemand te praten die niet zo dicht bij je staat… 🙏🏻liefs
10 maanden geleden
Deze week grote irritaties naar mijn partner, die:
- deze week al 3 x zijn sleutels is vergeten,
- na een heel duidelijke uitleg + 6000 instructies mondeling en schriftelijk (inclusief plaatjes) nog steeds niet het volledige resultaat boekt (ging, op eigen voorstel, in de babywinkel kijken of 3 specifieke autostoeltjes die ik had opgemeten en uitgedacht op de achterbank passen. Uiteindelijk past een combi maar nu weet hij alleen het merk en is vergeten het type te vragen).
- na 100x vragen weer niet de luiertas checkt of hij volledig is bijgevuld, waardoor oma met een doorgelekte peuter staat zonder reservereondergoed;
- pas na 100x vragen over gaat tot actie.
en ga zo maar door. 🤦♀️ Het mooie is ook altijd dat hij geïrriteerd raakt als ik vraag of hij de luiertas goed gecheckt heeft, of al iets van het lijstje heeft gedaan, terwijl toch altijd wel weer blijkt dat dat niet het geval is.
Normaal kan ik veel hebben, maar nu gewoon even niet. Los van dat er een derde baby komt, gaan wij ook verhuizen en moet er dus veel worden gedaan . Het is bijzonder vervelend als je het gevoel hebt dat je constant nog achter je man aan moet jagen alsof je nog een extra kind hebt.
Zo heerlijk even klagen, ik hou wel van hem hoor😅❤️
10 maanden geleden
Ah heerlijk even zonder me bezwaard te voelen, van me af bitchen:
-m’n gebit is sinds de zwangerschap een ravage, abonnement op de tandarts/mondhygienste
-die ribben die al vanaf week 12 me tergen
-ik vreet me het liefst lekker vol op bed voor Netflix. Bij voorkeur voor een serie die ik al 200x heb gezien
-verloskundige die gister het dringende advies gaf halve dagen te werken. En dat morgen op (oh ja m’n nieuwe) werk aan te geven
-m’n schoonouders die het normaal vinden contact te houden met elke ex van m’n partner
Verder ben ik echt heel dankbaar dat ik zwanger mag zijn! En oh voel ik me toch ineens schuldig over het klagen 😅
10 maanden geleden
Hoewel ik méga veel rust nam deze week (niet gewerkt + kindje naar opvang) gisteravond toch een paar uur een flinke harde buik.
Smiddags een drukkend vervelend gevoel beneden voor en achter alsof "kindje eruit valt".
(met die sensatie begon mijn eerste bevalling).
Op bed gaan liggen, rustig ademen en tv gekeken.
Steeds meer verkrampt gevoel baarmoeder.
Mijn man gehaald voor een massage en toen kwam de klap: oefenweeën? (bij zoontje nooit gehad). Ik moest ze écht wegpuffen ik vond het vrij zeer doen. Duurde even voor we erachter kwamen dat dat het was. Ging na klein half uur (gelukkig) weg. Was 27+0 dus ik hoop dat het geen gewoonte wordt.
Benieuwd met welke invulling ik dan nu de komende periode moet/kan invullen... Straks bel ik de verloskundige voor tips en info hoor 😊
Maar ik vond het confronterend
10 maanden geleden
Reactie op maria_1234
Hoewel ik méga veel rust nam deze week (niet gewerkt + kindje naar opvang) ...
Wat vervelend zeg! Zijn het indalingsweeen? ik heb ook wel eens gehoord dat je die echt flink kunt voelen. Omdat het je tweede kindje is misschien iets eerder? mijn eerste was destijds ook vroeg ingedaald.
10 maanden geleden
Ik wil wel even klagen over hoe je je in godsnaam daar beneden nog normaal moet scheren met die buik? 🥲 Ik doe nu een groot gedeelte op gevoel, maar het ziet er momenteel uit als een slagveld. Stukken vergeten en wondjes… en het wordt alleen maar moeilijker 🤣 het is wat 🤷🏼♀️
10 maanden geleden
Ik heb ook even zin om te klagen..
