173 Reacties
één jaar geleden
Leuk! ik ben wss 10/11 mei uitgerekend. Maar met mijn eerste kindje zat ik daar 6 dgn naast haha. 2 okt eerste echo, rond 8 wk. hopelijk kunnen ze dan al een datum schatten.
vorige zwangerschap van week 6 tm 19 gespuugd dus hopelijk dit keer niet. Voel me soms misselijk, maar nog niet extreem.
Wel erg moe.
vooral nieuwsgierig of het lukt om geheim te houden voor onze ouders. Het plan was nu om te wachten tot sinterklaasviering. Leek ons leuk om het te vertellen als we het geslacht al weten.
surpriseeee.
(maar ik geef ons weinig kans dat het zo lang lukt om te wachten).
één jaar geleden
Jaaaaaa! Vanmorgen een positieve test in handen. Ik ben zo blij!
Niet echt klachten, al meer dan een week het gevoel alsof ik ongesteld moet worden, pijnlijke borsten, buikkrampen.. wel slaap ik al 4 nachten echt heel slecht, hopelijk gaat dat nog over. Ik schat de uitgerekende datum op 12 mei.
één jaar geleden
Hai hai! Ik moet nog testen, straks rennend naar de Kruidvat haha. Maar normaliter ben ik donderdag/vrijdag ongesteld.. dus hoop dat het nu raak is! Dan zou ik ongeveer 16mei uitgerend zijn. Ik weet dat dit groepje eigenlijk tot 14 mei is, maar ik beval (mocht het echt positief zijn) met hele hoge waarschijnlijkheid in april of eerder.
Straks maar eerst naar de Kruidvat rennen
één jaar geleden
Hier waarschijnlijk 8 mei uitgerekend. Ben op sommige momenten erg misselijk, gelukkig nog niet overgegeven. Verder moe, opgeblazen en soms wat chagrijnig 🙈 Heb alleen sinds vanmorgen bloedverlies helder rood en licht roze. Net bij het naar de wc gaan had ik niks meer. Heb wel de verloskundige gebeld, moest haar op de hoogte houden of het erger werd. Ze zei als we nu een echo zouden doen we waarschijnlijk nog geen hartslag kunnen zien, ben 5+4. Had dit bij de zwangerschap van mijn dochtertje ook met 5+6, toen hebben ze wel een echo gemaakt en toen zagen we wel een hartslag. Dus ben benieuwd wat dit gaat doen 😮💨
Voor de rest doen wij geen NIPT, vorige zwangerschap ook niet gedaan.
Mijn ouders weten dat we in verwachting zijn, want we waren met ze op vakantie toen ik er achter kwam. ☺️ En buik is zeker al aanwezig, helemaal aan het einde van de dag. Ben bang dat ik mijn spijkerbroeken nu al niet meer pas. 🙈
één jaar geleden
Leuk!! Ik ben (denk ik) 11 mei uitgerekend! Ik heb PCOS en het was nog maar de vraag of ik natuurlijk zwanger zou worden of dat we het medisch traject in zouden gaan. We wilden het eerst graag zelf proberen en we zijn heel blij dat het is gelukt! Ben druk bezig geweest met mijn dieet aanpassen en accupunctuur om hier te komen. Ik merk wel dat ik nu een beetje in een gat val zo tussen de test en de eerste echo (nog 3 weken wachten…). Dat ik in de tussentijd alleen maar kan wachten voelt vrij onrustig maar het is even wat het is en we hopen op het beste! Verder voel ik me nog vrij goed, wat ook weer spannend is haha. Vooralsnog voornamelijk gevoelige borsten, veel speeksel aanmaak en als ik veel beweeg word ik licht misselijk maar het valt mee mee. Ben heel benieuwd wat de komende periode gaat brengen 💕 🤞🏼
één jaar geleden
Hoi! Ik had vrijdag een positieve test en waarschijnlijk 12 mei uitgerekend. Bijna niet te geloven na 2 miskramen en 1 MA en een dochter van 2 na 3 jaar ziekenhuistraject.
Hebben jullie het al aan iemand verteld?
één jaar geleden
Heee wat leuk om dit allemaal te lezen!!! Ik ben voor de eerste keer zwanger en uitgerekend op 11 mei! Vorige week zondag een positieve test gehad omdat ik die zaterdag nog niet ongesteld was. Suuuper leuk nieuws maar ook suuuper spannend allemaal. Heb voor nu nog weinig klachten. Ik merkte met sporten dat mijn hartslag een stuk hoger is dan anders, in de nacht om het uur plassen en mijn borsten doen wel echt zeer! Verder voel ik mij super😃😃😃. Ben heel benieuwd, 4 oktober staat de eerste echo gepland😃🥳
één jaar geleden
Hi allemaal!
Ik ben, volgens mijn eigen berekening, 11 mei uitgerekend.
Volgende week maandag heb ik mijn 1e echo en dan ben ik 6w2d.
Tot nu toe nog weinig kwaaltjes, alleen wel heel erge hoofdpijn.
Hopelijk gaat het goed met jullie allen en kan er ook volop worden genoten 🥰
één jaar geleden
Hoi hoi! Ik heb ook afgelopen weekend een positieve test gehad en als ik het uitreken komen ook wij op 11 mei uit. 8 september de eerste echo, zou dan 7.5w moeten zijn 🥰.
Ons zoontje wordt 27 oktober 2, dus als alles goed gaat vertellen we het als we zijn verjaardag vieren. 🥳🥳
Tot nu toe weinig klachten gelukkig. Had ik de eerste zwangerschap ook maar sporadisch. Veel succes allemaal!
één jaar geleden
Vorige week erachter gekomen dat ik zwanger ben van ons eerste kindje, mijn man en ik zijn dolblij. Ik heb alleen ZOVEEL moeite om het geheim te houden. 3 Oktober eerste echo ik ben dan geschat op 8 weken. Het liefst willen we wachten tot 13 weken maar ik heb het nu al moeilijk.. hoe houden jullie dit vol?
één jaar geleden
Reactie op Lisanne171
Vorige week erachter gekomen dat ik zwanger ben van ons eerste kindje, mijn ...
Vorige keer: coronatijd, weinig sociale contacten. Nu: afleiding van onze zoon haha....
Kun je je bezig houden met de dingetjes die jullie zelf kunnen uitzoeken, regelen enz.? Daar heb ik me toen ook veel mee bezig gehouden. Mijmeren over de babykamer, blije doos en andere extra's aanvragen enz.
https://www.24baby.nl/zwanger/wat-regelen/checklist-zwangerschap/