Sinds een paar weken erg beperkt in mijn vrijheid vanwege harde buiken. Niet alleen die welbekende samentrekkingen, maar ook een harde/gespannen buik als ik rechtop zit of even sta of een stukje loop. Het voelt zoo onprettig dat ik snel weer wil liggen om het te laten ontspannen. Ook vaak een zwaar drukkend gevoel onderin de buik. Bekkenfysio helpt helaas niet en ook mijn verloskundige weet er geen raad mee. Ik ben in het ziekenhuis wel gecheckt of ik geen blaasontsteking heb en of de harde buiken niets doen, gelukkig allebei niet. Maar het is zo vervelend, hierdoor zit ik in de ziektewet en lig ik het grootse deel van de dag op de bank of in bed. De weken duren erg lang zo en ondertussen kan ik niet voor mijn eerste kindje zorgen wat mij heel erg verdrietig maakt 😔
10 maanden geleden
Reactie op Vls
Wat vervelend zeg! Zijn het indalingsweeen? ik heb ook wel eens gehoord da ...
Ja dat zou eventueel kunnen!
De verloskundige vond het rot voor me, maar geen bijzondere indicatie.
Paste precies bij het termijn.
Kon zelfs bijvoorbeeld een groeispurtje zijn zei ze.
Enige verschil is, stel ik mocht het nog eens krijgen, dan moest ik 2 paracetamol en een warme kruik nemen. Als dat niet hielp moest ik wel bellen. (niet omdat het dan spoed is maar omdat ze dan even bepaalde spieren ofzo wilde voelen terwijl het gaande is).
Ik lees hier soortgelijke berichten!
Sterkte lieve dames 🥰
Ik had deze week al ziek gemeld op mijn werk maar als het zich blijft aandienen dan word het echt wel een ziektewet 😭 Nouja, alles is tijdelijk moet ik dan msar denken. + eerst kijken hoe dit gaat verlopen
10 maanden geleden
Ik wil wel even klagen over hoe je je in godsnaam daar beneden nog normaal ...
Nou zeg dat. Ik deed van de week ook weer een poging, maar ik bleek alweer een knoeperd van een spatader te hebben😭 Nou ja, laat ik het zo zeggen, mijn doos voelt niet meer zoals mijn doos dus op de tast is nu nóg een grotere uitdaging.
10 maanden geleden
Reactie op maria_1234
Ja dat zou eventueel kunnen!
De verloskundige vond het rot voor me, maar g ...
Oh wat vervelend! Ik heb gelukkig geen oefenweeën of vervelende harde buiken, maar ik heb deze week wel even bij de verloskundige aangegeven dat ik vaak een flink drukkend gevoel heb op de onderkant. Ik heb alweer spataderen op mijn schaamlippen en het voelt soms alsof heel mijn baarmoeder naar beneden gaat vallen. Ook staat er flinke spanning op de banden in mijn onderbuik wat ik vooral voel als ik sta of loop (ik ga er van waggelen🙈). Maar helaas, het hoort erbij zei de verloskundige. Tweede zwangerschap, weer wat ouder, de boel is gewoon wat slapper.
10 maanden geleden
Reactie op molOfOneBoy
...
Hier is het ook zeker zwaarder dan de vorige keer. Sowieso een heel andere zwangerschap met veel kwalen. Bij de eerste fluitend 41 weken zwanger geweest en nu is het iedere keer weer wat. Net 2 dagen vreselijk irritante hoofdpijn gehad door slecht slapen en nu ben ik weer misselijk na mijn ontbijt. Ik ben super snel moe, rug protesteert snel, chronisch verkouden, buikgriep gehad, bandenpijn en 300x per dag naar de wc.
Het is wat het is... Ik ben gewoon heel lief voor mezelf en pak echt mijn rust als ik voel dat het nodig is. Dan maar een rommel in huis, dan maar een keer eten bestellen en dan maar een keer toegeven aan die enorme craving naar paaseieren🙈
10 maanden geleden
Reactie op Loenie87
Hier is het ook zeker zwaarder dan de vorige keer. Sowieso een heel andere ...
Ik ervaar m'n tweede zwangerschap ook veel zwaarder dan de eerste. Ene kwaaltje stopt andere komt alweer.. in t begin veel bloedingen gehad, toen veel last van m'n onderrug, ook chronisch verkouden, zo irritant he..afgelopen maandag enorme maagpijn gehad dat ik er niet van kon lopen. En nu slaap ik snachts amper.. en ik moet nog 14 weken en misschien nog wel 16 weken...😟 aftellen is al begonnen haha!
10 maanden geleden
Ook weer even klagen hoor: mijn lichaam doet aan het eind van de dag overal pijn (romp). Momenteel volgens mij ook in een groeispurt met 24 weken en heb alleen maar honger en geen energie en veel buikpijn. Mijn ribben staan erg onder druk op het moment heb ik het idee en dat zorgt ook voor een heel vervelende pijn.